A Lada Niva-törésteszt nyomában

Rejtélyes eset, segítsetek!

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.09.24. 20.30

A képek és a dokumentáció fent van a neten, de a videó eltűnt, csak egy pár képkockás semmiség van.

Van a világon néhány rejtélyes dolog, ami folyamatosan foglalkoztatja az embereket, és a fantáziánk már olyan magaslatokba emelte őket, hogy az igazság talán csalódást is keltene. Ilyen például a Stonehenge, a Bermuda-háromszög, a földönkívüliek, a jeti, vagy éppen a Loch Ness-i szörny rejtélye. A sort mostantól én, hivatásos autóbuziként a Lada Niva töréstesztjével folyatom, amiről ugyan a képi és írásos dokumentációk megvannak, de a videofelvétel eltűnt a világhálóról, vagy soha nem is töltötték fel. 
Mindössze néhány sejtelmes képkockát találtam, ami arra utal, hogy kellett készülnie mozgóképes anyagnak is.
Időt, energiát és a gugli fordítóját nem sajnálva vetettem bele magam az orosz oldalak legmélyebb bugyraiba, de a videónak nyomát sem találtam. Kiderült, hogy a frontális ütköztetés 64 kilométer/órás sebességgel, és 40%-os lefedettséggel történt. A becsapódás ereje a sofőr fején, jobb combján, a lábfejein és az anyósülésen helyet foglaló bábu mellkasán volt a legerősebb.
A következő diagram jól ábrázolja, hogy az utasra 65, míg a sofőrre jóval nagyobb, közel 90 g lassulási erő hatott. 
46 g lassulás egy 85 kilogramm tömegű ember esetében közel 4 tonna erőterhelést jelent. Egy 1947 és 1951 között csimpánzokon elvégzett kísérlet kiderítette, hogy  az emberszabásúak 100 g körüli fékezési lassulásnál már  belső agykárosodásokat szenvedtek. 
Ugyanezen teszt keretein belül, önkéntes fiatalembereken elvégzett vizsgálat eredménye: 270 km/óra kezdeti sebességről 0,23 másodperc alatt 10 méteren lefékezve, a 490 g/s lassulásváltozással fellépő maximális 46 g csúcslassulás még komolyabb sérülések nélkül túlélhető. – forrás
Mindez elégséges információ, hogy képet kapjunk arról, hogy mennyi esélyünk van, ha egy Lada Nivával, 65 km/óra körüli sebességgel, frontálisan ütközünk, de korántsem tökéletes. Hiányzik a videó, amin másodpercenként 24 képkockás sebességgel nézhetnénk végig, ahogy az orosz technikát szétcsapja a “betonfal”.  
Arra kérlek titeket, ha bármilyen információval tudtok szolgálni a videó hollétével kapcsoltban, osszátok meg velünk!

Kommentek

  • Kempelen

    Tényleg fazsa kocsi. Jöhet a mantrázó kórus.

  • zoldfulu2000

    aztaaa, ez még egy dummyt és képes elpusztítani, nem hogy a bent ülőket…

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.