A pick-up nálunk inkább munkaeszköz, de számos országban (főleg az Egyesült Államokban) egyenesen életstílus. Szinte mindenkinek van, mert ezeket a gépeket bármire be lehet fogni, a nagypapától a zongoráig mindent lehet velük szállítani. Ezek mellett sokan a formáért is odavannak, gondoljunk csak az El Caminóra
Így van olyan megszállott, aki mindenáron platós gépet akar magának, akkor is, ha egy Ferrari vagy egy Porsche áll a garázsban. Íme a hat legelvetemültebb pick-up, ami nem annak született, de így kéne csak igazán.
1.- Porsche 928 GTS
Elég indok a hévégi nagybevásárlás ahhoz, hogy plusz egy tengelyt rakjunk a Porschénk alá? Az építő Harry Thoma szerint igen, és szerintünk is.
A 928-ast előbb 70 centivel megnyújtották, hogy elférjen a harmadik tengely, amikor ez kész lett, kiderült, hogy hat kerékkel nem megy úgy, mint régen. Ezért Thoma az 5,0 literes, 350 lóerős motort 6,0 literesre módosította, ettől 390 lóerőre nőtt a teljesítmény, és érzésre platósként is úgy gyorsult, mint az eredeti. Két évbe telt, mire elkészült a Porsche pick-up, és először a gyár minősítette, csak azután kapott forgalmi engedélyt.


2.- BMW 5 E28
Az E28-as kódjelű bajort 1981 és 1987 között gyártották, és összesen 722 328 példány talált gazdára hat év alatt. Többek között a képen látható ötös is, ami nem csupán kocka lámpákat kapott, de platót is, ugyanis két driftverseny között a vállalkozásnak is futnia kell, hiszen a gumi nem olcsó mulatság.
3.- Ferrari 412
A szobafestő és mázoló legjobb barátja az ecset után a 4,9 literes, V12-es 340 lóerős Ferrari. A London Motor Group építette ezt a szürreális melósautót, ami a 4,81 méter hosszú, 1,79 méter széles és 2,7 méteres tengelytávú Ferrariból készült el. Az autót egy ismeretterjesztő csatorna rendelte meg az egyik műsorához.
4.- Subaru Impreza
Ezzel az autóval nem csak a ralipályákon lehetnénk a legnagyobb császárok, de egy építkezésnél is jól jöhet, vagy ha pár bikinis csajt felállítunk a platóra, máris amerikai, vagány gyereknek néznek a járókelők. A rendőrök meg szabálytalankodónak, és jól megbüntetnek, szóval inkább csajok ne álljanak hátul.
5.- Nissan Leaf
“Szükségünk volt egy kisteherautóra, hogy mindenféle cuccot hurcolásszunk a tesztközpontban ide-oda, és szerettem volna valami csapatépítő tréninget is tartani, hogy megtanuljunk együtt dolgozni. Alapvetően így jött az ötlet” – vázolta Roland Schellenberg, az észak-amerikai Nissan Motors Arizonában működő megbízhatósági részlegének vezetője, amiből persze az is kiderül, hogy kellett a fenének a kocsi, csak valami nagyon kúlt akartak csinálni. 
A Nissan Leaf hátsó ajtaját lehegesztették, a C-oszlopot eldobták, a tetőlemezt a B-oszlopnál lehajtották, majd egy Titan pick-up motoros ablakos hátsó kabinfalát hegesztették fel a változatlanul hagyott első ülések mögé. Gyors mérések után kiválasztották a dupla fülkés Navara (Észak-Amerikában Frontier) platóját, széltében 25, magasságában 10 centivel megkurtították, de hosszában pont jónak bizonyult. Az egészet néhány faléccel dobták fel, így igazán időtlen megjelenésű valamit kaptak. További részletek!
6.- Volvo 240
Azt gondolom, hogy a legéletképesebb ötlet a Rubik-kockát meghazudtoló Volvóból platós verdát készíteni. Ezt még el is tudtam volna képzelni a gyári modellpaletta haszongépjárművei között. 
+1.- Volkswagen Tristar Concept
Azért nem ez a hetedik, mert ez teljesen gyári koncepció, viszont piszkosul dögös. A Transporter alapjaira, a Volkswagen Golf mintájára átformált orral készült el az a Tristar nevű tanulmányautó, amelyet a hannoveri haszonjármű-kiállításon mutatott be a Volkswagen. 
Az autó legfeltűnőbb jellemzője a kettévágott karosszéria: a dobozos kisbuszból nyújtott fülkés platós kisteherautót faragtak a mérnökök. Mégsem haszonjármű elsősorban az autó: hatalmas terepabroncsai, csörlője és narancssárga fényezése terepre termett hobbijárműként pozicionálja a harminc milliméterrel megemelt hasmagasságú, műanyag burkolatokkal megvadított autót. 
Az utastérben egy harmadik arcát mutatja a Tristar: a vezető mögött sokfunkciós, kihajtható asztalkával szerelt sublót kapott helyet, ennek tetején kávéfőzőgép lapul. Az utasülés teljesen hátratolható a kabin hátfaláig, a vezetőé pedig 90 fokban elforgatható, így akár egy tárgyalás is lebonyolítható a fülkében. Az ehhez szükséges számítástechnikai hátteret egy beépített, 20 colos táblaszámítógép biztosítja. Műszaki adatok itt!