Húsz éve kezdődött a Škoda új időszámítása

Škoda Felicia

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.17. 14.00

Napra pontosan húsz évvel ezelőtt készült el az első olyan Škoda, amit VW-kooperációban terveztek és gyártottak. Všechno nejlepší k narozeninám, Felicia!

Három évvel azután, hogy összebútorozott a Volkswagen-csoporttal, a Škoda 1994. október 17-én életet adott a márka első modern, fronthajtású modelljének, a félig kapitalista Favoritot váltó Feliciának. Megadták a módját: tíz nappal később három autót (a cseh trikolor színeire fényezve) megkereszteltek a Vltava vizében. 

Ez a kevésbé lényeges momentuma a Felicia pályafutásának; sokkal fontosabb, hogy amikor hét évvel később átadta a stafétát a Fabiának, már 1,4 millió darab szaladgált az autóból az utakon. 
Kezdetben 1,3 literes benzinmotorral gyártották az autót, választhatóan 54 vagy 68 lóerős kivitelben. Egy évvel később érkezett az egyhatos benzines 75 lóerővel, majd a 64 lóerős, 1,9 literes dízel is bekopogtatott. 
Ugyanebben az évben (1995) megjelent a Felicia Combi, majd pár hónapra rá a pick-up variáns, illetve a dobozos Vanplus, és ezzel a következő hat évre le is tudták a karosszériaváltozatok fejlesztését. 
A huszadik század egyik utolsó mókakocsija is a Felicia nevéhez fűződik: a Felicia Fun félkabrióvá alakítható életmód-pickup volt, eltolható hátfalú utastérrel, amit ha mai presztízse mellett kezdene gyártani a Škoda, vinnék mint a cukrot, de anno csupán 3992 darab készült belőle. 
A Felicia volt az első modell, amelyet már ISO 9002 minősítés birtokában gyártott a Škoda, először kínált dupla légzsákot és ABS-t, és olyan új funkciókat vezetett be, mint a légkondicionáló, a motoros első ablakok vagy a bőrülések (bizony…) 
Nem csak az utcán, de a versenysportban is bevetették a Feliciát. 1995-től három évadon át versenyzett a rali-világbajnokságban. Rögtön egy kategória-harmadik hellyel nyitottak, majd 1997-ben a világ második legjobbjaként búcsúzott a műfajtól a modell, helyet szorítva az Octaviának.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.