A CBA-főnökök parkolójában állt a 250 milliós Porsche

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.12.04. 16.45

Méghozzá a vezetőségi parkolóban, ráadásul egyedi, magyar rendszámmal. Vajon kié lehet napjaink legdurvább sportautója?

Emlékeztek arra a vevőre, aki 230 millió forintért rendelt a Porsche magyarországi képviseletétől egy 918 Spydert? Az importőrök szerint ez a valaha itthon eladott legdrágább személyautó. Akkor azt az információt kaptuk, hogy a vevőnek két évet kell várnia, 2014-ben fogják átadni neki, mivel 2013 végén kezdődött a 887 lóerős hibrid gyártása.
Az alábbi képet a Bojkott CBA & Coop & Reál nevű Facebook-csoportba töltötték fel a mai nap folyamán, és nagyon úgy tűnik, hogy az autó megérkezett magyar tulajdonosához. (Nem száz százalék, hogy arról az autóról van szó, amiről 2012-es cikkünkben írtunk, de nagyon valószínű.)
A méregdrága szupersportautó egyedi rendszámot is kapott: BLZS-55. Nem szeretnénk találgatásokba bonyolódni, hogy kit vagy kiket takarhat ez a négy betű, volt pénze, megvette, akkor hát élvezze.
A hibrid csodaautóból összesen 918 darabot készít a stuttgarti cég, és állítólag 800 darab már gazdára talált. Az autó nem csak nálunk, a világ bármely pontján hatalmas feltűnést kelt, már a népszerű Autogespot.com is megosztotta a magyar 918-ast.
A Porsche 918 teljes gázon 887 lóerőt présel ki két villanymotorjából és V8-as szívómotorjából, a rendszernyomaték az aktuális sebességfokozattól függően 917-1280 Nm. A mindössze 1,17 méter magas sportkocsi 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, kétszázon 7,7 mp alatt van fenn, végsebessége 345 km/óra. 
Hajtáslánca öt különböző üzemben működtethető, a hétköznapitól a sportoson át az időmérőig – utóbbinál az utolsó elektront is kipréseli az akkumulátorokból a vezérlés, nehogy akár egy századmásodpercet is veszítsen az autó. Ezt az üzemmódot alighanem a Nürburgringre optimalizálták a fejlesztők.
Tisztán elektromos üzemben is képes egyébként közlekedni a 918; ilyenkor legfeljebb 150 km/órával – vagy ha visszafogjuk magunkat, akár 31 kilométeren át – képes haladni. Fordulékonyságát hátsókerék-kormányzás javítja, az átlagos üzemanyag-fogyasztás 3,0-3,3 liter száz kilométeren. 

Egyedüli magyar újságíróként Szörényi András kollégánknak sikerült beülnie a pokoli Spyderbe, élményeit IDE kattintva olvashatod.

A CBA-főnökök parkolójában állt a 250 milliós Porsche 1

Kommentek

  • DTF

    vegye-vigye. a rendszámból és a tulajról készült képekből lehet tudni h ki. mondjuk ettől függetlenül parkolhatna normálisan is :) jókor volt jó helyen (2010-) ;)

  • tgu.ts

    Gratulálok hozzá, akárki vette.
    Jó egészséget és sok százezer kilométer baleset mentes vezetést kívánok!

  • krisz1996

    a BLZS rendszám véleményem szerint egy BaLáZS nevű emberé. (Tévedés jogát fenntartom) :)

  • apu0062

    Érdekes, ez a tag nem parkol szabálytalanul, csupán nem mindennapi járművel és ország-világ elé tárjátok a rendszámát (amely szintén nem mindennapi), viszont a szemlátomást tilosba parkoló türhő parasztok rendszámát szemérmesen elrejtitek. F@sz@…

  • apu0062

    Jav: tilosba=tilosban.

  • cddexter

    apu0062: Osztom véleményed, +1.

    De itt ez most politika és “lejárató kampány” – mármint hogy miért került az illető célkeresztbe. Ott pedig mindent szabad.

  • Krisszi07

    Elnézést, de hol itt a lejáratás és a politika? A cikket olvastátok?

    “A méregdrága szupersportautó egyedi rendszámot is kapott: BLZS-55. Nem szeretnénk találgatásokba bonyolódni, hogy kit vagy kiket takarhat ez a négy betű, volt pénze, megvette, akkor hát élvezze.”

    Ez pont a lejáratás vagy politika ellentéte. Sok oldallal szemben, akik pont erre hegyezték ki. Ez pedig egy sima autós érdekesség hazánkból.

  • cddexter

    Krisszi07: rosszul használtam az “itt” szót. Nem úgy értettem, hogy itt a vezess.hu cikkjében, hanem hogy “ebben az esetben”. Nem akarom részletezni, biztos érted miről van szó.

  • JoGo

    Nem ertem mi itt a baj…
    Szep auto, gratulalok a tulajdonosnak.
    Ennek semmi koze a CBA-hoz, a Tescohoz vagy barmelyik politikai parthoz.
    Ha valakinek penze van ra, akkor vegye meg, es hasznalja. Jo ilyet latni a sok szurke Golf (barmi mast irhattam volna) kozott.
    Ha en egy ilyen uzletlanc vezetoje lennek, en is hasonloval jarnek. Nincs ebben semmi kivetnivalo.

  • Vorserie

    krisz!

    Micsoda ügyes gyerek vagy te,hogy ilyen rejtvényeket meg tudsz fejteni! :D
    Szoktál Scrabblezni?

    A pláne az,hogy a CBA felső vezetőségei között nincs Balázs nevű ember!;)
    Nekik több eszük van annál mint,hogy kirakatba rakják a pénzüket.

  • szaboata

    Csórikám,ennyit kifizetni egy autóért? én egyszerüen felírtam a listára amit Jézuskának címeztem.Igaz,még várnom kell rá 3 hetet,és lemaradtam az első helyről,de hát ez az én sorsom…

  • theodorus

    Egyre inkább búlvárosodik a vezess.hu, és több célzással is belefolyik a napi politikába. Nem szimpatikus.

  • Thubiso

    Lehet, hogy azé a Dzsuzsák Balázs focistái, és azért állt oda, mert ott biztonságban gondolta.

  • Andariel

    Hú, ez nekem is jó volna. Haladéktalanul ráheggeszteném a vonóhorgot, ráakasztanám az utánfutót és lenne mivel kihordani a trágyát a kertbe.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.