A legdurvább pletyka, amit a Golfról hallottál

Nem találod ki, miről kapta a nevét

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.11.27. 13.15

Állítólagos gyári forrásokra hivatkozva egy amerikai autós weboldal azt állítja, hogy a Golf névadója nem más, mint? na ne, most tényleg?

Minden középkorú európai autóbuzi tudja, hogy a Volkswagen az Észak-Európát élhetővé tevő, meleg atlanti-óceáni áramlatról nevezte el korszakalkotó típusát, az 1974-ben piacra dobott Golfot. Minden középkorú európai autóbuzi azt is tudja, hogy ez marhaság, a Golf a sportról kapta a nevét, akárcsak a Polo vagy annak lépcsőshátú kiadása, a Derby.
A legújabb pletykák szerint azonban minden középkorú európai autóbuzi totális félreértés áldozata, a Golf ugyanis sem természeti jelenségről, sem sportról nem kapta a nevét, hanem – kapaszkodj meg erősen – egy lóról.
A Jalopnik nevű autós webmagazin szerkesztői ellátogattak a Volkswagen múzeumába, ahol a márka egykori vezető beszerzője, bizonyos Hans-Joachim Zimmermann elmondta, hogy a huszadik század utolsó harmadának meghatározó autója neki köszönhetően kapta a nevét.

Szavazás

Szerinted miről kapta a nevét a Golf?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
A fáma szerint Herr Zimmerman szabadidejében egy lovasklub elnökeként tevékenykedett, és mint ilyen, lelkesen lovagolt. Volt ennek a Zimmermannak egy herélt lova, amelyről szeretettel beszélt akkori főnökének, az igazgatóság elnökének, Horst Münzner úrnak. Állítása szerint alig néhány nappal azután hogy Münzner a lovardában megcsodálta Golfot, a lovat, átkeresztelték az addig Blizzard (hóvihar; a passzát és a sirokkó analógiájára) néven futó prototípust.
“A lovam kiváló állat volt, elegáns, megbízható, méltó névadója a Golfnak. 27 évet élt meg, ami emberi léptékkel számolva közel száznak számít. Ez mindenképpen jó ómen az autónak!” – mondta a fél életét a Volkswagennél töltő Zimmermann.
Eddig a történet. Szóval, szerinted újraírjuk a történelemkönyveket, vagy felejtsük el gyorsan ezt a furcsa sztorit? Szavazz, vagy kulturált formában írd meg véleményt a Facebookon.

Kommentek

  • szaboata

    Azt nem tudom,hogy miről kapta a nevét,de hogy mi inspirálta a megjelenését,azt igen.Valójában egy teljesen olasz történet: 127-es Fiat Giugiaro által átértelmezve birodalmi márkáért.Mert a fócvágen nem volt képes egy rendes autót tervezni anno…

  • Kempelen

    Renault 4 volt az koncepció őse cimbora. Nem ez az első ostoba tévedésed, biztos vagyok benne, hogy nem is az utolsó. Végül is mindegy.
    Se Renault 4, se 127 azóta, de igazán ütős utódjuk sem létezik ez az ötlettelen -hülyék által nem rendesnek tartott sz.r- meg azóta is folyamatosan a legnagyobb darabszámban értékesített kompakt Európában. Olyan, szintén bestsellernek tartott ikonoknak mutatva anno az utat, mint a Toyota Corolla, hogy csak a legnagyobbat említsük.

    Amúgy tényleg dögunalom autó. Ettől zseniális.

  • vassze

    Ezek után már csak az a kérdés, hogy a Passat miről lett elnevezve?

  • menőmanó

    Egy szamárról.

  • Gólya

    Ha sportrol neveztek el oket akkor mikor alltak at a termeszeti nevekre,Bora,Passat,Scirocco…De a legvaloszinubb,hogy sport is (Polo,Derby)es termeszet is inspiralta a nevadasokat…

  • Gólya

    Jo lenne tudni az igazat:)

  • hova

    A sportról kapta a nevét és valóban igaz az, hogy Giugiaró olasz tervező keze nyomát viselte, aki rengeteg autó karosszériáját formázta meg. Nagyon jól menő tervező irodája volt már az 1960-s évek végén.

  • somebody

    szaboata –
    Egy Golf cikk alá odaírni, hogy “Mert a fócvágen nem volt képes egy rendes autót tervezni anno…” az nem kötekedés ugye? Menj már egy újpesti kocsmába és ordítva vágd a képébe pár tagnak, hogy Hajrá Fradi. Biztosan nem fogják kötekedésként értékelni…

  • szaboata

    Nem,az nem kötekedés.Az tény.mármint a fócvágen része…

  • hova

    De ez nem kocsma, nem is egy Volkswagen honlap, hanem egy autós portál. Az biztos, hogy adolf hitler adott ukászt egy igazi népautó gyártására,valamikor a 30-sévekben. A háború után az angolok talán 48-ban v. 49-ben átadták a gyárat a németeknek, akik mindent megcsináltak, kivéve a karosszériát. Azt az olasznak köszönhetik. A VW konszern azóta világsikeré vált, az autó szintén, de az olasz “kezdőlökést” nem szabad letagadni.

  • péloday

    Zimmermannak van igaza !

  • péloday

    Ne nagyon ugráljanak a “VW fanok” A VW mint márka közel 25 éve veszteséges Golf ide vagy oda !

  • hova

    KEMPELEN!!!!!

    “””” A termelés valóban a háború után indult meg brit és angol beleegyezéssel, “”””

  • Keeep

    péloday –
    Itt azt irják a VW 2013-ban 11.7 Milliárd Euro (3600 milliárd ft)profitot (nyereséget)termelt.
    Most akkor neked higyek… vagy ?
    http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/news/2014/02/VW_Group_FY13.html

  • Keeep

    Az Audi ,Skoda ,Seat Bentley,Lambo, stb 100% a VW csoport tulajdona.
    De a Csoporton belül is a VW passanger cars mint külön divizió különösen nyereséges.
    2012 -en a VW csoport majd 10 millo autót értékesitett ebből
    5,7 milliót a VW maga 21,7 milliárd Eurós profittal

    http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen

  • fufe

    “Gerät Ohne Logische Funktion”
    Röviden GOLF.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.