Ehhez a V8-as motorhoz senki sem volt elég tökös

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.12.09. 19.45

Kérem a motorszakikat, hogy ne átkozzanak tudatlanságomért. Ma jöttem rá, hogy létezik V8-as Moto Guzzi, ami annyira brutális, hogy mindenképp írni kell róla.

Kérem a motorszakikat, hogy ne átkozzanak tudatlanságomért. Ma jöttem rá, hogy létezik V8-as Moto Guzzi, ami annyira brutális, hogy mindenképp írni kell róla.

Ma már volt egy látványos, belső kamerás baleset, így nem akartam több, hasonlóan bulvárjellegű anyagot. Legyen inkább valami hamisítatlan, autóbuziknak való csemege. A nagy keresésben végül a négy kerék helyett kettő lett, de remélem senki sem bánja, hogy picit tisztelgünk egy eszement olasz gép előtt.

Az ötvenes években még más irányokban keresték a mérnökök a lóerőket. A több henger, több robbanás, nagyobb teljesítmény vonalon elindulva születtek meg a V8-10-12-16 hengeres motorok, és ezt a receptet a Moto Guzzinál sem hagyták ki. Olaszos nekiveselkedéssel talpra állították a V8-as motorral szerelt, Otto névre (becézése az Otto Cilindri, nyolchengeres jelzőnek) hallgató versenygépet.


Mindössze ötszáz köbcentis blokkját nyolc darab Dell?Orto karburátor látta el a megfelelő mennyiségű benzinnel, és saját korában szédítő értéknek számító, 78 lóerős teljesítményt küldött a hátsó abroncsra, és 12000-ig elforgott. HETVENNYOLC LÓERŐ, 148 kilogrammos száraz tömeg mellé, az ötvenes évek gumijaival, futóművével, és fékjeivel társítva. Ha láttátok az Állítólag rakétaautóval végzett kísérleteit, körülbelül sejthetitek, hogyan mozgott a gép. Csakhogy a tévések töréstesztbábút raknak az őrült masináikba, erre viszont hús vér emberek ültek.


Nem tökösség kellett ráülni, hanem szimpla vakmerőség, halálvággyal keverve. Rövid pályafutása során három nagydíjat nyert, Spa-Francorchamps versenykörén pedig  275 km/órás végsebességet futott (ez az eredmény évtizedekig rekord maradt). Ken Kavanagh a Moto Guzzi versenyzője ezt követően vallotta be, hogy neki még kedves az élete. Otthagyta a csapatot, és nem volt hajlandó többé felülni a V8-as Ottóra.

Újabb őrült akadt volna, azonban a dupla vezérműtengelyes, vízhűtéses motor megbízhatatlansága a típus nyugdíjazását hozta el. Mára az öt kézzel legyártott darabból kettő maradt fenn, és még mindig akad olyan, aki szerint ennek a kettőnek is inkább a versenypályán van helye, és nem a vitrinben.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.