Húsz éve kezdődött a Škoda új időszámítása

Škoda Felicia

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.17. 14.00

Napra pontosan húsz évvel ezelőtt készült el az első olyan Škoda, amit VW-kooperációban terveztek és gyártottak. Všechno nejlepší k narozeninám, Felicia!

Három évvel azután, hogy összebútorozott a Volkswagen-csoporttal, a Škoda 1994. október 17-én életet adott a márka első modern, fronthajtású modelljének, a félig kapitalista Favoritot váltó Feliciának. Megadták a módját: tíz nappal később három autót (a cseh trikolor színeire fényezve) megkereszteltek a Vltava vizében. 

Ez a kevésbé lényeges momentuma a Felicia pályafutásának; sokkal fontosabb, hogy amikor hét évvel később átadta a stafétát a Fabiának, már 1,4 millió darab szaladgált az autóból az utakon. 
Kezdetben 1,3 literes benzinmotorral gyártották az autót, választhatóan 54 vagy 68 lóerős kivitelben. Egy évvel később érkezett az egyhatos benzines 75 lóerővel, majd a 64 lóerős, 1,9 literes dízel is bekopogtatott. 
Ugyanebben az évben (1995) megjelent a Felicia Combi, majd pár hónapra rá a pick-up variáns, illetve a dobozos Vanplus, és ezzel a következő hat évre le is tudták a karosszériaváltozatok fejlesztését. 
A huszadik század egyik utolsó mókakocsija is a Felicia nevéhez fűződik: a Felicia Fun félkabrióvá alakítható életmód-pickup volt, eltolható hátfalú utastérrel, amit ha mai presztízse mellett kezdene gyártani a Škoda, vinnék mint a cukrot, de anno csupán 3992 darab készült belőle. 
A Felicia volt az első modell, amelyet már ISO 9002 minősítés birtokában gyártott a Škoda, először kínált dupla légzsákot és ABS-t, és olyan új funkciókat vezetett be, mint a légkondicionáló, a motoros első ablakok vagy a bőrülések (bizony…) 
Nem csak az utcán, de a versenysportban is bevetették a Feliciát. 1995-től három évadon át versenyzett a rali-világbajnokságban. Rögtön egy kategória-harmadik hellyel nyitottak, majd 1997-ben a világ második legjobbjaként búcsúzott a műfajtól a modell, helyet szorítva az Octaviának.

Kommentek

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.