A Lada Niva-törésteszt nyomában

Rejtélyes eset, segítsetek!

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.09.24. 20.30

A képek és a dokumentáció fent van a neten, de a videó eltűnt, csak egy pár képkockás semmiség van.

Van a világon néhány rejtélyes dolog, ami folyamatosan foglalkoztatja az embereket, és a fantáziánk már olyan magaslatokba emelte őket, hogy az igazság talán csalódást is keltene. Ilyen például a Stonehenge, a Bermuda-háromszög, a földönkívüliek, a jeti, vagy éppen a Loch Ness-i szörny rejtélye. A sort mostantól én, hivatásos autóbuziként a Lada Niva töréstesztjével folyatom, amiről ugyan a képi és írásos dokumentációk megvannak, de a videofelvétel eltűnt a világhálóról, vagy soha nem is töltötték fel. 
Mindössze néhány sejtelmes képkockát találtam, ami arra utal, hogy kellett készülnie mozgóképes anyagnak is.
Időt, energiát és a gugli fordítóját nem sajnálva vetettem bele magam az orosz oldalak legmélyebb bugyraiba, de a videónak nyomát sem találtam. Kiderült, hogy a frontális ütköztetés 64 kilométer/órás sebességgel, és 40%-os lefedettséggel történt. A becsapódás ereje a sofőr fején, jobb combján, a lábfejein és az anyósülésen helyet foglaló bábu mellkasán volt a legerősebb.
A következő diagram jól ábrázolja, hogy az utasra 65, míg a sofőrre jóval nagyobb, közel 90 g lassulási erő hatott. 
46 g lassulás egy 85 kilogramm tömegű ember esetében közel 4 tonna erőterhelést jelent. Egy 1947 és 1951 között csimpánzokon elvégzett kísérlet kiderítette, hogy  az emberszabásúak 100 g körüli fékezési lassulásnál már  belső agykárosodásokat szenvedtek. 
Ugyanezen teszt keretein belül, önkéntes fiatalembereken elvégzett vizsgálat eredménye: 270 km/óra kezdeti sebességről 0,23 másodperc alatt 10 méteren lefékezve, a 490 g/s lassulásváltozással fellépő maximális 46 g csúcslassulás még komolyabb sérülések nélkül túlélhető. – forrás
Mindez elégséges információ, hogy képet kapjunk arról, hogy mennyi esélyünk van, ha egy Lada Nivával, 65 km/óra körüli sebességgel, frontálisan ütközünk, de korántsem tökéletes. Hiányzik a videó, amin másodpercenként 24 képkockás sebességgel nézhetnénk végig, ahogy az orosz technikát szétcsapja a “betonfal”.  
Arra kérlek titeket, ha bármilyen információval tudtok szolgálni a videó hollétével kapcsoltban, osszátok meg velünk!

Kommentek

  • Kempelen

    Tényleg fazsa kocsi. Jöhet a mantrázó kórus.

  • zoldfulu2000

    aztaaa, ez még egy dummyt és képes elpusztítani, nem hogy a bent ülőket…

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.