Nézd ezt a gyönyörű V8-as német kupét: a motorháztető elején büszkén csillog a jól ismert márkajelzés, az apró vesék pedig minden kétséget kizárnak, ez csakis BMW lehet. De ez az autó mégsem közvetlenül a bajor gyártó terméke, amit már ránézésre meg lehetne mondani, ha nem lennének az imént említett ismertetőjelek.
A képeken látható Fastback Coupé egy német autógyártó, a Glas egyik modellje volt, de a céget 1967-ben felvásárolta a BMW, így a dingolfingi Hans Glas GmbH-t saját termelési központtá fejlesztették. A Glas termelési programjából néhány modellt még egy ideig továbbra is gyártottak BMW-Glas márkanéven, de már szigorúan BMW logóval. Ezek kifutásával azonban a Glas név örökre eltűnt.
Ennek a fúziónak az eredményeképpen kapta a BMW/Glas “vezetéknevet” a 2,6 literes motorral szerelt kupé, ami 1967-ben debütált, ugyan abban az évben, amikor Guigiaro megrajzolta a Maserati Ghiblit. A 3000 V8 Fastback Coupé tervezője az olasz Pietro Frua volt, akinek kezei alól többek között a Maserati Quattroporte és a Maserati Mistral Coupé is kikerült.
Nem csoda tehát, hogy a kor olasz sportautóira jellemező vonalvezetést kapta talán minden idők legszebb BMW-je, ami nem is BMW volt.
Végül egy rövid történelmi visszatekintés a Glas autóipari vállalatra: