10 érv, hogy miért jó ötlet a fizetős M0-s

Szerző: Kovács Miklós levél küldés  Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.12.11. 06.00

A kormány legújabb húzása, hogy megfizetteti az autósokkal azt az elkerülőt, ami miatt majd újra mindenki be fog menni a fővárosba. Megmondjuk, ez miért jó!

Január elsejétől a fővárost elkerülő körgyűrű (nevezzük M0-snak) több szakaszának használatáért minden autósnak fizetnie kell, az autópályákra pedig megyénként éves e-matricát válthatunk, ötezerért – adta hírül tegnap a NOL.HU, majd a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kommunikációs osztálya is megerősítette, hogy megszűnik az M0-s általános díjmentessége.
Állítólag jó ideje megy az ötletelés, hogy a jövő évi útdíjbevételeket hogyan tudná 150 milliárdról 189 milliárd forintra emelni a kormány, de most már mindenki megnyugodhat, kitalálták. Egy hónapunk sincs hátra és fizethetünk, mint a katonatiszt, ha a Szentendrei úttól az M3-ig, illetve 4-es főúttól az M5-ig szeretnénk élvezni az M0 adta szabadságot. Az 1-es főút és az M5-ös, a 4-es főút és az M3-as között marad a díjmentesség.
De ez még semmi! Fizetősek lesznek az autópályák fővárosi bevezető szakaszai is: az M1-M7, az M3-as, az M5-ös és az M6-os utolsó kilométerei. Ez enyhén szólva is pofátlan húzás, de mielőtt cipőt húznál és berohannál a tüntető tömegbe, nézzük meg, miért lesz jó, ha fizethetünk az M0-sért. Csak pozitívan…

1.- Aki fizet, mehet. Mint tudjuk, fellendült a gazdaság, dübörög a rezsicsökkentés, ergo a te zsebedben több a pénz, így nem esik nehezedre kicsengetni ezt a kis aprót, és élvezheted a forgalommentes M0-st.
2.- Nincs pénzed kerülni? Semmi gond, bemehetsz páratlanul szép fővárosunkba, a Hungária körúton végigaraszolva lesz időd megcsodálni a Groupama Arénát és a felújított villamospálya zöld gyepét.
3.- Ebben is világelsők lehetünk. Fizetőssé tenni azt az utat, aminek a lényege, hogy az átmenő forgalom elkerülje a várost, az világelső unortodox húzás.
4.- Csökkenni fog a balesetek száma. Míg az M0-án ritkább lesz a forgalom, a városban meg úgyis mindenki állni fog, a súlyos balesetek számának csökkenése szinte borítékolható.
5.- Nem költesz hülyeségekre az IKEA-ban, nem mész olcsó hotdogért és húsgombócért a budaörsi bevásárlóközpontba. Marad a CBA, biztos elfér még pár Porsche a parkolóban.
6.- Végre mindenki részt vehet az “arányos közteherviselésben”! Ugye autósként eddig téged is zavart, hogy nem fizetsz eleget a közösbe? (regisztrációs adó, teljesítmény adó, az üzemanyagok általános forgalmi adóval terhelt jövedéki adótartalma, stb.) Hát most ledobhatod magadról ezt a nehéz lelki terhet.
7.- Ajándékozz e-matricát! Ha fővárosi szeretteidet balatoni wellnessezéssel lepnéd meg, legyél gavallér, és fizesd ki megyénként az útdíjat! Elég egy Pest, egy Fejér, egy Veszprém majd egy Somogy megyei matricát vásárolni – csupán a fővárosi sztrádaszakaszokat kell ügyesen kikerülni -, és már roboghatnak is a déli partra. A veszprémi matricával talán ha 5 kilométernyi autópályát használhatnak, de hadd szóljon, úriember nem csibész.
8.- Nem fog hiányozni az a pénz, hiszen úgyis 15 százalékkal csökkent az üzemanyagok ára, és ki tudja, még mennyivel fog.
9.- Vegyük észre, hogy az M0 fizetőssé tételével olcsóbb lesz az autópálya-matrica. Hiszen immár ugyanazzal a matricával jóval több kilométernyi gyorsforgalmi utat használhatunk!
10.- A 4-es metró miatt az unió által 2016-tól kötelezően előírt dugódíjtól akarják megmenteni az agglomerációban lakókat. Tehát ha fizetős az autópálya bevezető, akkor már otthonról sem kocsival indulsz, hanem busszal vagy vonattal. Világos?!
+1.- Mélypontra értünk, aminek tulajdonképpen lehet örülni. Nézzük pozitívan: az éjszaka is hajnal előtt a legsötétebb.
Találtunk 10 logikai bukfencet a KRESZ-ben, amire nincs magyarázat, de legalább jót nevettünk. Nevess Te is, kattints a képre:

10 érv, hogy miért jó ötlet a fizetős M0-s 1

Kommentek

  • szaboata

    Fizetnék az M9-en is,ha lenne.vagy az M8-on.Így legalább örülök,hogy nem érint egy újabb adó.Bár lennének tippjeim:)))

  • aopasc

    Először azt hittem komoly a”miért jó”…
    Ez már tényleg a mélypont.

  • Zozo60

    A +1 pont a legtalálóbb, csak a kitaláló fejében van nagyon sötét, remélem ezt csak viccnek szánták, mert normális gondolkodású ember ennyire nem lehet korlátolt.

  • dokipapa

    Gyálon lakom. Ha át akarok menni az mo-ás duna hidon budára,vagy csepelre, fizetni kell, vagy kerülni.Kerülni fogok. Ez a kormány, egyre rosszabb döntéseket hoz.Haladnak a bukás felé. Az embereket megint az utcára kényszeritik…..”A nyár heves, a kasza egyenes. A narancs szégyenében leesett”……

  • montsenior 10

    Kormányunk //feltételezhetőleg// elég gondolkodtatóba került annak érdekében,miért csökkent a népszerüségi index. Keresik az okokat,pedig a napnál is világosabb hány olyan tervezett indézkedést hoznak kivánnak megvalositani amely egyre inkább a jelenlegi 25%-k alá viszi őket. A devizahiteleseken az MNB igy is kaszált eleget //Matolcsi ur// valamint a NAV fokozotabb ellenörzései kapcsán //ami viszont helyes// ugyancsak növekszik az államkassza. Bár ha az autosok azt látnák hogy ebből befolyt összeg azt a célt szolgálja hogy végre az MO-ás is körgyürü legyen akkor nem lenne annyira “”savanyu a szöllő””

  • zoldfulu2000

    +1 érv, végre a kormányzó pártok találtak maguknak egy igazi kihívást, túl sima lenne a következő választás egy normális vezetéssel :). Valószínűleg Vitézynek is ez volt a veszte…

  • AA2014

    “7.- Ajándékozz e-matricát. Ha fővárosi szeretteidet balatoni wellnessezéssel lepnéd meg, legyél gavallér, és fizesd ki megyénként az útdíjat. Elég egy Pest, egy Fejér és egy Somogy megyei matricát vásárolni – csupán a fővárosi sztrádaszakaszokat kell ügyesen kikerülni -, és már roboghatnak is a déli partra.”

    És akkor már csak a veszprém-megyei pár km használatáért büntetik meg.

  • geotrinus

    Nagy lúzer ez a kormány. Én a földutakra is bevezetném a matricás rendszert. Mindenhova! Nincs kivétel!
    Olcsó a benzin, tessék fizetni az úthasználatért, nyomorultak!

  • hawk

    “Fizetősek lesznek az autópályák fővárosi bevezető szakaszai is: az M1-M7, az M3-as, az M5-ös és az M6-os utolsó kilométerei.” Én úgy tudom, hogy az autópályák fővárosi szakaszai a főváros tulajdonában vannak, annak esetleges díjairól a főváros dönthet és nem a kormány. De ez nem lesz akadály nekik, gyanítom. És tényleg akkor lesz szép, ha majd bevezetik a dugódíjat is, amelynek az a célja, hogy elkerüld a fővárost pl. az M0-n. Most már értelmes ötletnek tartom, hogy a politikusoknak kötelező legyen a drogteszt. De én kiegészíteném egy IQ teszttel is, és 90 IQ alatt elzavarnám őket.

  • subtotal

    Ilyen az, mikor a pénzügyi keretek szabják meg az irányokat :D
    Amúgy miért is nem lehet svájci rendszerben az összes útra érvényes matricás rendszert bevezetni?
    Akár 2 falu közötti mellékút, akár 2 nagyváros közötti gyorsforgalmi. Akár M0.

  • Funkyman

    Egyetlen egy nagyon jó érv szól mellette: ez is hozzá fog járulni a Fidesz-kormány irtózatos nagy bukásához.

  • Phrascarica

    …egyébként meg valójában csak azzal a kieső résszel nem számoltak aki idáig megvette az egész országos éves matricát, de 2 hetente lement a Balatonra, vagy meglátogatta az anyukáját Gyöngyösön. Ezek kevesebbet fognak fizetni az biztos, hacsak be nem vezetik, hogy max 2 megyére lehet élni az 5000 forintos lehetőséggel :)
    Ugye, hogy lehet ezt még tovább csavarni :DD

  • Phrascarica

    …Én meg szívni fogok, mert egy régebbi egyszámjegyű úton tudok csak bemenni Budapestre, és ez reggelente már így is 100%-on van, de mivel csak főldúton tudom megközelíteni az M0-t ezért ott fogok a dugóban állni.
    Mindegy a szomszéd zöldségesnek újra felvirágzik a biznisz, hogy legyen valami jó is…

  • Norbi50

    ÖÖÖ… egy kérdés… ha nekem éves pályamatricám van, akkor is kell perkálnom az M0-ért?

  • Kempelen

    Sajtótájékoztató volt már erről? Csak kérdezem. Mert egy átvett NOL hír miatt azért nem fogjatok még kaszát. :-D

    Már csak azért se, mert ha holnap a NOL azt írja, hogy Orbáv Viktort királlyá koronázzák, csak azt várják, hogy befagy a Duna jege, ti meg azonnal kiálltok a partra huhukkolni, hogy ez ne következzen be, akkor igen hülyén fogtok festeni. :-DDD

    Ha közben hivatalosan is bejelentették ezt az ostobaságot, akkor én is elszomorodok.

  • Norbi50

    Holiday… Én a netadós ötlet óta már semmin nem lepődök meg.
    Hőzönghetnék, hogy a p.csöm tele van már az autósokra kirótt adókra, de már a hűzöngéshez is fáradt és elkeseredett vagyok jó ideje.

  • PAlex

    Rádióban reggel azt mondták, hogy éves 5000Ft körüli díja lenne ennek.
    Tehát havi 1l üzemanyag ára.
    Ki lehet bírni.
    Persze ettől még pofátlanság.

  • hawk

    Holiday/Kempelen: csak a legnagyobb fideszhívők szeretnék azt hinni, hogy ezt az újabb agyament ötletet nem pártunk és vezérünk találta ki.
    Norbi50: gondolom nem kell ebben az esetben külön fizetni. Bár nekem az nem világos, hogy ha valaki nem éves megyei matricát szeretne venni, hanem csak egy alkalommal szeretné használni pl. a M0-t, akkor neki mit kell fizetnie.
    És azt tudja valaki, hogy a D2-es kategóriába mely, jelenleg D1-es autókat sorolják át?

  • hawk

    Kedves Holiday/Kempelen! Most olvastam: “Az arányos közteherviselés érdekében az M0-s egyes szakaszai és a teljes M31 kivételével megszűnik az idei év végéig még ingyenesen igénybe vehető szakaszok díjmentessége

  • hawk

    És miért maradt le a fele?
    Kedves Holiday/Kempelen! Most olvastam: “Az arányos közteherviselés érdekében az M0-s egyes szakaszai és a teljes M31 kivételével megszűnik az idei év végéig még ingyenesen igénybe vehető szakaszok díjmentessége

  • hawk

    Áhhhh…

  • hawk

    Folyt: közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerda este.” Az egy dolog, hogy a NOL közölte le először vagy az elsők között. Ez pedig most őket dicséri, még ha ez talán fáj is neked.

  • Chris75

    Tehát ha 2016-tól jön a dugódíj, akkor addig létre kell hozni mesterségesen dugókat, hogy legyen értelme miért kivetni az új sarcot (pl. villamos vágány- és útfelújítások, és ha ez nem elég, akkor beterelni a sehányad rendű utakra az autóst, hogy legyen minél nagyobb a dugó, amire ki lehet vetni az újabb sarcot, a “naugyemegmondtukhogykelladugódíj” formájában).

    De most komolyan és viccet félre téve! Ha nem elég a pénz az államkasszában, akkor tényleg az a normális út, hogy újabb adókat vetnek ki? Mert szerintem inkább abban kéne gondolkodni, hogy nem kéne annyit ellopni! Na de mit is várunk egy olyan pénzbehajtó NAV-os csőcseléket vezető főtolvajtól, akit még az USA-ból is kitiltottak, és még csak becsületsértési pert sem indított, hanem gyorsan elszívott még néhány karton lefoglalt zárjegy nélküli cigit, hogy újévkor Charlie-val duettezve elénekelhesse a magyar nép altatóját (aludj el kisember, aludj el…)!?

  • Kempelen

    Kedves hawk/pqowieurzt/menómanó/macsinganga/stb.

    Azért maradt le, mert már az eleje hülyeség volt annak, amit írtál. A sors ezt akarta.
    Magam is olvastam a közleményt. Sokan jól járnak ezzel egyébként. A megyejegy szerintem nagy előrelépés az ingázóknak, akik elég sokan vannak. És lehetőség azoknak, akik eddig ugyan útdíj nélkül jártak be dolgozni, viszont privát útjaikon sem tudták használni a megye autópályáit.

  • hawk

    Ezt is most olvastam, Kovács Zoltán kormányszóvívő nyilatkozta: “A kormányszóvivő szerint a megyei útdíj-matricák bevezetése jelentős könnyebbséget jelent a forgalomban részt vevőknek, az M0-s autóút egy részére kiterjesztett térítési kötelezettség miatt pedig nem nő a budapesti belvárosi forgalom.”
    Gondolom ezt hatástanulmányok egész sora támasztja alá. Ja! Nem. Az nem a kormány feladata, amit korábban szintén tőle hallottunk.
    (És bocsi az előző sok töredék kommentért)

  • Kempelen

    Chris!

    Te mit csinálnál egyébként? Nem tudnak annyit ellopni, amennyi a jóléti kiadások (értsd, nyugdíj, egészségügy, közigazgatás stb.) napi üzemeltetéséhez kell.

    Én elmondom: ha a 3 millió hazai munkavállalóból nem csak 1 millió fizetne rendesen adót, akkor rögtön könnyebb lenne a helyzet. De csak ennyien vagyunk, akik az utolsó megkeresett fillérünkből is leadózunk. A többiek zsebbe kapják a zsét, letagadják a pénzüket, számla nélkül árulnak ezt-azt…
    Rájuk is haragudj kicsit. Több kárt okoznak 1 évben, mint az összes politikusi mutyi 50 év alatt.

  • Kempelen

    Hawk, szerintem igaza van.

  • ZYLO

    Viktor, Viktor.
    Miközben a gigaberuházásokat le sem szarja a köznép (pl. Paks bővítés), ez már a harmadik hülyeség pár héten belül, ami alig hoz a konyhára állami költségvetési léptékben, viszont darabonként százezer szavazót lehet velük veszíteni. Megéri?!?!

  • hawk

    Hát ezt bebuktad, én csak egy néven kommentelek, mert engem nem tiltottak még ki.
    És szerinted már az eleje hülyeség volt? Ezzel teljesen egyetértek. Nem is én az én fejemből pattant ki, hanem idéztem a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot.
    De ha Te is olvastad a közleményt, akkor miért adtad a hülyét, hogy ezt csak a NOL találta ki?

  • hawk

    Kempelen, ha szerinted is jelentős könnyebbséget fog jelenteni a forgalomban résztvevőknek, akkor hogy a fenébe remél ettől az állam plusz bevételt?

  • Norbi50

    Az a nagy büdös helyzet, hogy kéne a személyautókra is az a francos km-alapú útdíj, és akkor nem kellene itt baszakodni megyei (virtuális) matricákkal, meg egyéb matricákkal… Ha ezt bevezették, akkor mondják meg, hogy mely’ utakra kell fizetni és kész…

  • 70évesféleszű

    Én Tata- Pesterzsébet útvonalon Biatorbágyról az M-0 ig kénytelen vagyok az M-1. 500 méterét használni.Ezért fizessek ezeknek a TETVEKNEK 5000 Ft?

  • Mindegy

    70éves agyatlan,nem vagy kénytelen.Az 1 számú útról is fel tudsz menni a nullásra, az aldi központ felé. Ne hazudj…

  • Kempelen

    Menőmanó! Minden nap leírod a “korrupt, hazug….” szövegedet.

    Dobj ide némi bizonyítékot. Már, ha kicsit is komolyan veszed még magad. Bizonyítékot, nem képzelgést, tényt.

  • Kempelen

    Hawk te is, mert engem sem.

  • Kempelen

    Hawk! Olvasd el, amit írtam, értelmezd, aztán beszélgessünk. Ha nem érted, amit írok, akkor nehéz lesz.

  • Barca

    Azért az vicces mennyire buták az emberek, egy havi 400 Ft-os díjról itt habzó szájjal vitáznak, közben egy nap legalább ennyi kaját kidobnak a kukába…
    Az hogy az emberek többsége hulla vakon van és harap a gumicsontokra oké, de egy cikkírótól, aki ugyan nem hagyományos értelembe vett újságíró azért többet vártam. Ez a cikk ostoba és olyan populista, mint a majomhorda, akik éppen irányítják az országot! Lehet vitatkozni itt arról, hogy milyen hülye adók jönnek mennek, de a baj elég egyszerű NINCS PÉNZ, ezért neked fizetni kell többet! Remélem így érthető. Hová lett a pénz? Lehet itt Orbánozni, meg Gyurcsányozni, de nem néhány stadion, meg pár milliárdnyi lopás döntötte romba az országot! Hol vannak a rendszerváltás felelősei, akik több pénzt loptak ki akkor, mint azóta bárki összesen!? Vajon miért ülnek még mindig ezen bűnözők unokái, fiai, rokonai vezetői székekbe és vajon miért nem történik semmilyen lépés az ellopott pénzek felderítésére? Simon Gábor 200 milliója, Rogána pár százmilkás lakásai… Ugyan ezek olyan aprópénzek, mint a 400Ft-os útdíj lesz.

  • menőmanó

    kempelen

    Neked tényt? Minek?
    Talán, ha nyitott szemmel járnál és levennéd a szemellenződet, akkor talán lenne értelme, de abban sem vagyok biztos.

  • Kempelen

    Barca, Subtotal!

    Sem az arroganciának, sem a demagógiának nincs helye itt. Sem.

    Amennyit ki kell fizetni a jövőben a használatért (400 Ft/hó), annak a többszörösét fogja megspórolni fogyasztásban a használó. Ez az összeg kb. 1 liter üzemanyag ára.
    Ugyanakkor egy elb….tt módon kommunikált dolog volt. Nem először, de ez eltörpül azon problémák mellett, amik az ilyen bénán előadott döntéseket is motiválhatják.
    Sokaknak meg a megyei matrica kimondottan előnyös lesz.

    Higgadtság autós társak. Olyan ez, mint az erős Ft, gyenge Ft. Ami egy export vezérelt gazdaságnak jó, az a nyaralóknak rossz.

    B….ni is, meg szűznek is maradni nem megy egyszerre!
    Béke!

  • subtotal

    Kempelen, eddig ezt a 400Ft-ot is megspórolhatta, szóval hiába is magyarázza bárki, hogy ez milyen előnyös.
    A fityisz is belebonyolódik a rosszemlékű “nőtt a pályák hossza ezért olcsóbban lehet használni, bár a matrica ára nőtt” típusú szadeszes hülyeségbe.
    Különösen azoknak lesz előnyös a megyei matrica, akik eddig azt hitték, megszabadultak a városi átmenő forgalomtól, egészen idáig. Meg azoknak, akik eddig tudtak pályaszakaszokat ingyen használni, mostmeg már nem.

  • Kempelen

    Subtotal!

    Persze, hogy megspórolta, a felvetésedre írtam, miszerint majd rázuhan a forgalom a települések belső útjaira. Nem fog, mert az emberek nem hülyék, nem fognak többet utazni drágábban.

    Szerintem a megyei matrica nagyon sok olyannak is előnyös lesz, akik pl Heves vagy Pest megyéből ingáztak éves bérlettel 42 ezerért. Nekik 10 ezerből meglesz a két megye, 5-ból az egy megye. De akik célirányosan használták az autópályát pl. Bp. Balaton viszonylatban, nekik, ha elmentek egy évben 10x akkor az 30 ropi volt, most meg 20 és korlátlanul.

    A vége nyilván az, hogy több pénz folyik be, de látni kell azt is, hogy sokan lesznek ennek kimondottan a nyertesei is.

  • subtotal

    Az a szívás a megyeivel, hogy abban a pillanatban vehetsz mellé matricát, hogy nem a megszokott útvonaladon közlekedsz.
    Az is szívás sokaknak, hogy a megszokott útvonaluk, ami eddig tartalmazta az ingyenes pályaszakaszt, innentől nem használható csak 5000Ft ellenében.

    A vége az, hogy biztos sokan járnak majd jobban anyagilag, sokan lehet kikerülik mostantól az eddig ingyenes szakaszokat, ezzel visszaterelve a forgalmata régi utakra és a városokba. Se az embereknek a városokban, se a közlekedésbiztonságnak nem fog jót tenni.

    Megismétlem: kötelező svájci mintájú éves matrica kellene és akkor mindenki ott közlekedne, ahol neki a legjobb.

  • Barca

    Így van kedves menőmanó, a lényeg a cikkben van, meg abban, ahogy pár kirakati bábút (legyen most épp politikus) védesz vagy szidsz. Gratulálok, miattad és társaid miatt lehet ilyeneket tenni az országgal, amíg a fától nem látjátok az erdőt, addig nincs remény…

  • hawk

    Kedves Kempelen! Ha nem tiltottak ki és nem te voltál korábban Holiday, akkor elnézést, tévedtem. A kérdésemre viszont nem válaszoltál, kitértél előle. Én próbálom értelmezni amiket írsz, de nekem ellentmondásosak. Első bejegyzésedben ezt írtad:

  • hawk

    Kedves Kempelen! Ha nem tiltottak ki és nem te voltál korábban Holiday, akkor elnézést, tévedtem. A kérdésemre viszont nem válaszoltál, kitértél előle. Én próbálom értelmezni amiket írsz, de nekem ellentmondásosak. Első bejegyzésedben ezt írtad: Ha közben hivatalosan is bejelentették ezt az ostobaságot, akkor én is elszomorodok. Pár perccel később magad is elismered, hogy olvastad az egy nappal korábban megjelent közleményt és egyetértesz vele. Tehát adtad a hülyét, hogy csak a NOl találta ki. Megint később azt írod hülyeség az általam a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól idézet rész. Később egyetértesz Kovács Zoltán szóvivővel, miszerint a megyei matrica bevezetése jelentős könnyebbséget jelent a forgalomban résztvevőknek. Erre kérdeztem, hogy hogy a fenébe lesz ez könnyebbség, ha plusz bevételt remél az állam ebből? Persze lesznek akik jól járnak ezzel, de ez mégis csak egy új útdíj.

  • menőmanó

    Barca

    Nagyon nem érted a lényeget, de nem akarom magyarázni, mert felesleges.
    Te magad vagy az akire céloztál.

  • Marcikutya

    Hogy miért lehet többletbevétel? Hogy a suzukis taták, akik eddig csak a megyén belül autóztak a telekig 50-60 kilométert, ők most felmennek a pályára az ötezer forintjukért.

    Az már más kérdés, hogy ez a közlekedésbiztonságot mennyire károsan fogja befolyásolni.

  • Motorov

    “Erre kérdeztem, hogy hogy a fenébe lesz ez könnyebbség, ha plusz bevételt remél az állam ebből?”

    Például úgy, hogy 42 980 Ft-ot lehet hogy a többség nem adna ki a valamivel gyorsabb utazásért, viszont 5-10 000 Ft-ért már lehet hogy megéri megvenni az éves “matricát”. Biztos vannak ilyenek is azokon kívül, akit belekényszerít az új rendszer a lentebb felsorolt dolgokba.

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.