Felébredt egy 100 éves szörnyeteg

A rekorder FIAT 28,5 literes motorja tényleg tüzet okád

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.12.02. 19.00

Nem csodáljuk, hogy a XX. század elején élt egyszerű ember pokoli masinának tartotta az automobilt. Főleg, ha egy olyan tűzköpő, őrülten üvöltő masinát látott, mint ez.

Nem csodáljuk, hogy a XX. század elején élt egyszerű ember pokoli masinának tartotta az automobilt. Főleg, ha egy olyan tűzköpő, őrülten üvöltő masinát látott, mint ez. A Torinói Szörnyeteg:

A FIAT S76 28,5 literes motorjában (28500 köbcenti!!) mindössze négy henger dolgozott, és termelt bődületes, szinte földöntúli 300 lóerőt. Hogy még félelmetesebb legyen a dolog, ez a teljesítmény láncon keresztül jutott el a hátsó tengelyig! A virsligumikról, biztonsági felszerelések teljes hiányáról pedig jobb nem is beszélni.

Két ilyen járgányt építettek az olaszok, azzal a céllal, hogy elhódítsák a világ leggyorsabb autójának megtisztelő címét. Pietro Bordino volt a vakmerő pilóta, aki 1911-ben  Saltburn Sandsnél 187 km/órával megdöntötte az egymérföldes rekordot, a belgiumi Ostenedében pedig egykilométeres távon 217 km/órás sebességet ért el a kocsival. A rekordot azonban törölték, mert a futamot nem tudták időben megismételni az ellenkező irányban.

Innen kalandos utat járt be a két autó (az egyiket szétszerelték, a másik egy orosz arisztokrata birtokába került, majd onnan Ausztráliába) végül 2003-ban Duncan Pittaway szerezte meg a világjáró FIAT S76-ost, felkutatta hozzá az eredeti motort, és hosszú évek megfeszített munkájával végre sikerült életet lehelnie a torinói bestiába.

Nemrég újra beindították a Torinói Szörnyet:



Azt hiszed ezt itt egy amerikai város? Esetleg nyugat-európai? Nem. Ez egy olyan hely, ahol az új autókkal rendszám nélkül is hajthatsz. Kattints a képre és ismered meg!

Felébredt egy 100 éves szörnyeteg 1

Kommentek

  • Kempelen

    28,5 liter…300 lóerő….generál nélkül biztosan elment akár 10.000 km-t is, ha nem versenyeztek volna vele. Pedig igazán nem volt hegyes motor….

    Tényleg minden jobb volt régen, ezekben még “volt anyag”…

    Egy mai 2 literes turbo motor képes ilyen teljesítményre és több százezer km. probléma mentes futásra.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.