A Lada Niva-törésteszt nyomában

Rejtélyes eset, segítsetek!

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.09.24. 20.30

A képek és a dokumentáció fent van a neten, de a videó eltűnt, csak egy pár képkockás semmiség van.

Van a világon néhány rejtélyes dolog, ami folyamatosan foglalkoztatja az embereket, és a fantáziánk már olyan magaslatokba emelte őket, hogy az igazság talán csalódást is keltene. Ilyen például a Stonehenge, a Bermuda-háromszög, a földönkívüliek, a jeti, vagy éppen a Loch Ness-i szörny rejtélye. A sort mostantól én, hivatásos autóbuziként a Lada Niva töréstesztjével folyatom, amiről ugyan a képi és írásos dokumentációk megvannak, de a videofelvétel eltűnt a világhálóról, vagy soha nem is töltötték fel. 
Mindössze néhány sejtelmes képkockát találtam, ami arra utal, hogy kellett készülnie mozgóképes anyagnak is.
Időt, energiát és a gugli fordítóját nem sajnálva vetettem bele magam az orosz oldalak legmélyebb bugyraiba, de a videónak nyomát sem találtam. Kiderült, hogy a frontális ütköztetés 64 kilométer/órás sebességgel, és 40%-os lefedettséggel történt. A becsapódás ereje a sofőr fején, jobb combján, a lábfejein és az anyósülésen helyet foglaló bábu mellkasán volt a legerősebb.
A következő diagram jól ábrázolja, hogy az utasra 65, míg a sofőrre jóval nagyobb, közel 90 g lassulási erő hatott. 
46 g lassulás egy 85 kilogramm tömegű ember esetében közel 4 tonna erőterhelést jelent. Egy 1947 és 1951 között csimpánzokon elvégzett kísérlet kiderítette, hogy  az emberszabásúak 100 g körüli fékezési lassulásnál már  belső agykárosodásokat szenvedtek. 
Ugyanezen teszt keretein belül, önkéntes fiatalembereken elvégzett vizsgálat eredménye: 270 km/óra kezdeti sebességről 0,23 másodperc alatt 10 méteren lefékezve, a 490 g/s lassulásváltozással fellépő maximális 46 g csúcslassulás még komolyabb sérülések nélkül túlélhető. – forrás
Mindez elégséges információ, hogy képet kapjunk arról, hogy mennyi esélyünk van, ha egy Lada Nivával, 65 km/óra körüli sebességgel, frontálisan ütközünk, de korántsem tökéletes. Hiányzik a videó, amin másodpercenként 24 képkockás sebességgel nézhetnénk végig, ahogy az orosz technikát szétcsapja a “betonfal”.  
Arra kérlek titeket, ha bármilyen információval tudtok szolgálni a videó hollétével kapcsoltban, osszátok meg velünk!

Kommentek

  • Kempelen

    Tényleg fazsa kocsi. Jöhet a mantrázó kórus.

  • zoldfulu2000

    aztaaa, ez még egy dummyt és képes elpusztítani, nem hogy a bent ülőket…

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.