Elárulom, ki hiányzik az Alfa Romeónak

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.11.15. 12.20

Küzdenek az olaszok, mint disznó a jégen, de a sikerhez csak egy embert kellene megnyerniük.

Walter de Silva.


Mert olasz tervezőként rajzolt olasz autót, és a kilencvenes években az általa megálmodott Alfák ellenállhatatlanul dögösek voltak. Később inkább agresszív, mint dögös Volkswageneket vetett papírra, míg az Alfának maradt sok évnyi útkeresés és csend, amit most talán a 4C-vel tudnak megtörni.

Kommentek

  • maliganhuligan

    Igen, annyira kell az Alfának, hogy a 156-ost, amit ő tervezett, később Giorgetto Giugiaro tette rendbe (értsd: pofásabb lett, eleve így kellett volna kinéznie, kezdettől fogva) – ahogy a 166-ost is (bágyadt “szemek” végre eltűntek).
    És annyira ügyes gyerek ez a de Silva, hogy a Seatból egyenfost csinált, amikor húzott egy lefelé ívelő vonalat, és azt mondta, most minden autón ezt akarja látni. Sikerült, Leon, Altea mind egy kaptafára készülő fos lett (na jó, a csajok többsége elájult tőlük).

  • szaboata

    Nekem a 156-os jobban tetszik az eredeti formájában,Giugiaro szerintem rontott rajta.Nagy név a szakmában,nem hiába vadászta le a VW csoport.

  • Fogash73

    A 156 es a 166 is sokkal karakteresbb auto az elso formajaban, a facelidt mindketton csak RONTOTT. A Seatnal meg szerintem a donteshozok hibaja, hogy minden autonak ugyanazt kertek/engedtek gyartasba. “Egyszer bevalt, biztos jo lett.. Pont az Alfa Romeo az, ahol teljesen kulonbozo autokrol is elso pillantasra felismered, hogy ez egy Alfa Romeo, megsem tokegyformak, mint most egy BMW 3-5, vagy korabban a Merc C-S osztalyai….

  • Fogash73

    Amugy zsenialis a faszi, amikor oldalnezetbol rajzolja a 145-ot, nezd meg milyen hanyag mozdulattal rajzolja meg elsore a teljes hatfalat, lokharitoval, szoknyaval egyutt…

  • maliganhuligan

    Nem először rajzolta le, az is biztos. De nem ez a lényeg. Jól is néznénk ki, ha egy formatervező, aki később vezető lesz, nem tud egy épkézláb skiccet a papírra vetni. Tudnia kell. Biztos vagyok benne, hogy rajta kívül ugyanígy (főleg sokadszorra) laza csuklómozdulattal rajzol skiccet Patrique Le Quément (volt Renault vezető), Peter Horbury (Volvo), de Kovács Miklós (KIA) is. Meg a nem vezető, de ismert(ebb) formatervezők: Anne Asensio (Renault Mégane Scénic), Kukorelli Péter (Skoda Roomster), esetleg Varga Péter (Porsche 911 Carrera GTS).

  • zoldfulu2000

    De Silva azért volt hatalmas veszteség mert utáne elvitte magával az Alfa teljes IQját. Csodagyereknek tartott, Alfa CEO De Meo most a VW marketingfőnöke az Audi igazgatónácsának a tagja. Egger pedig az Audi fődizájnere lett. Aztán az egész Itadesign is a VW-é lett.

    Silva egyrészt zseniális tervező. A Seat munkák szerintem arról szóltak, hogy belerúgjon az Alfába valami vélt vagy valós sérelemért.

    De az A4 facelift az pl valami zseniális lett. Két lámpával teljesen újraértelmezte a formát, dinamikát adott neki. És aztán ott van pl az A5, vagy olyan laza munkák, mint az E tron Detriot concept.

    A fő üzenettel nem lehet vitatkozni, sajna a Centro Stile sajnos nagyon béna manapság. De sajnos nem csak a formával lenne baj, Marchione nagy xkavarása miatt mniden tehetség otthagyta a márkát…

  • szaboata

    Furcsa ez az egész olasz-német autótervező ügy.Már korábban is volt szopatás a VW részéről.Amikor a 70-es évek elején a 127-es FIAT tarolt Európaszerte,akkor a VW felkérte éppen Giugiarot,hogy rajzolna nekik valami hasonlót a őskorszaki Bogár helyett.és akkor a szintén neves olasz tervező megrajzolta az 1-es Golfot,ami sikerre vitte a VW-t.Persze,ehhez kellett az is,hogy Agnelliék levágják az aranytojást tojó tyúkot.Így megfordult a kocka,és a Fiat hanyatlásnak indult.Most megint egy jókezű olasz tervező fordított hátat az olasz autóiparnak.
    Van az a pénz…
    Bár igaz,amit zoldfulu ír,hogy a cégvezetés mindenfele kavar,hűlyeséget csinálnak egyiket a másik után,és pont az autókról feledkeznek meg.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.