6 hihetetlen pick-up, ami azonnal kéne!

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.09.23. 11.45

Van-e létjogosultsága egy platós Porschének vagy BMW-nek? Hogy a fenébe ne lenne!

A pick-up nálunk inkább munkaeszköz, de számos országban (főleg az Egyesült Államokban) egyenesen életstílus. Szinte mindenkinek van, mert ezeket a gépeket bármire be lehet fogni, a nagypapától a zongoráig mindent lehet velük szállítani. Ezek mellett sokan a formáért is odavannak, gondoljunk csak az El Caminóra
Így van olyan megszállott, aki mindenáron platós gépet akar magának, akkor is, ha egy Ferrari vagy egy Porsche áll a garázsban. Íme a hat legelvetemültebb pick-up, ami nem annak született, de így kéne csak igazán.
1.- Porsche 928 GTS
Elég indok a hévégi nagybevásárlás ahhoz, hogy plusz egy tengelyt rakjunk a Porschénk alá? Az építő Harry Thoma szerint igen, és szerintünk is.
A 928-ast előbb 70 centivel megnyújtották, hogy elférjen a harmadik tengely, amikor ez kész lett, kiderült, hogy hat kerékkel nem megy úgy, mint régen. Ezért Thoma az 5,0 literes, 350 lóerős motort 6,0 literesre módosította, ettől 390 lóerőre nőtt a teljesítmény, és érzésre platósként is úgy gyorsult, mint az eredeti. Két évbe telt, mire elkészült a Porsche pick-up, és először a gyár minősítette, csak azután kapott forgalmi engedélyt.


2.- BMW 5 E28
Az E28-as kódjelű bajort 1981 és 1987 között gyártották, és összesen 722 328 példány talált gazdára hat év alatt. Többek között a képen látható ötös is, ami nem csupán kocka lámpákat kapott, de platót is, ugyanis két driftverseny között a vállalkozásnak is futnia kell, hiszen a gumi nem olcsó mulatság.
3.- Ferrari 412
A szobafestő és mázoló legjobb barátja az ecset után a 4,9 literes, V12-es 340 lóerős Ferrari. A London Motor Group építette ezt a szürreális melósautót, ami a 4,81 méter hosszú, 1,79 méter széles és 2,7 méteres tengelytávú Ferrariból készült el. Az autót egy ismeretterjesztő csatorna rendelte meg az egyik műsorához.
4.- Subaru Impreza
Ezzel az autóval nem csak a ralipályákon lehetnénk a legnagyobb császárok, de egy építkezésnél is jól jöhet, vagy ha pár bikinis csajt felállítunk a platóra, máris amerikai, vagány gyereknek néznek a járókelők. A rendőrök meg szabálytalankodónak, és jól megbüntetnek, szóval inkább csajok ne álljanak hátul.
5.- Nissan Leaf
“Szükségünk volt egy kisteherautóra, hogy mindenféle cuccot hurcolásszunk a tesztközpontban ide-oda, és szerettem volna valami csapatépítő tréninget is tartani, hogy megtanuljunk együtt dolgozni. Alapvetően így jött az ötlet” – vázolta Roland Schellenberg, az észak-amerikai Nissan Motors Arizonában működő megbízhatósági részlegének vezetője, amiből persze az is kiderül, hogy kellett a fenének a kocsi, csak valami nagyon kúlt akartak csinálni. 
A Nissan Leaf hátsó ajtaját lehegesztették, a C-oszlopot eldobták, a tetőlemezt a B-oszlopnál lehajtották, majd egy Titan pick-up motoros ablakos hátsó kabinfalát hegesztették fel a változatlanul hagyott első ülések mögé. Gyors mérések után kiválasztották a dupla fülkés Navara (Észak-Amerikában Frontier) platóját, széltében 25, magasságában 10 centivel megkurtították, de hosszában pont jónak bizonyult. Az egészet néhány faléccel dobták fel, így igazán időtlen megjelenésű valamit kaptak. További részletek!
6.- Volvo 240
Azt gondolom, hogy a legéletképesebb ötlet a Rubik-kockát meghazudtoló Volvóból platós verdát készíteni. Ezt még el is tudtam volna képzelni a gyári modellpaletta haszongépjárművei között. 
+1.- Volkswagen Tristar Concept
Azért nem ez a hetedik, mert ez teljesen gyári koncepció, viszont piszkosul dögös. A Transporter alapjaira, a Volkswagen Golf mintájára átformált orral készült el az a Tristar nevű tanulmányautó, amelyet a hannoveri haszonjármű-kiállításon mutatott be a Volkswagen. 
Az autó legfeltűnőbb jellemzője a kettévágott karosszéria: a dobozos kisbuszból nyújtott fülkés platós kisteherautót faragtak a mérnökök. Mégsem haszonjármű elsősorban az autó: hatalmas terepabroncsai, csörlője és narancssárga fényezése terepre termett hobbijárműként pozicionálja a harminc milliméterrel megemelt hasmagasságú, műanyag burkolatokkal megvadított autót. 
Az utastérben egy harmadik arcát mutatja a Tristar: a vezető mögött sokfunkciós, kihajtható asztalkával szerelt sublót kapott helyet, ennek tetején kávéfőzőgép lapul. Az utasülés teljesen hátratolható a kabin hátfaláig, a vezetőé pedig 90 fokban elforgatható, így akár egy tárgyalás is lebonyolítható a fülkében. Az ehhez szükséges számítástechnikai hátteret egy beépített, 20 colos táblaszámítógép biztosítja. Műszaki adatok itt!

Kommentek

  • cork77

    A Volvót most kérem, a Tristar ráér holnap is.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.