A Honda legmenőbb autói

Még mindig éles a japán penge?

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.09.30. 15.15

2015-ben érkezik az új Civic Type R, amivel ismét megrengetheti a japán gyártó az autóipart. De van olyan szép, mint az eddigi sportosra hangolt Hondák?

A Type R története egészen az RA272-es Forma-1-es versenyautóig vezethető vissza, ez volt az első modell, amivel a Hondának sikerült nagydíjat nyernie. Ennek a Championship White színre fényezett autónak a szelleme máig ott él minden Type R modellben, állítja a japán vállalat.
Ilyen volt a hangja:
A Type R kifejezés “R” betűje az angol versenyzés szóra utal (race), ezt a jelölést 1992-ben, a Honda NSX Type R bemutatkozásakor használták először, azóta pedig kiemelkedő teljesítményű sportautóik megkülönböztetésére szolgál. Számos Honda-modellre felkerült a felirat az elmúlt 22 évben, melyeket kezdetben csak saját piacra szántak, de hamar meghódították az egész világot a különböző Type R-ek. 
Jövőre érkezik a kereskedésekbe a legújabb, és talán legextrémebb változat, hiszen a 2015-ös modell lesz a Honda első turbómotoros utcai sportkocsija, amit minden idők legszélsőségesebb Type R-jének ígérnek. De nézzük meg, mit tudtak a legvadabb gyári verdák az elmúlt több mint húsz éveben. Egyre élesebb, vagy már csorbult a japán penge? 

1992 NSX Type R

 

1995 Integra Type R

 

1997 Civic Type R

1998 Integra Type R

1999 Accord Type R

2001 Integra Type R (második generáció)

2001 Civic Type R (második generáció, az első EU)

2002 NSX Type R (második generáció)

2007 Civic Type R (harmadik generációs) + EU

2015 Honda Civic Type R

Szavazás

Téged melyik Type R modell babonáz meg leginkább?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.