A Honda legmenőbb autói

Még mindig éles a japán penge?

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.09.30. 15.15

2015-ben érkezik az új Civic Type R, amivel ismét megrengetheti a japán gyártó az autóipart. De van olyan szép, mint az eddigi sportosra hangolt Hondák?

A Type R története egészen az RA272-es Forma-1-es versenyautóig vezethető vissza, ez volt az első modell, amivel a Hondának sikerült nagydíjat nyernie. Ennek a Championship White színre fényezett autónak a szelleme máig ott él minden Type R modellben, állítja a japán vállalat.
Ilyen volt a hangja:
A Type R kifejezés “R” betűje az angol versenyzés szóra utal (race), ezt a jelölést 1992-ben, a Honda NSX Type R bemutatkozásakor használták először, azóta pedig kiemelkedő teljesítményű sportautóik megkülönböztetésére szolgál. Számos Honda-modellre felkerült a felirat az elmúlt 22 évben, melyeket kezdetben csak saját piacra szántak, de hamar meghódították az egész világot a különböző Type R-ek. 
Jövőre érkezik a kereskedésekbe a legújabb, és talán legextrémebb változat, hiszen a 2015-ös modell lesz a Honda első turbómotoros utcai sportkocsija, amit minden idők legszélsőségesebb Type R-jének ígérnek. De nézzük meg, mit tudtak a legvadabb gyári verdák az elmúlt több mint húsz éveben. Egyre élesebb, vagy már csorbult a japán penge? 

1992 NSX Type R

 

1995 Integra Type R

 

1997 Civic Type R

1998 Integra Type R

1999 Accord Type R

2001 Integra Type R (második generáció)

2001 Civic Type R (második generáció, az első EU)

2002 NSX Type R (második generáció)

2007 Civic Type R (harmadik generációs) + EU

2015 Honda Civic Type R

Szavazás

Téged melyik Type R modell babonáz meg leginkább?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.