Ki nem találod, mi ez és mekkora!

Csillag alakú szuperjacht mocskosul gazdagoknak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.15. 15.02

Egy kicsit úgy néz ki, mint egy olvadófélben lévő jéghegy, vagy egy dizájnbútor, de nem: ez valójában egy gigantikus magánjacht. Mindjárt elmondjuk, mi micsoda rajta.

“A modern építészet, autó- vagy termékdizájn a legkisebb hatást sem gyakorolta a hajótervezésre. Volt ez az ötlet, és elkezdett foglalkoztatni, hogy meg lehetne-e valósítani egy jacht képében” – mondta legújabb alkotásáról, a Star névre keresztelt szuperjachtról Igor Lobanov, és a szalvétára felskiccelt terv hamarosan számítógépes programban ért tovább. 

Az eredmény egy olyan hajó, amihez hasonlót még soha senki nem látott. 
A hajótest 132 méter hosszú, a közepén tornyosuló alakzat (amiről nevét is kapta a hajó) 60 méter magasra nyúlik fel. Belsejében nem kevesebb mint nyolc fedélzetet képzeltek el az alkotók, a legfelsőről az elénk táruló panorámában gyönyörködhetünk, feltéve, hogy rajta vagyunk a vendéglistán – erre egyébként egész jó esélye van az embernek, mert a merész vonalú hajó nyolc fedélzetén, összesen 3500 négyzetméteren (azaz egy harmad focipályán) több mint 200 embert lehet vendégül látni. 
Harminchatan ott is aludhatnak a vendégkajütökben, így akár exkluzív szállodaként is funkcionálhat a négy személylifttel felszerelt hajó. 
A hajó meghajtásáról nyolc generátoros dízel-elektromos hajtáslánc gondoskodik. A hajótest mindkét végében elhelyeztek egy-egy hajócsavart, így a jacht szó szerint helyben képes megfordulni, ami fontos egy szórakoztatásra termett vízi jármű esetében. 
Ami nem fontos, az a nagy sebesség: a Star végsebessége meghaladja a 18 csomót (33 km/óra), de komfortos utazósebessége csupán 14 csomó (26 km/óra); ezzel a tempóval 5000 tengeri mérföldet (9266 km) képes megtenni tankolás nélkül, azaz több mint két hétig képes folyamatosan haladni. 
A hajón van helikopter leszálló, víz alatti kilátó, és alighanem minden, amit ma egy magára valamit is adó milliárdos elvárhat egy büszke hajóépítőtől. Az árról természetesen egy szó sem esik a tájékoztatásban – hogy is mondják: ha meg kell kérdezned, mennyibe kerül, nem engedheted meg magadnak.

Igényes internetfogyasztónak érzed magad? Akkor ezt mindenképpen látnod kell, olyat mutatunk, amit csak nagyon kevesek tudnak. Kattints a képre!

Ki nem találod, mi ez és mekkora! 1

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.