Gyilkos béka hat keréken

Wolfrace Sonic 1981

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.11.18. 17.45

A hat kerekű, futurisztikus prototípus csak azért készült el, hogy egy felnit reklámozzanak vele.

Az autórajongók – így a Vezess.hu szerkesztősége is – oda vannak a különleges tanulmányokért. Ritkák, érdekesek, és fel tudnak mutatni egy sor olyan tulajdonságot, amivel sohasem találkozhatunk a hétköznapokban. Itt is vannak fokozatok, az érdekestől egészen a megdöbbentőig, amit ha sokáig néz az ember túlnyomás keletkezik a koponyában, és cseppfolyósodik az agy. Ez a mai találat is egy ilyen darab, úgyhogy óvatosan a képekkel.
A Wolfrace Sonic kizárólag azért készült el 1981-ben, hogy a Wolfrace vállalat új felnijeit népszerűsítse. A figyelemfelkeltésre alkalmasabb eszközt nem is lehetett volna építeni, bármelyik Batman-filmben megállta volna a helyét a Sonic. A végtelenbe nyúló, laposan  terpeszkedő orr tövében kapott helyet a sofőr és utasa, szinte a hátsó tengelyen ülve, jelentősebb szélvédelem nélkül, úgyhogy kötelező volt a napszemüveg, amit manapság bukósisakok váltanának fel.
Az igazi csemege azonban a térhálós karbonszálas ívek alatt van: két V8-as, 3,5 literes Rover motor gondoskodik a hajtásról, ami összesen durván 500 lóerőt és 258 km/órás végsebességet jelent. Erőben nincs hiány, de a megállással sincs gond, hiszen a fékrendszert a legendás hatkerekű Tyrell Forma-1-es autójából kölcsönözték, így biztos az ájulás közeli lassulás. 
Akadt olyan szerencsés újságíró, aki tiltásig pörgethette anno a 16 hengert, és nem mondott róla rosszat, csak az elektronikát szidta. Mindez a nyolcvanas években több tucat színes gombot jelentett, amiket bonyolult sorrendben nyomkodva keltek életre a motorok, vagy nem. 
“Külön kell mindkét motort indítani, ebben a sorrendben: bal motor gyújtás, gáz padlóig, motor indít, motor jár, valamiféle reset gomb, így a motor tartja a fordulatot, majd az egész procedúra megismétlődik a másik motornál, végül nyomkodunk még néhány gombot, hogy teljes szinkronban járjon a két V8-as. Az elinduláshoz is kell kicsit zongorázni, de útközben már elképesztő az élmény.” – nyilatkozta anno egy szakújságíró.

Kommentek

Fontos határidő jön a kötelezőnél

Annak a 120 ezer személyautó-tulajdonosnak, aki év végi évfordulóval kötötte újra kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását, március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét.

Ráhajtottak a magyarok a kedvezményes e-autókra

Jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos autókra az állami támogatásnak köszönhetően.

F1: Hamiltonnak nem hiányzik Rosberg

Lewis Hamilton azt mondja, kicsit furcsa lesz, hogy immár Valtteri Bottas dolgozik a garázs túlfelén, de nem igazán izgatja a dolog.

Napokon belül elintézik az Opel eladását

Március elejére elkészül a megállapodás arról, hogy az Opel az amerikai General Motorstól (GM) átkerül a francia PSA Peugeot Citroën tulajdonába.

F1: Besült a Toro Rosso első futása

A Toro Rosso csütörtökön küldte pályára első ízben 2017-es modelljét, de motorhiba miatt nem jutott messzire az STR12-es.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Kiderült, hogy az autósok nem hülyék

Az adatok azt mutatják, hogy az autósok odafigyelnek úthasználati jogosultságuk lejárati idejére – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.