Gyilkos béka hat keréken

Wolfrace Sonic 1981

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.11.18. 17.45

A hat kerekű, futurisztikus prototípus csak azért készült el, hogy egy felnit reklámozzanak vele.

Az autórajongók – így a Vezess.hu szerkesztősége is – oda vannak a különleges tanulmányokért. Ritkák, érdekesek, és fel tudnak mutatni egy sor olyan tulajdonságot, amivel sohasem találkozhatunk a hétköznapokban. Itt is vannak fokozatok, az érdekestől egészen a megdöbbentőig, amit ha sokáig néz az ember túlnyomás keletkezik a koponyában, és cseppfolyósodik az agy. Ez a mai találat is egy ilyen darab, úgyhogy óvatosan a képekkel.
A Wolfrace Sonic kizárólag azért készült el 1981-ben, hogy a Wolfrace vállalat új felnijeit népszerűsítse. A figyelemfelkeltésre alkalmasabb eszközt nem is lehetett volna építeni, bármelyik Batman-filmben megállta volna a helyét a Sonic. A végtelenbe nyúló, laposan  terpeszkedő orr tövében kapott helyet a sofőr és utasa, szinte a hátsó tengelyen ülve, jelentősebb szélvédelem nélkül, úgyhogy kötelező volt a napszemüveg, amit manapság bukósisakok váltanának fel.
Az igazi csemege azonban a térhálós karbonszálas ívek alatt van: két V8-as, 3,5 literes Rover motor gondoskodik a hajtásról, ami összesen durván 500 lóerőt és 258 km/órás végsebességet jelent. Erőben nincs hiány, de a megállással sincs gond, hiszen a fékrendszert a legendás hatkerekű Tyrell Forma-1-es autójából kölcsönözték, így biztos az ájulás közeli lassulás. 
Akadt olyan szerencsés újságíró, aki tiltásig pörgethette anno a 16 hengert, és nem mondott róla rosszat, csak az elektronikát szidta. Mindez a nyolcvanas években több tucat színes gombot jelentett, amiket bonyolult sorrendben nyomkodva keltek életre a motorok, vagy nem. 
“Külön kell mindkét motort indítani, ebben a sorrendben: bal motor gyújtás, gáz padlóig, motor indít, motor jár, valamiféle reset gomb, így a motor tartja a fordulatot, majd az egész procedúra megismétlődik a másik motornál, végül nyomkodunk még néhány gombot, hogy teljes szinkronban járjon a két V8-as. Az elinduláshoz is kell kicsit zongorázni, de útközben már elképesztő az élmény.” – nyilatkozta anno egy szakújságíró.

Kommentek

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

Csodalámpával villant a Mercedes

Nem vakítja a szembejövőket, járdát és navigációs utasítást is az útra vetít a Mercedes-Benz legújabb fényszórója.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.