Két tehetséges kínai fiatalember elhatározta, hogy a nulláról építik mag az autóskártyák egyik aduászát, a Lamborghini Diablot. Vang Jü és Li Lintao hat évvel ezelőtt kezdett el együtt dolgozni egy pekingi garázsban, és elsőként egy narancssárga bika került ki a kezeik közül, ami annyira jól sikerült, hogy helyet kapott a 2012-es Pekingi Auto Show-n.
Ezt az autót V8-as Toyota motor hajtotta, 4,8 másodperc alatt gyorsult 100 km/órára, végsebessége pedig elérte a 308 km/órát. Mindez elég volt ahhoz, hogy felhívja magára a figyelmet, egy ismeretlen vevő vásárolta meg a szinte tökéletes másolatot, a vételárat azonban titokban tartják az építők. Annyit elárultak, hogy a projekt 159 000 dollárjukba került, ami átszámítva 38 millió forintnak felel meg.
De ha egy üzlet beindul, nehéz megállítani. A 30-as éveiket taposó páros visszatért a garázsba és ismét nekiveselkedtek a munkának, készítettek még két Lamborghinit, ezúttal roadster változatban. Egészen elképesztő összeget költöttek a két autó megvalósítására, állítólag 811 ezer dollárnak megfelelő jüant (195 millió forint) áldoztak rájuk, ami őszintén szólva őrültségnek tűnik olyan autókért, amik nem hivatalosan az olasz gyártó üzeméből gurultak ki. Ennyi pénzből már két Aventadort is vehettek volna.
Vang és Li azt tervezi, hogy saját autómárkát hoznak létre és nem építenek több másolatot. Jó úton haladnak, az érzékük mindenképpen megvan hozzá, reméljük, megtérül az eddigi befektetésük.
Azt még fontos megemlíteni, hogy Kínában eszméletlenül drágán lehet hozzájutni új autókhoz, ezért a Lamborghini-másolatok leendő vevői anyagilag jobban járhatnak, mintha gyári verdát vennének. De Szingapúrban is hasonló a helyzet, egy Koenigsegg Agera S átszámítva 900 millió forintba kerül. Kattints a linkre, és megtudhatod, hogy miért.