A belgiumi  Ardennek erdeiben tekergő 7004 méter hosszú aszfaltcsík az egyik legnépszerűbb európai versenypálya, ahová évről-évre visszatér a Forma-1 mezőnye, 1985 óta immár 29 éve. A Circuit de Spa-Francorchamps azonban nem csak a királykategória előtt nyitja meg kapuit, rendszeresen ellátogat ide a World Series by Renault, és itt rendezik a spái 24 órás versenyt is.
Arról nem is beszélve, hogy a világ egyik, ha nem a leghíresebb kanyarja, az Eau Rouge is itt található, ami  az alatta csörgedező patakról kapta a nevét. Azt nem tudni, hogy a híres kanyar vagy csak a friss hegyi levegő miatt, de rendszeresen látogatják a pályát a felső tízezer benzinvérű tagjai, akik a legkülönlegesebb sportautókkal tépik fel a pálya aszfaltját.
A napokban például tíz darab, egyenként 916 lóerős McLaren P1 zavarta fel a környező erdőkben lakó állatokat.
A P1-esnek a 3,8 literes V8-as  twin turbo és a villanymotor duója 900 Nm-t biztosít, miközben a károsanyag-kibocsátás nem éri el a 200 g/km-t. Tövig taposva a gázpedált, álló helyzetből 100 km/órára mindössze 2,8 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége 349 km/óra. Az autó tisztán elektromos üzemre is alkalmas, legfeljebb 50 km/óra sebességgel maximum 20 kilométert tud megtenni. 
A McLaren hibrid sportautójának ára 866 ezer angol font, ami átszámítva közel 350 millió forint. De ez még piskóta ahhoz képest, amennyibe a jövőre érkező, 1000 lóerős P1 GTR kerülni fog. A kizárólag P1-tulajdonosok által megvásárolható versenyváltozatért 1,98 millió fontot fog elkérni a brit gyártó (800 millió forint). 
Durván egy hete pedig öt darab, 2010-es Aston Martin One-77 hajtott fel a belgiumi pályára. Az One-77 arról kapta a nevét, hogy összesen 77 darabot készítettek belőle.
A kocsi orrába a Cosworth segítségével fejlesztett 7,3 literes V12-es motor kerül, amelynek teljesítménye 760 lóerő. A karbonszálas vázra alumínium karosszériával és aktív aerodinamikai elemekkel épülő szupersportautó minden egyes darabja egyedileg készült, a megrendelő ízlésére szabva, 1,2 millió font ellenében (480 millió forint).
2012-ben néhány Ferrari 599XX és 599XX Evolution fűzte át magát Spa-Francorchamps 21 kanyarján. Előző 700, míg utóbbi 750 lóerős teljesítményre képes, mindezt a V12-es, 6,0 literes motor préseli ki magából mindkét esetben.