Elárulom, ki hiányzik az Alfa Romeónak

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.11.15. 12.20

Küzdenek az olaszok, mint disznó a jégen, de a sikerhez csak egy embert kellene megnyerniük.

Walter de Silva.


Mert olasz tervezőként rajzolt olasz autót, és a kilencvenes években az általa megálmodott Alfák ellenállhatatlanul dögösek voltak. Később inkább agresszív, mint dögös Volkswageneket vetett papírra, míg az Alfának maradt sok évnyi útkeresés és csend, amit most talán a 4C-vel tudnak megtörni.

Kommentek

  • maliganhuligan

    Igen, annyira kell az Alfának, hogy a 156-ost, amit ő tervezett, később Giorgetto Giugiaro tette rendbe (értsd: pofásabb lett, eleve így kellett volna kinéznie, kezdettől fogva) – ahogy a 166-ost is (bágyadt “szemek” végre eltűntek).
    És annyira ügyes gyerek ez a de Silva, hogy a Seatból egyenfost csinált, amikor húzott egy lefelé ívelő vonalat, és azt mondta, most minden autón ezt akarja látni. Sikerült, Leon, Altea mind egy kaptafára készülő fos lett (na jó, a csajok többsége elájult tőlük).

  • szaboata

    Nekem a 156-os jobban tetszik az eredeti formájában,Giugiaro szerintem rontott rajta.Nagy név a szakmában,nem hiába vadászta le a VW csoport.

  • Fogash73

    A 156 es a 166 is sokkal karakteresbb auto az elso formajaban, a facelidt mindketton csak RONTOTT. A Seatnal meg szerintem a donteshozok hibaja, hogy minden autonak ugyanazt kertek/engedtek gyartasba. “Egyszer bevalt, biztos jo lett.. Pont az Alfa Romeo az, ahol teljesen kulonbozo autokrol is elso pillantasra felismered, hogy ez egy Alfa Romeo, megsem tokegyformak, mint most egy BMW 3-5, vagy korabban a Merc C-S osztalyai….

  • Fogash73

    Amugy zsenialis a faszi, amikor oldalnezetbol rajzolja a 145-ot, nezd meg milyen hanyag mozdulattal rajzolja meg elsore a teljes hatfalat, lokharitoval, szoknyaval egyutt…

  • maliganhuligan

    Nem először rajzolta le, az is biztos. De nem ez a lényeg. Jól is néznénk ki, ha egy formatervező, aki később vezető lesz, nem tud egy épkézláb skiccet a papírra vetni. Tudnia kell. Biztos vagyok benne, hogy rajta kívül ugyanígy (főleg sokadszorra) laza csuklómozdulattal rajzol skiccet Patrique Le Quément (volt Renault vezető), Peter Horbury (Volvo), de Kovács Miklós (KIA) is. Meg a nem vezető, de ismert(ebb) formatervezők: Anne Asensio (Renault Mégane Scénic), Kukorelli Péter (Skoda Roomster), esetleg Varga Péter (Porsche 911 Carrera GTS).

  • zoldfulu2000

    De Silva azért volt hatalmas veszteség mert utáne elvitte magával az Alfa teljes IQját. Csodagyereknek tartott, Alfa CEO De Meo most a VW marketingfőnöke az Audi igazgatónácsának a tagja. Egger pedig az Audi fődizájnere lett. Aztán az egész Itadesign is a VW-é lett.

    Silva egyrészt zseniális tervező. A Seat munkák szerintem arról szóltak, hogy belerúgjon az Alfába valami vélt vagy valós sérelemért.

    De az A4 facelift az pl valami zseniális lett. Két lámpával teljesen újraértelmezte a formát, dinamikát adott neki. És aztán ott van pl az A5, vagy olyan laza munkák, mint az E tron Detriot concept.

    A fő üzenettel nem lehet vitatkozni, sajna a Centro Stile sajnos nagyon béna manapság. De sajnos nem csak a formával lenne baj, Marchione nagy xkavarása miatt mniden tehetség otthagyta a márkát…

  • szaboata

    Furcsa ez az egész olasz-német autótervező ügy.Már korábban is volt szopatás a VW részéről.Amikor a 70-es évek elején a 127-es FIAT tarolt Európaszerte,akkor a VW felkérte éppen Giugiarot,hogy rajzolna nekik valami hasonlót a őskorszaki Bogár helyett.és akkor a szintén neves olasz tervező megrajzolta az 1-es Golfot,ami sikerre vitte a VW-t.Persze,ehhez kellett az is,hogy Agnelliék levágják az aranytojást tojó tyúkot.Így megfordult a kocka,és a Fiat hanyatlásnak indult.Most megint egy jókezű olasz tervező fordított hátat az olasz autóiparnak.
    Van az a pénz…
    Bár igaz,amit zoldfulu ír,hogy a cégvezetés mindenfele kavar,hűlyeséget csinálnak egyiket a másik után,és pont az autókról feledkeznek meg.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítmény-optimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Wehrlein készen áll, hogy beüljön a Mercibe

A Mercedes neveltje, Pascal Wehrlein úgy gondolja, készen áll a kihívásra, ha Toto Wolffék úgy döntenek, vele pótolják a visszavonuló Nico Rosberget.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.