Beütött az ősz, erre figyelj ha esőben vezetsz!

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.10.22. 10.15

Az őszi hónapokban a balesetek jellemző oka, hogy a járművezetők nem az időjárási, látási és útviszonyoknak megfelelően közlekednek.

Eddig elkényeztetett minket az időjárás, az elmúlt hetekben voltak napok, mikor jobb idő volt, mint augusztusban, de a Mátrix óta tudjuk, hogy
Az őszi hónapokban a balesetek nagy része azért következik be, mert a vezetők nem az időjárási, látási és útviszonyoknak megfelelően közlekednek. Ebben az időszakban a legtöbb problémát a csúszós út és a romló látási viszonyok jelentik, ezért lényeges, hogy mindenki megfelelően felkészítse járművét, illetve saját magát is ezekre a körülményekre. 
Ez a sofőr például felkészültnek tűnik, és ezért új szülinapot is ünnepelhet
Az elhasználódott akkumulátorok a hűvös időben könnyebben lemerülhetnek, ezért erre fokozottban figyeljünk ilyenkor, csakúgy mint a gumiabroncsok, a világítás és a fékrendszer ellenőrzésére. Fontos kellék a jól működő ablaktörlő, esőben nem fognak semmit törölni a lapátok, ha elöregedett rajtuk a gumi. Szükséges a megfelelő ablakmosó folyadék.
Gyakori, hogy a szélvédő menet közben belülről bepárásodik. Ilyenkor bizony nem látunk ki rendesen az autóból, ezért a fűtőberendezésnek is jól kell működnie, ha van, vessük be a klímát! Tanácsos száraz törlőkendőt is bekészíteni a kesztyűtartóba, és a pollenszűrőt is kicserélni.
 
A köd, a szitáló eső, a nedves, csúszós utak az év utolsó hónapjaiban mindennapossá válnak. Főleg éjszaka, de nagyon gyakran a nappali órákban is jellemző lesz a fagypont körüli hőmérséklet. A száraz és nedves útszakaszok hirtelen válthatják egymást, ami fokozott óvatosságot és figyelmet kíván minden közlekedőtől. Nagyobb követési távolságot kell tartani, lassabban kell vezetni, így kisebb a balesetek bekövetkezésének kockázata. Rossz manőverezés esetén pedig a hibák könnyebben korrigálhatóak.
Köd sem kell hozzá, hogy esőben drasztikusan lecsökkenjen a látótávolság, ezért kell megfelelő távolságot tartani.
 
Figyeljünk a gyalogosokra is: ez például nagyon aljas dolog!
Esős, latyakos időben, amikor a járda mellett széles sávban áll, folyik a víz, nehéz átkelni az úttesten. A gyalogosok ilyenkor jellemzően arra figyelnek, hogy ne lépjenek bele a vízbe. Nekünk, autósoknak tehát számítaniuk kell arra, hogy a járda szélén leszegett fejjel álló gyalogos a következő pillanatban a jármű elé kerülhet.

Persze az autósok mellett a gyalogosoknak is mindent meg kell tenniük, nehogy elgázolják őket. Nem árt ügyelni, hogy mozgásuk kiszámítható legyen, ne teremtsenek váratlan, balesetveszélyes helyzetet.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.