Így múlatják az időt a milliomosok

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.09.27. 07.00

Ritka sportautókkal a legnépszerűbb versenypályákon. Így telnek a napok, ha van elég pénz a bankszámládon.

A belgiumi  Ardennek erdeiben tekergő 7004 méter hosszú aszfaltcsík az egyik legnépszerűbb európai versenypálya, ahová évről-évre visszatér a Forma-1 mezőnye, 1985 óta immár 29 éve. A Circuit de Spa-Francorchamps azonban nem csak a királykategória előtt nyitja meg kapuit, rendszeresen ellátogat ide a World Series by Renault, és itt rendezik a spái 24 órás versenyt is.
Arról nem is beszélve, hogy a világ egyik, ha nem a leghíresebb kanyarja, az Eau Rouge is itt található, ami  az alatta csörgedező patakról kapta a nevét. Azt nem tudni, hogy a híres kanyar vagy csak a friss hegyi levegő miatt, de rendszeresen látogatják a pályát a felső tízezer benzinvérű tagjai, akik a legkülönlegesebb sportautókkal tépik fel a pálya aszfaltját.
A napokban például tíz darab, egyenként 916 lóerős McLaren P1 zavarta fel a környező erdőkben lakó állatokat.
A P1-esnek a 3,8 literes V8-as  twin turbo és a villanymotor duója 900 Nm-t biztosít, miközben a károsanyag-kibocsátás nem éri el a 200 g/km-t. Tövig taposva a gázpedált, álló helyzetből 100 km/órára mindössze 2,8 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége 349 km/óra. Az autó tisztán elektromos üzemre is alkalmas, legfeljebb 50 km/óra sebességgel maximum 20 kilométert tud megtenni. 
A McLaren hibrid sportautójának ára 866 ezer angol font, ami átszámítva közel 350 millió forint. De ez még piskóta ahhoz képest, amennyibe a jövőre érkező, 1000 lóerős P1 GTR kerülni fog. A kizárólag P1-tulajdonosok által megvásárolható versenyváltozatért 1,98 millió fontot fog elkérni a brit gyártó (800 millió forint). 
Durván egy hete pedig öt darab, 2010-es Aston Martin One-77 hajtott fel a belgiumi pályára. Az One-77 arról kapta a nevét, hogy összesen 77 darabot készítettek belőle.
A kocsi orrába a Cosworth segítségével fejlesztett 7,3 literes V12-es motor kerül, amelynek teljesítménye 760 lóerő. A karbonszálas vázra alumínium karosszériával és aktív aerodinamikai elemekkel épülő szupersportautó minden egyes darabja egyedileg készült, a megrendelő ízlésére szabva, 1,2 millió font ellenében (480 millió forint).
2012-ben néhány Ferrari 599XX és 599XX Evolution fűzte át magát Spa-Francorchamps 21 kanyarján. Előző 700, míg utóbbi 750 lóerős teljesítményre képes, mindezt a V12-es, 6,0 literes motor préseli ki magából mindkét esetben.

Kommentek

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.