Ehhez a V8-as motorhoz senki sem volt elég tökös

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.12.09. 19.45

Kérem a motorszakikat, hogy ne átkozzanak tudatlanságomért. Ma jöttem rá, hogy létezik V8-as Moto Guzzi, ami annyira brutális, hogy mindenképp írni kell róla.

Kérem a motorszakikat, hogy ne átkozzanak tudatlanságomért. Ma jöttem rá, hogy létezik V8-as Moto Guzzi, ami annyira brutális, hogy mindenképp írni kell róla.

Ma már volt egy látványos, belső kamerás baleset, így nem akartam több, hasonlóan bulvárjellegű anyagot. Legyen inkább valami hamisítatlan, autóbuziknak való csemege. A nagy keresésben végül a négy kerék helyett kettő lett, de remélem senki sem bánja, hogy picit tisztelgünk egy eszement olasz gép előtt.

Az ötvenes években még más irányokban keresték a mérnökök a lóerőket. A több henger, több robbanás, nagyobb teljesítmény vonalon elindulva születtek meg a V8-10-12-16 hengeres motorok, és ezt a receptet a Moto Guzzinál sem hagyták ki. Olaszos nekiveselkedéssel talpra állították a V8-as motorral szerelt, Otto névre (becézése az Otto Cilindri, nyolchengeres jelzőnek) hallgató versenygépet.


Mindössze ötszáz köbcentis blokkját nyolc darab Dell?Orto karburátor látta el a megfelelő mennyiségű benzinnel, és saját korában szédítő értéknek számító, 78 lóerős teljesítményt küldött a hátsó abroncsra, és 12000-ig elforgott. HETVENNYOLC LÓERŐ, 148 kilogrammos száraz tömeg mellé, az ötvenes évek gumijaival, futóművével, és fékjeivel társítva. Ha láttátok az Állítólag rakétaautóval végzett kísérleteit, körülbelül sejthetitek, hogyan mozgott a gép. Csakhogy a tévések töréstesztbábút raknak az őrült masináikba, erre viszont hús vér emberek ültek.


Nem tökösség kellett ráülni, hanem szimpla vakmerőség, halálvággyal keverve. Rövid pályafutása során három nagydíjat nyert, Spa-Francorchamps versenykörén pedig  275 km/órás végsebességet futott (ez az eredmény évtizedekig rekord maradt). Ken Kavanagh a Moto Guzzi versenyzője ezt követően vallotta be, hogy neki még kedves az élete. Otthagyta a csapatot, és nem volt hajlandó többé felülni a V8-as Ottóra.

Újabb őrült akadt volna, azonban a dupla vezérműtengelyes, vízhűtéses motor megbízhatatlansága a típus nyugdíjazását hozta el. Mára az öt kézzel legyártott darabból kettő maradt fenn, és még mindig akad olyan, aki szerint ennek a kettőnek is inkább a versenypályán van helye, és nem a vitrinben.

Kommentek

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.