5 Lada, ami nem szórakozik, büntet!

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.09.19. 16.00

Tudtátok, hogy az egyik legnépszerűbb Lada versenyautót egy titkos tengeralattjáró-üzemben készítették? És ez még nem minden!

Szeretjük mikor a lemezen pattogó kavicsok hangja a Subaru morgásával vegyül, de amikor a VFTS megérkezik nyélgázon, az utánozhatatlan. És a WTCC-t sem csak Michelisz Norbi miatt nézzük, reménykedünk, hogy James Thomson vagy Rob Huff csodát tesz az orosz géppel. Ezért aztán összegyűjtöttünk néhány népszerű versenyautót, amelyek Ladából készültek. 

VFTS

A VFTS (Vilnius Fabrik Tuning Sport) versenyautókat Litvánia fővárosában, Vilniusban készítették egy titkos tengeralattjáró-üzem lezárt részében. A projektet Sztaszisz Brundza vezette, aki nem csak az autóépítéshez, de a versenyzéshez is konyított. 
Mivel a Szovjetunióban az autóversenyzés a honvédelmi sportok közé tartozott, igen sok rubelt költhettek fejlesztésre, ennek eredményeként a VFTS típusjelzéssel futó, 1600 köbcentis, két duplatorkú Weber karburátorral ellátott, 160 lóerős orosz, a keleti blokk legsikeresebb versenygépe lett, és azonnal meghódította a nézőket. Magyarországon a Lada VFTS verziója gyakorlatilag minden rali-, illetve pályaversenyen indult, és rendkívüli népszerűségnek örvend a mai napig.

Niva 4×4

A Ladákat főként ralira és hegyi versenyzésre használták, majd a Niva megjelenése után a terepraliba is belekóstolt az AutoVAZ. A nyolcvanas évek elején gyári csapat indult a Párizs-Dakaron, legjobb eredményük pedig egy második helyezés volt, Jacky Ickx Mercedese mögött. Később egy importőr erősen átalakított Niva-karosszériába Porsche-motorokat szerelve alkotta meg a második generációs versenyautókat, amelyek azonban nem lettek annyira sikeresek, mint elődeik.
A Dakaron versenyző egyik Niva szerepelt a Magyar Televízióban is vetített T.I.R. 1987-es tv-sorozatban, ami két kamionos kalandos útját mutatja be a logisztikai akadályok útvesztőjében. A negyedik epizódban a két főhős benevez a Párizs-Dakarra, ekkor tűnik fel az orosz technika, egy másik csapat versenyzőjeként.



112 VK S2000 Rally

Az összkerékhajtású, 260 lóerős Lada S2000 az orosz bajnokság befejező futamán debütált 2005-ben, ahol az abszolút értékelésben a harmadik helyet szerezte meg. 
A versenyautóban az Opel jól bevált 2,0 literes, C20XE motorját szerelték, ami már bizonyította képességeit a Lada 110-ből épített versenyautóban is, amely 1999-ben, 2000-ben és 2001-ben is győzelmet szerzett az orosz ralibajnokságban. Természetesen a karosszéria erősítésen esett át, és a szabályoknak megfelelően bekerült a 70 literes, tűzálló üzemanyag-tartály is. A kerékjáratokat úgy alakították ki, hogy a beáramló levegő fokozza a motortér hűtését.

21106 WTCC

2008-ban a Russian Bears Motorsport két darab Lada 21106-sal nevezett a Túraautó világbajnokságba (WTCC). Az egyik pilótájuk Jaap van Lagen a másik pedig Viktor Sapovalov volt. 
Az autóban szintén az Opel kétliteres szívómotorja kapott helyet, ami 275 lóerőt és 265 Nm-t teljesített. Az év utolsó három futamán már három Ladát láthattunk, ugyanis csatlakozott Kirill Ladygin is a csapathoz, aki többszörös bajnoka volt az orosz Lada Revolution kupának, ahol a Revolution II. névre keresztelt autókkal versenyzett.


Granta WTCC 2014

Végül pedig az AutoVAZ idén márciusban bemutatott 400 lóerős versenyautója, ami a Túraautó-világbajnokságon bizonyíthat. Ránézésre nem sok különbség van a tavalyi Granta és az idei között, ami picit meglepő, hiszen a 2014-es szabályok új aerodinamikai kiegészítőket, szélesebb nyomtávot, erősebb 1,6-os turbómotort, nagyobb kerekek és fékek használatát engedélyezik. 
A kevés változtatásnak az lehet az oka, hogy a Lada 2015-ben szeretné bemutatni vadonatúj versenyautóját, amit a Grantával párhuzamosan fejlesztenek, így vélhetően a következő évben durrantják el a petárdát. Az autó mellett  a csapat két pilótája Robert Huff (2012-es WTCC világbajnok) és James Thompson látható.


2015 WTCC Vesta koncepció
Sokat nem árultak még el róla az oroszok, de elvileg ez válthatja a Grantát

Kommentek

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.