Úgy csapja az öreg Škodával, mint Ken Block

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.09.24. 17.15

Ha az amerikai fenegyerek tudná, hogy létezik a Škoda 130, azonnal dobná a Fiestát, és abba lökne valami 600 lóerős motort.

Mióta az amerikai drifter-versenyző-divatdiktátor Ken Block megőrjítette a világot a gymkhanával, azóta ömlenek a netre a hasonló stílusban elkészített videók, mi pedig most megtaláltuk a legállatabb verziót. 
Ez a Škoda 130 LR egyszerűen gyönyörű – mondjuk melyik nem az -, és ebben a reklámfilmben jobban büntet, mint Ken Block bármelyik szénné tuningolt verdája. Bár lehet, hogy csak azért, mert igen csak szoros szálak fűznek minket a szocializmus eme remek járművéhez.
A 130 LR volánja mögött Petr Šimurda ül, a cseh Trotina Rallye Team pilótája, aki a szponzorok telephelyén mutatta be, mit is tud az autója talajon. Az 1986-os évjáratú Škoda hátsó kerekeit a rali világából már jól ismert, gyári 1,3 literes, 130 lóerős blokk hajtotta, a csapat azonban ezt egy 1,5 literes erőforrásra cserélte, ami már 153 lóerőt teljesít, mindez megfejelve egy Weber karburátorral. A raliautó súlya mindössze 885 kilogramm.

Kommentek

  • Kanyaró Malvin

    Erdős úrnak ma is volt pár nagy fogása a porladó ruszki veteránokkal, a trash szélerőművel és főleg ezzel. Gyönyörűen kezeli a gépet a csehszlovák mester! Ahogy a rámpára felfarol, az csodálatos.

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.