Az új Fabia megmutatja hogyan spórolhatsz 40 ezret

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.10.30. 18.15

A Škoda Fabia több újdonságot is tartogat, de mind közül a legmókásabbak a telefonon elérhető alkalmazások.

A nemzetközi bemutatón próbált Škoda Fabia több újdonságot is tartogat, de mind közül a legmókásabbak a telefonon elérhető alkalmazások. A Mirrorlink bevezetésével végre a középkonzolon is élvezhetjük a telefonon futó navigáció képét, sőt az érintőképernyővel irányíthatjuk is azt. Hasznos fejlesztés, amiről bővebben a részletes bemutatóban írok majd.

Az új Fabia megmutatja hogyan spórolhatsz 40 ezret 1

Kevésbé hasznos, de sokkal szórakoztatóbb viszont a telefonra letölthető Smartgate alkalmazás-csomag. Ezekkel végre olyan vezetési adatokhoz juthatunk, amiket csak különleges sportautók kijelzőin élvezhettünk. Az MFA Pro például negyven, az autó belső rendszereiből származó paraméterrel dolgozik, és az ezekből nyert adatokat színes-szagos ábrákon, grafikonokon ábrázolja nekünk.

Az új Fabia megmutatja hogyan spórolhatsz 40 ezret 2

Sportosabb típusoknál a teljesítményadatokat rögzítő applikáció lehet majd érdekes, a gyorsulást mérő, és rögzítő kiegészítéssel. Természetesen minden adat menthető, megosztható a közösségi oldalakon. Hogy mekkora adatmennyiségről van szó, azt nem tudjuk, remélhetőleg nem több gigabyte terheli majd adatforgalmunkat.

Végül a lényeg, a címben említett Škoda drive nevű program!
 Több módon próbáltak már takarékos vezetésre sarkallni minket a gyártók, de mind közül ez a legeredményesebb. Itt a képernyőn csak egy százalékos értéket láthatunk, ami a stílusunk hatékonyságát mutatja, alatta pedig egy összeget euróban, ami 1000 kilométerre levetítve jósolja meg, mennyit spórolunk, ha higgadtan nyomjuk a gázpedált.

Nekünk lejtmenetben sikerült 130-135 euró között tartani az értéket, tehát örökké lejtőn közlekedve kijön a negyvenezres spórolás.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.