Ha autónkat villámcsapás éri, az utastérbe vagyunk a legnagyobb biztonságban, ugyanis a villám az abroncsokon keresztül a talajba vezetődik (Faraday-kalitka). Viharos időben ezért feltétlenül maradjunk az autóban, zárt ajtók és ablakok mögött. Balesetveszélyt a villanás és a zaj következtében  kialakuló pánik, valamint a hőhatás miatt defektes abroncsok jelenthetnek. Na meg az, ha a villám a mellettünk lévő fába csap bele, és az kettéhasadva autónkra zuhan.
Itt pedig egy egész gyűjtemény, hasonló esetekből:
Villám a fába, fa az autóra – Így megy ez 1

Faraday-kalitka

A Faraday-kalitka az elektromágneses hatás kiküszöbölésére szolgáló, fémhálóval körülvett térrész, amelybe a fémháló védőhatása folytán a külső elektromos erőtér nem hatol be (“árnyékolás”). Ezzel magyarázható például az is, hogy a vasbeton szerkezetből készült épületekben legtöbbször nincs elég térerő a mobiltelefonok működéséhez.

A Faraday-kalitka belsejébe nem hatol be a gyorsan változó elektromos vagy mágneses tér, így a belsejében lévő tárgyak vagy élőlények ezek hatásától védve vannak. A lassan változó elektromágneses tér be tud hatolni a kalitka belsejébe (pl. a Föld mágneses mezeje).

Így védi meg például a repülőgép fém teste a benne ülő utasokat, ha belecsap a villám.

A Faraday-kalitka hatékonysága függ a kalitkát alkotó vezetőszálak közötti távolságtól (minél kisebb a távolság, annál biztonságosabb), függ a vezetők ellenállásától (minél kisebb, annál biztonságosabb), és a levegő pára-, por- és iontartalma is befolyásolja a hatékonyságát.