6 hihetetlen pick-up, ami azonnal kéne!

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.09.23. 11.45

Van-e létjogosultsága egy platós Porschének vagy BMW-nek? Hogy a fenébe ne lenne!

A pick-up nálunk inkább munkaeszköz, de számos országban (főleg az Egyesült Államokban) egyenesen életstílus. Szinte mindenkinek van, mert ezeket a gépeket bármire be lehet fogni, a nagypapától a zongoráig mindent lehet velük szállítani. Ezek mellett sokan a formáért is odavannak, gondoljunk csak az El Caminóra
Így van olyan megszállott, aki mindenáron platós gépet akar magának, akkor is, ha egy Ferrari vagy egy Porsche áll a garázsban. Íme a hat legelvetemültebb pick-up, ami nem annak született, de így kéne csak igazán.
1.- Porsche 928 GTS
Elég indok a hévégi nagybevásárlás ahhoz, hogy plusz egy tengelyt rakjunk a Porschénk alá? Az építő Harry Thoma szerint igen, és szerintünk is.
A 928-ast előbb 70 centivel megnyújtották, hogy elférjen a harmadik tengely, amikor ez kész lett, kiderült, hogy hat kerékkel nem megy úgy, mint régen. Ezért Thoma az 5,0 literes, 350 lóerős motort 6,0 literesre módosította, ettől 390 lóerőre nőtt a teljesítmény, és érzésre platósként is úgy gyorsult, mint az eredeti. Két évbe telt, mire elkészült a Porsche pick-up, és először a gyár minősítette, csak azután kapott forgalmi engedélyt.


2.- BMW 5 E28
Az E28-as kódjelű bajort 1981 és 1987 között gyártották, és összesen 722 328 példány talált gazdára hat év alatt. Többek között a képen látható ötös is, ami nem csupán kocka lámpákat kapott, de platót is, ugyanis két driftverseny között a vállalkozásnak is futnia kell, hiszen a gumi nem olcsó mulatság.
3.- Ferrari 412
A szobafestő és mázoló legjobb barátja az ecset után a 4,9 literes, V12-es 340 lóerős Ferrari. A London Motor Group építette ezt a szürreális melósautót, ami a 4,81 méter hosszú, 1,79 méter széles és 2,7 méteres tengelytávú Ferrariból készült el. Az autót egy ismeretterjesztő csatorna rendelte meg az egyik műsorához.
4.- Subaru Impreza
Ezzel az autóval nem csak a ralipályákon lehetnénk a legnagyobb császárok, de egy építkezésnél is jól jöhet, vagy ha pár bikinis csajt felállítunk a platóra, máris amerikai, vagány gyereknek néznek a járókelők. A rendőrök meg szabálytalankodónak, és jól megbüntetnek, szóval inkább csajok ne álljanak hátul.
5.- Nissan Leaf
“Szükségünk volt egy kisteherautóra, hogy mindenféle cuccot hurcolásszunk a tesztközpontban ide-oda, és szerettem volna valami csapatépítő tréninget is tartani, hogy megtanuljunk együtt dolgozni. Alapvetően így jött az ötlet” – vázolta Roland Schellenberg, az észak-amerikai Nissan Motors Arizonában működő megbízhatósági részlegének vezetője, amiből persze az is kiderül, hogy kellett a fenének a kocsi, csak valami nagyon kúlt akartak csinálni. 
A Nissan Leaf hátsó ajtaját lehegesztették, a C-oszlopot eldobták, a tetőlemezt a B-oszlopnál lehajtották, majd egy Titan pick-up motoros ablakos hátsó kabinfalát hegesztették fel a változatlanul hagyott első ülések mögé. Gyors mérések után kiválasztották a dupla fülkés Navara (Észak-Amerikában Frontier) platóját, széltében 25, magasságában 10 centivel megkurtították, de hosszában pont jónak bizonyult. Az egészet néhány faléccel dobták fel, így igazán időtlen megjelenésű valamit kaptak. További részletek!
6.- Volvo 240
Azt gondolom, hogy a legéletképesebb ötlet a Rubik-kockát meghazudtoló Volvóból platós verdát készíteni. Ezt még el is tudtam volna képzelni a gyári modellpaletta haszongépjárművei között. 
+1.- Volkswagen Tristar Concept
Azért nem ez a hetedik, mert ez teljesen gyári koncepció, viszont piszkosul dögös. A Transporter alapjaira, a Volkswagen Golf mintájára átformált orral készült el az a Tristar nevű tanulmányautó, amelyet a hannoveri haszonjármű-kiállításon mutatott be a Volkswagen. 
Az autó legfeltűnőbb jellemzője a kettévágott karosszéria: a dobozos kisbuszból nyújtott fülkés platós kisteherautót faragtak a mérnökök. Mégsem haszonjármű elsősorban az autó: hatalmas terepabroncsai, csörlője és narancssárga fényezése terepre termett hobbijárműként pozicionálja a harminc milliméterrel megemelt hasmagasságú, műanyag burkolatokkal megvadított autót. 
Az utastérben egy harmadik arcát mutatja a Tristar: a vezető mögött sokfunkciós, kihajtható asztalkával szerelt sublót kapott helyet, ennek tetején kávéfőzőgép lapul. Az utasülés teljesen hátratolható a kabin hátfaláig, a vezetőé pedig 90 fokban elforgatható, így akár egy tárgyalás is lebonyolítható a fülkében. Az ehhez szükséges számítástechnikai hátteret egy beépített, 20 colos táblaszámítógép biztosítja. Műszaki adatok itt!

Kommentek

  • cork77

    A Volvót most kérem, a Tristar ráér holnap is.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.