5 Lada, ami nem szórakozik, büntet!

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.09.19. 16.00

Tudtátok, hogy az egyik legnépszerűbb Lada versenyautót egy titkos tengeralattjáró-üzemben készítették? És ez még nem minden!

Szeretjük mikor a lemezen pattogó kavicsok hangja a Subaru morgásával vegyül, de amikor a VFTS megérkezik nyélgázon, az utánozhatatlan. És a WTCC-t sem csak Michelisz Norbi miatt nézzük, reménykedünk, hogy James Thomson vagy Rob Huff csodát tesz az orosz géppel. Ezért aztán összegyűjtöttünk néhány népszerű versenyautót, amelyek Ladából készültek. 

VFTS

A VFTS (Vilnius Fabrik Tuning Sport) versenyautókat Litvánia fővárosában, Vilniusban készítették egy titkos tengeralattjáró-üzem lezárt részében. A projektet Sztaszisz Brundza vezette, aki nem csak az autóépítéshez, de a versenyzéshez is konyított. 
Mivel a Szovjetunióban az autóversenyzés a honvédelmi sportok közé tartozott, igen sok rubelt költhettek fejlesztésre, ennek eredményeként a VFTS típusjelzéssel futó, 1600 köbcentis, két duplatorkú Weber karburátorral ellátott, 160 lóerős orosz, a keleti blokk legsikeresebb versenygépe lett, és azonnal meghódította a nézőket. Magyarországon a Lada VFTS verziója gyakorlatilag minden rali-, illetve pályaversenyen indult, és rendkívüli népszerűségnek örvend a mai napig.

Niva 4×4

A Ladákat főként ralira és hegyi versenyzésre használták, majd a Niva megjelenése után a terepraliba is belekóstolt az AutoVAZ. A nyolcvanas évek elején gyári csapat indult a Párizs-Dakaron, legjobb eredményük pedig egy második helyezés volt, Jacky Ickx Mercedese mögött. Később egy importőr erősen átalakított Niva-karosszériába Porsche-motorokat szerelve alkotta meg a második generációs versenyautókat, amelyek azonban nem lettek annyira sikeresek, mint elődeik.
A Dakaron versenyző egyik Niva szerepelt a Magyar Televízióban is vetített T.I.R. 1987-es tv-sorozatban, ami két kamionos kalandos útját mutatja be a logisztikai akadályok útvesztőjében. A negyedik epizódban a két főhős benevez a Párizs-Dakarra, ekkor tűnik fel az orosz technika, egy másik csapat versenyzőjeként.



112 VK S2000 Rally

Az összkerékhajtású, 260 lóerős Lada S2000 az orosz bajnokság befejező futamán debütált 2005-ben, ahol az abszolút értékelésben a harmadik helyet szerezte meg. 
A versenyautóban az Opel jól bevált 2,0 literes, C20XE motorját szerelték, ami már bizonyította képességeit a Lada 110-ből épített versenyautóban is, amely 1999-ben, 2000-ben és 2001-ben is győzelmet szerzett az orosz ralibajnokságban. Természetesen a karosszéria erősítésen esett át, és a szabályoknak megfelelően bekerült a 70 literes, tűzálló üzemanyag-tartály is. A kerékjáratokat úgy alakították ki, hogy a beáramló levegő fokozza a motortér hűtését.

21106 WTCC

2008-ban a Russian Bears Motorsport két darab Lada 21106-sal nevezett a Túraautó világbajnokságba (WTCC). Az egyik pilótájuk Jaap van Lagen a másik pedig Viktor Sapovalov volt. 
Az autóban szintén az Opel kétliteres szívómotorja kapott helyet, ami 275 lóerőt és 265 Nm-t teljesített. Az év utolsó három futamán már három Ladát láthattunk, ugyanis csatlakozott Kirill Ladygin is a csapathoz, aki többszörös bajnoka volt az orosz Lada Revolution kupának, ahol a Revolution II. névre keresztelt autókkal versenyzett.


Granta WTCC 2014

Végül pedig az AutoVAZ idén márciusban bemutatott 400 lóerős versenyautója, ami a Túraautó-világbajnokságon bizonyíthat. Ránézésre nem sok különbség van a tavalyi Granta és az idei között, ami picit meglepő, hiszen a 2014-es szabályok új aerodinamikai kiegészítőket, szélesebb nyomtávot, erősebb 1,6-os turbómotort, nagyobb kerekek és fékek használatát engedélyezik. 
A kevés változtatásnak az lehet az oka, hogy a Lada 2015-ben szeretné bemutatni vadonatúj versenyautóját, amit a Grantával párhuzamosan fejlesztenek, így vélhetően a következő évben durrantják el a petárdát. Az autó mellett  a csapat két pilótája Robert Huff (2012-es WTCC világbajnok) és James Thompson látható.


2015 WTCC Vesta koncepció
Sokat nem árultak még el róla az oroszok, de elvileg ez válthatja a Grantát

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.