Újra pályán a Ferrari-legenda

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.12.03. 20.30

Két éve csúnyán összetörték a legendás olaszt, de mára nyoma sincs sérülésnek.

Összesen 39 darab készült a legendás Ferrari 250 GTO-ból a hatvanas évek elején. A 3445-ös alvázszámú példány pedig két évvel ezelőtt tört össze a milliárdos Cristopher Cox kezei között, mikor lábon vitte az autót a Le Mans Classic-ra. A képeken pontosan ez a klasszikus látható, viszont nem úgy néz ki, mint ami egy teherautóval ütközött.
Persze hogy nem, hiszen gyönyörűen felújították, és szebb lett, mint valaha. A hangjáról nem is beszélve.
A 112-es rajtszámú gép restaurálását a Ferrari saját felújítóműhelye végezte, így kétség sem férhet hozzá, hogy pontosan olyan lett, amilyennek Luciano Conti, az első tulajdonos megrendelte 1962-ben. Leszámítva a fényezést, ugyanis egyévesen egy svéd versenyzőhöz került a paripa, aki a korabeli szabályok szerint nemzeti színűre varázsolta a Ferrarit, és a 112-es rajtszámmal nyert meg a Targa Floriót.
Nemcsak korukban, de ma sem vallnak szégyent a 250 GTO-k, hiszen mindössze 1,1 tonna súlyukhoz 300 lóerőt biztosít a 3,0 literes V12-es motor. Összesen 39 darab 250 GTO-t épített a Ferrari, így nem csoda, hogy mikor eladásra kerül egy-egy darab, áruk a csillagos eget veri.

Kommentek

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.