Elárulom, ki hiányzik az Alfa Romeónak

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.11.15. 12.20

Küzdenek az olaszok, mint disznó a jégen, de a sikerhez csak egy embert kellene megnyerniük.

Walter de Silva.


Mert olasz tervezőként rajzolt olasz autót, és a kilencvenes években az általa megálmodott Alfák ellenállhatatlanul dögösek voltak. Később inkább agresszív, mint dögös Volkswageneket vetett papírra, míg az Alfának maradt sok évnyi útkeresés és csend, amit most talán a 4C-vel tudnak megtörni.

Kommentek

  • maliganhuligan

    Igen, annyira kell az Alfának, hogy a 156-ost, amit ő tervezett, később Giorgetto Giugiaro tette rendbe (értsd: pofásabb lett, eleve így kellett volna kinéznie, kezdettől fogva) – ahogy a 166-ost is (bágyadt “szemek” végre eltűntek).
    És annyira ügyes gyerek ez a de Silva, hogy a Seatból egyenfost csinált, amikor húzott egy lefelé ívelő vonalat, és azt mondta, most minden autón ezt akarja látni. Sikerült, Leon, Altea mind egy kaptafára készülő fos lett (na jó, a csajok többsége elájult tőlük).

  • szaboata

    Nekem a 156-os jobban tetszik az eredeti formájában,Giugiaro szerintem rontott rajta.Nagy név a szakmában,nem hiába vadászta le a VW csoport.

  • Fogash73

    A 156 es a 166 is sokkal karakteresbb auto az elso formajaban, a facelidt mindketton csak RONTOTT. A Seatnal meg szerintem a donteshozok hibaja, hogy minden autonak ugyanazt kertek/engedtek gyartasba. “Egyszer bevalt, biztos jo lett.. Pont az Alfa Romeo az, ahol teljesen kulonbozo autokrol is elso pillantasra felismered, hogy ez egy Alfa Romeo, megsem tokegyformak, mint most egy BMW 3-5, vagy korabban a Merc C-S osztalyai….

  • Fogash73

    Amugy zsenialis a faszi, amikor oldalnezetbol rajzolja a 145-ot, nezd meg milyen hanyag mozdulattal rajzolja meg elsore a teljes hatfalat, lokharitoval, szoknyaval egyutt…

  • maliganhuligan

    Nem először rajzolta le, az is biztos. De nem ez a lényeg. Jól is néznénk ki, ha egy formatervező, aki később vezető lesz, nem tud egy épkézláb skiccet a papírra vetni. Tudnia kell. Biztos vagyok benne, hogy rajta kívül ugyanígy (főleg sokadszorra) laza csuklómozdulattal rajzol skiccet Patrique Le Quément (volt Renault vezető), Peter Horbury (Volvo), de Kovács Miklós (KIA) is. Meg a nem vezető, de ismert(ebb) formatervezők: Anne Asensio (Renault Mégane Scénic), Kukorelli Péter (Skoda Roomster), esetleg Varga Péter (Porsche 911 Carrera GTS).

  • zoldfulu2000

    De Silva azért volt hatalmas veszteség mert utáne elvitte magával az Alfa teljes IQját. Csodagyereknek tartott, Alfa CEO De Meo most a VW marketingfőnöke az Audi igazgatónácsának a tagja. Egger pedig az Audi fődizájnere lett. Aztán az egész Itadesign is a VW-é lett.

    Silva egyrészt zseniális tervező. A Seat munkák szerintem arról szóltak, hogy belerúgjon az Alfába valami vélt vagy valós sérelemért.

    De az A4 facelift az pl valami zseniális lett. Két lámpával teljesen újraértelmezte a formát, dinamikát adott neki. És aztán ott van pl az A5, vagy olyan laza munkák, mint az E tron Detriot concept.

    A fő üzenettel nem lehet vitatkozni, sajna a Centro Stile sajnos nagyon béna manapság. De sajnos nem csak a formával lenne baj, Marchione nagy xkavarása miatt mniden tehetség otthagyta a márkát…

  • szaboata

    Furcsa ez az egész olasz-német autótervező ügy.Már korábban is volt szopatás a VW részéről.Amikor a 70-es évek elején a 127-es FIAT tarolt Európaszerte,akkor a VW felkérte éppen Giugiarot,hogy rajzolna nekik valami hasonlót a őskorszaki Bogár helyett.és akkor a szintén neves olasz tervező megrajzolta az 1-es Golfot,ami sikerre vitte a VW-t.Persze,ehhez kellett az is,hogy Agnelliék levágják az aranytojást tojó tyúkot.Így megfordult a kocka,és a Fiat hanyatlásnak indult.Most megint egy jókezű olasz tervező fordított hátat az olasz autóiparnak.
    Van az a pénz…
    Bár igaz,amit zoldfulu ír,hogy a cégvezetés mindenfele kavar,hűlyeséget csinálnak egyiket a másik után,és pont az autókról feledkeznek meg.

F1: 95 százalékban új a Renault motorja

Nem csak a Honda, a Renault is szinte teljesen új erőforrást épített a 2017-es Forma-1-es idényre. Az év végére szeretnék beérni a Mercedest.

Újabb autógyártót kebelezne be a PSA

A malajziai Proton autógyár megvásárlása iránt is érdeklődik az Opel leendő új tulajdonosa, a PSA Peugeot-Citroën konszern.

Végzetes SMS-ek és Facebook-üzenetek

Tudjátok, min múlhat, hogy az egész család meghal a kamion pótkocsija alatt vagy sikerül megmenekülni? Én már igen: egy-két tizedmásodpercnyi kihagyáson és a kicsit mélyebbre nyomott gázpedálon.

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Range Rover Velar: feljebb lép a Land Rover

Új, előzmények nélküli modellt vezet be a Land Rover. Egyelőre alig mutatnak meg belőle valamit

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.