Ki nem találod, mi ez és mekkora!

Csillag alakú szuperjacht mocskosul gazdagoknak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.15. 15.02

Egy kicsit úgy néz ki, mint egy olvadófélben lévő jéghegy, vagy egy dizájnbútor, de nem: ez valójában egy gigantikus magánjacht. Mindjárt elmondjuk, mi micsoda rajta.

“A modern építészet, autó- vagy termékdizájn a legkisebb hatást sem gyakorolta a hajótervezésre. Volt ez az ötlet, és elkezdett foglalkoztatni, hogy meg lehetne-e valósítani egy jacht képében” – mondta legújabb alkotásáról, a Star névre keresztelt szuperjachtról Igor Lobanov, és a szalvétára felskiccelt terv hamarosan számítógépes programban ért tovább. 

Az eredmény egy olyan hajó, amihez hasonlót még soha senki nem látott. 
A hajótest 132 méter hosszú, a közepén tornyosuló alakzat (amiről nevét is kapta a hajó) 60 méter magasra nyúlik fel. Belsejében nem kevesebb mint nyolc fedélzetet képzeltek el az alkotók, a legfelsőről az elénk táruló panorámában gyönyörködhetünk, feltéve, hogy rajta vagyunk a vendéglistán – erre egyébként egész jó esélye van az embernek, mert a merész vonalú hajó nyolc fedélzetén, összesen 3500 négyzetméteren (azaz egy harmad focipályán) több mint 200 embert lehet vendégül látni. 
Harminchatan ott is aludhatnak a vendégkajütökben, így akár exkluzív szállodaként is funkcionálhat a négy személylifttel felszerelt hajó. 
A hajó meghajtásáról nyolc generátoros dízel-elektromos hajtáslánc gondoskodik. A hajótest mindkét végében elhelyeztek egy-egy hajócsavart, így a jacht szó szerint helyben képes megfordulni, ami fontos egy szórakoztatásra termett vízi jármű esetében. 
Ami nem fontos, az a nagy sebesség: a Star végsebessége meghaladja a 18 csomót (33 km/óra), de komfortos utazósebessége csupán 14 csomó (26 km/óra); ezzel a tempóval 5000 tengeri mérföldet (9266 km) képes megtenni tankolás nélkül, azaz több mint két hétig képes folyamatosan haladni. 
A hajón van helikopter leszálló, víz alatti kilátó, és alighanem minden, amit ma egy magára valamit is adó milliárdos elvárhat egy büszke hajóépítőtől. Az árról természetesen egy szó sem esik a tájékoztatásban – hogy is mondják: ha meg kell kérdezned, mennyibe kerül, nem engedheted meg magadnak.

Igényes internetfogyasztónak érzed magad? Akkor ezt mindenképpen látnod kell, olyat mutatunk, amit csak nagyon kevesek tudnak. Kattints a képre!

Ki nem találod, mi ez és mekkora! 1

Kommentek

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.