7 állati jó GIF autóink evolúciójáról

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.09.22. 09.45

Ezekre a mozgóképekre minden benzinvérű gerjedni fog, elképesztő az átalakulás folyamata.

Az elmúlt 40-60 évben óriási változáson ment keresztül az autóipar, a kezdetben szögletes formákat felváltották a buborékok, és egyre tömzsibb karosszériát álmodnak a tervezők járműveink köré. 
Vannak, akik visszasírják az E30-as BMW kockával körberajzolt kerek lámpáit, vagy az egyes Golf háromajtós vonalvezetését, de a fiatal generáció már a szteroidokkal felpumpált modellek között nő fel. Nem hiányzik nekik az Ezeröcsi és a Volkswagen Bogár, azonban remélem, hogy ez a pár animáció meggyőzi őket, hogy egy 50 éves autó is lehet piszkosul gyönyörű.

Chevrolet Corvette

Valamennyi Corvette – mind a hét generáció – kétüléses, orrmotoros, hátsókerék-hajtású sportkocsiként készült el, hátulra helyezett utastérrel, ami fokozta erőteljes megjelenését. A Corvette karosszériája a kezdetektől kompozit anyagból készül, az 1953-as C1-es üvegszálas műanyagjától a mai, korszerű karbonszálasig. Csaknem egész története során a versenypályán nyert tapasztalatok alakították a Corvette konstrukcióját. 
7 állati jó GIF autóink evolúciójáról 1
A Corvette ikonszerű státusza azonban megnyilvánul a pályán kívül is, a popkultúrában fontos szerepet tölt be, tévésorozatokban, mozifilmekben tűnik fel, dalokat, műalkotásokat és videojátékokat inspirál.

Honda Accord

A japán családi autó 1975-ben  mutatkozott be, és 2013-ban már az autó kilencedik generációja figyel a Honda szalonokban világszerte. Japánban háromszor is az év autója lett, 1985-ben, 1993-ban és 2002-ben. De nyert díjakat Afrikában és Kanadában is.
7 állati jó GIF autóink evolúciójáról 2

Ford Mustang

Az első példány Michiganben, 1964. március 9-én gurult le a futószalagról, nem sokkal később, 1964. április 17-én, a New York World’s Fair-en csodálhatták meg az érdeklődők. Az amerikai televíziós hálózatban április 19-én mutatták be,  és a Goldfinger című James Bond-filmben 1964 szeptemberében láthattuk. Az egész típussorozat meghatározó az autóvilág történelmében és a popkultúrában is. A Mustangból csak az első 18 hónapban több mint egymillió talált gazdára. Azóta 6 generáció látta meg a napvilágot, a legfrissebb már Magyarországon is kapható lesz.
7 állati jó GIF autóink evolúciójáról 3

BMW 3

1975 óta gyártják a bajorok a hármas sorozatot, ami talán a BMW kínálatának legfontosabb modellje. Kevesebbet keresnek ugyan darabján, mint a nagyobbakon, de többet adnak el belőle, mint az ötösből és a hetesből együttvéve. 1997 és 2012 között több mint 7 millió példány hagyta el a futószalagot. A legfrissebb, F30-as kódjelű modellről készül tesztünket itt olvashatjátok.
7 állati jó GIF autóink evolúciójáról 4

Porsche 911

A 911-es a németországi Stuttgartban működő Porsche által gyártott sportautó, ami a szintén farmotoros Volkswagen Bogáron alapul. 1998-ig, a 996-os kóddal jelzett verzió megjelenéséig léghűtéses volt. A modell alapvető koncepciója változatlan maradt az 1963-as bemutató óta. 
7 állati jó GIF autóink evolúciójáról 5
Az egyik legsikeresebb versenyautó a világon, számtalan sorozatban indították. 1979-ben a 911-esből fejlesztett 935-ös a Le Mans-i 24 órás versenyben is diadalmaskodni tudott. Az 1999-es “Az Évszázad Autója” szavazáson az ötödik helyen végzett. Az 1953-tól készülő Chevrolet Corvette után a világ második leghosszabb ideje gyártásban lévő sportautója, tavaly ünnepelte 50 éves születésnapját.

Volkswagen Golf

Az első Golf-generáció 1974-ben jelent meg, és rövidesen hatalmas sikert aratott, aminek köszönhetően 1984-ben jött a második generáció, a Golf II, amellyel ismét nem lőtt mellé a Volkswagen. 1991-ben megjelenik a Golf III, mely 1992-ben elnyeri az év autója díjat, 6 évvel később, 1997-ben jön a következő, a Golf IV, amely a legsikeresebb modell lett. 2003-ban mutatják be a Golf V-t, 2009-ben pedig már kapható az új Golf VI. 2012-ben mutatták be a Golf VII-et.
7 állati jó GIF autóink evolúciójáról 6

LADA 2105

Az orosz technika nem sokat változott gyártásának 30 éve alatt, de ami tökéletes, ahhoz minek hozzányúlni?
7 állati jó GIF autóink evolúciójáról 7


Forma-1

Végül pedig az F1-es autók evolúciója, 1950-től egészen 2012-ig
7 állati jó GIF autóink evolúciójáról 8

Kommentek

  • zoldfulu2000

    A cikk kifejezetten jó, nem csak a körbejáró 4 gif-et tette be a szerző, de némi extra is jár vele. Már megérte klikkelni!

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.