Beütött az ősz, erre figyelj ha esőben vezetsz!

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.10.22. 10.15

Az őszi hónapokban a balesetek jellemző oka, hogy a járművezetők nem az időjárási, látási és útviszonyoknak megfelelően közlekednek.

Eddig elkényeztetett minket az időjárás, az elmúlt hetekben voltak napok, mikor jobb idő volt, mint augusztusban, de a Mátrix óta tudjuk, hogy
Az őszi hónapokban a balesetek nagy része azért következik be, mert a vezetők nem az időjárási, látási és útviszonyoknak megfelelően közlekednek. Ebben az időszakban a legtöbb problémát a csúszós út és a romló látási viszonyok jelentik, ezért lényeges, hogy mindenki megfelelően felkészítse járművét, illetve saját magát is ezekre a körülményekre. 
Ez a sofőr például felkészültnek tűnik, és ezért új szülinapot is ünnepelhet
Az elhasználódott akkumulátorok a hűvös időben könnyebben lemerülhetnek, ezért erre fokozottban figyeljünk ilyenkor, csakúgy mint a gumiabroncsok, a világítás és a fékrendszer ellenőrzésére. Fontos kellék a jól működő ablaktörlő, esőben nem fognak semmit törölni a lapátok, ha elöregedett rajtuk a gumi. Szükséges a megfelelő ablakmosó folyadék.
Gyakori, hogy a szélvédő menet közben belülről bepárásodik. Ilyenkor bizony nem látunk ki rendesen az autóból, ezért a fűtőberendezésnek is jól kell működnie, ha van, vessük be a klímát! Tanácsos száraz törlőkendőt is bekészíteni a kesztyűtartóba, és a pollenszűrőt is kicserélni.
 
A köd, a szitáló eső, a nedves, csúszós utak az év utolsó hónapjaiban mindennapossá válnak. Főleg éjszaka, de nagyon gyakran a nappali órákban is jellemző lesz a fagypont körüli hőmérséklet. A száraz és nedves útszakaszok hirtelen válthatják egymást, ami fokozott óvatosságot és figyelmet kíván minden közlekedőtől. Nagyobb követési távolságot kell tartani, lassabban kell vezetni, így kisebb a balesetek bekövetkezésének kockázata. Rossz manőverezés esetén pedig a hibák könnyebben korrigálhatóak.
Köd sem kell hozzá, hogy esőben drasztikusan lecsökkenjen a látótávolság, ezért kell megfelelő távolságot tartani.
 
Figyeljünk a gyalogosokra is: ez például nagyon aljas dolog!
Esős, latyakos időben, amikor a járda mellett széles sávban áll, folyik a víz, nehéz átkelni az úttesten. A gyalogosok ilyenkor jellemzően arra figyelnek, hogy ne lépjenek bele a vízbe. Nekünk, autósoknak tehát számítaniuk kell arra, hogy a járda szélén leszegett fejjel álló gyalogos a következő pillanatban a jármű elé kerülhet.

Persze az autósok mellett a gyalogosoknak is mindent meg kell tenniük, nehogy elgázolják őket. Nem árt ügyelni, hogy mozgásuk kiszámítható legyen, ne teremtsenek váratlan, balesetveszélyes helyzetet.

Kommentek

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.