Íme a kínai Lamborghini

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.10.09. 17.15

Kívülről szinte tökéletes másolatot sikerült készítenie a srácoknak, de ennyi pénzből talán kijött volna egy igazi is.

Két tehetséges kínai fiatalember elhatározta, hogy a nulláról építik mag az autóskártyák egyik aduászát, a Lamborghini Diablot. Vang Jü és Li Lintao hat évvel ezelőtt kezdett el együtt dolgozni egy pekingi garázsban, és elsőként egy narancssárga bika került ki a kezeik közül, ami annyira jól sikerült, hogy helyet kapott a 2012-es Pekingi Auto Show-n.
Ezt az autót V8-as Toyota motor hajtotta, 4,8 másodperc alatt gyorsult 100 km/órára, végsebessége pedig elérte a 308 km/órát. Mindez elég volt ahhoz, hogy felhívja magára a figyelmet, egy ismeretlen vevő vásárolta meg a szinte tökéletes másolatot, a vételárat azonban titokban tartják az építők. Annyit elárultak, hogy a projekt 159 000 dollárjukba került, ami átszámítva 38 millió forintnak felel meg.
De ha egy üzlet beindul, nehéz megállítani. A 30-as éveiket taposó páros visszatért a garázsba és ismét nekiveselkedtek a munkának, készítettek még két Lamborghinit, ezúttal roadster változatban. Egészen elképesztő összeget költöttek a két autó megvalósítására, állítólag 811 ezer dollárnak megfelelő jüant (195 millió forint) áldoztak rájuk, ami őszintén szólva őrültségnek tűnik olyan autókért, amik nem hivatalosan az olasz gyártó üzeméből gurultak ki. Ennyi pénzből már két Aventadort is vehettek volna.
Vang és Li azt tervezi, hogy saját autómárkát hoznak létre és nem építenek több másolatot. Jó úton haladnak, az érzékük mindenképpen megvan hozzá, reméljük, megtérül az eddigi befektetésük.
Azt még fontos megemlíteni, hogy Kínában eszméletlenül drágán lehet hozzájutni új autókhoz, ezért a Lamborghini-másolatok leendő vevői anyagilag jobban járhatnak, mintha gyári verdát vennének. De Szingapúrban is hasonló a helyzet, egy Koenigsegg Agera S átszámítva 900 millió forintba kerül. Kattints a linkre, és megtudhatod, hogy miért.

Kommentek

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.