Világító festékkel fröcsköltek össze egy Ferrarit

A lehető leggyönyörűbb módon

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.10.09. 10.00

Egy Ferrari már alapvetően művészi remek, de még ezt is lehet fokozni – vizuális orgia néhány vödör festékkel.

Fabian Oefner, a Zürich közelében élő és dolgozó díjnyertes profi fotóstól nem áll távol a kísérletezés, ezúttal a Ferrari amerikai képviselete kérte fel nem hétköznapi munkára. A művészi alkotás központjában a Ferrari California T áll, amit szemkápráztató módon locsolnak le festékkel, méghozzá egy szélcsatornában. Már az ötlet is zseniális.
Mindez a művész szemszögéből
A szépen megfestett Ferrari California az eddigi 490 helyett büszke 560 lóerőt ad le, köszönhetően a teljesen új, 3,8 literes, nyolchengeres turbómotornak, mindezt úgy, hogy 15 százalékkal takarékosabb lett – ráadásul nem az európai szabvány szerint, hanem a Ferrarikra jellemző normál használat mellett. Eddig rendben is volnánk, de a Ferrari mérnökeitől érces hangú, pincétől a padlásig egyenletesen húzó motort várnak el az ügyfelek; állításuk szerint mindkét téren sikerült megütniük a mércét, rácáfolva a turbótechnológia alapvető jellemzőire. 
A motor mellett a kormányművet és a futóműkomponenseket is lecserélték: az új rugók és a kisebb késedelemmel reagáló lengéscsillapítók minimális karosszériamozgást engednek, anélkül, hogy kőkemények lennének; az irányíthatóság közvetlenebb lett, és amikor a kanyar kijáratánál odasóz a turbómotornak a pilóta, a továbbfejlesztett F1-Trac menetstabilizáló rendszer segít kiaknázni minden egyes newtonmétert, pedig másfélszer annyi van belőlük (szám szerint 755), mint korábban. 
Ha már ennyi mindent lecseréltek, a szénszál-kerámia fékrendszer sem maradt változatlan; az új, kompozit fékbetétek és -tárcsák 34 méteres fékutat tesznek lehetővé 100 km/óráról, ahová egyébként 3,6 másodperc alatt gyorsul fel az autó.
Igényes internet-fogyasztónak érzed magad? Akkor ezt mindenképpen látnod kell, olyat mutatunk, amit csak nagyon kevesek tudnak. Kattints a képre!

Kommentek

  • Vorserie

    ” az új, kompozit fékbetétek és -tárcsák 34 méteres fékutat tesznek lehetővé 100 km/óráról”

    Hát ez csodás 2014-ben egy Ferkától!

    Az E60-as M5-ös 2006-ban 36 méteren belül állt meg 100km/h-ról hűtött acéltárcsákkal.

    Persze az a két méter is nagyon sokat számít ,de nem egy kiugró adat a 34 méter.

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.