Motoros és BMW-s harca a salakpályán

Mindez 5 órán keresztül!

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.10.16. 12.45

A landshuti versenypályán az új kettes BMW és az S1000RR modellek drifteltek egymás ellen és mellett.

Biztosan mindenki emlékszik az estére, mikor Németország legyőzte Argentína válogatottját, és ezzel megnyerte a 2014-es világbajnokságot, de jogosan merül fel a kérdés, hogy a Vezess.hu miért foglalkozik most ezzel. A válasz egészen egyszerű: a döntő utáni reggelen egy másik sportesemény is történt Németországban, méghozzá a landshuti versenypályán.
A felek, akik ezúttal egymásnak feszültek: a BMW M235i M Performance – volánja mögött egy újságíróval -, és Karl Maier négyszeres salakmotor-világbajnok és motorkereskedő. Ők ketten álltak rajthoz a 400 méter hosszú versenypályán, hogy összemérjék tudásukat egy driftversenyben.
Az M235i háromliteres, turbós benzinmotorja 326 lóerő és 450 Nm leadására képes, saját tömege 1470 kg, és közel négy és fél méter hosszú. A salakmotor eközben a – hivatalos versenyszabályzatnak megfelelően – egy egyhengeres, 500 cm3-es, léghűtéses motorral szerelt, mindösszesen 80 kg súlyú, egysebességes versenygép, amelyen nincs semmiféle fékberendezés. A speciális tervezésű, metanol üzemanyaggal működő gép 80 lóerő leadására képes és kifejezetten a versenypályán való használatra építették.
Mindkét pilótának sikerült végrehajtani a kitűzött célt, azaz 5 órán keresztül drifteltek megállás nélkül. Az ötórányi, megszakítás nélküli motorozás azonban nem volt elég Karl Maier számára, hogy csillapítsa szenvedélyét, így a korábbi világbajnok egy speciálisan átalakított, bütykös gumikkal szerelt S1000 RR motorkerékpár nyergébe pattant. Az RR egy 193 lóerő leadására képes szupersportmotor, melynek súlya még teli tankkal alig több mint  200 kilogramm.

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.