600 km/órával elszállni vérfagyasztó érzés

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.09.26. 13.45

A sósivatagban nincs kanyar, csak végtelen egyenesek, ahol bátran tövig nyomhatod a gázt, ha elég bátor vagy hozzá. Viszont elég egyetlen hiba, és a szádba is só kerül.

Nekünk, mezei halandóknak átlépni a 300 km/órás sebességet szárazföldön nem mindennapi élmény. Az igazi megszállottaknak viszont a duplája sem elég. 
Akit megdelejez a végtelenbe pörgő sebességmutató, annak az Egyesült Államokban található Bonneville az igazi Mekka, ahol a hatalmas sós placcon minden adrenalinhajhász kiélheti száguldás iránti vágyát. Rengetegen készülnek ide évről évre, ahogy a Speed Demon csapata is, akik a világ leggyorsabb dugattyús hajtóművel ellátott autóját készítették el.
A 2200 lóerős vas eddigi legnagyobb sebessége 743 km/óra volt, de céljuk, hogy elérjék az 500 mérföld/órát, azaz a több mint 800 kilométeres óránkénti sebességet. A legutóbbi próbálkozásuk nem sikerült túl jól, 600 km/óránál szállt el George Poteet a sebesség démonával.
Egészen hihetetlen, de Poteet karcolásokkal megúszta a halálpörgést, és a csapat profizmusát bizonyítja, hogy 15 másodperc alatt már ott is voltak a helyszínen. Ez annak köszönhető, hogy a projekt-autóval egy időben indult el egy másik jármű is, két poroltóval az orrán, pont arra az esetre, ha valami balul sülne el. 
Nemrég nálunk járt a brit Bloodhound SSC, ami azzal a céllal épült, hogy megdöntse a jelenleg érvényes szárazföldi sebességi rekordot, amelyet alkotóinak előző járgánya, az egy mérföldes távon 1227,985 km/óra sebességre képes Thrust SSC (az SSC a supersonic car, azaz hangsebesség fölötti autó kifejezés rövidítése) tart. OLVASD EL BESZÁMOLÓNKAT!

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.