Hogy kerül egy szuperszonikus repülő a hátsó kertbe?

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.09.11. 10.45

Oroszországban tényleg bármi megtörténhet, de eddig ez a legdurvább, amit láttunk. Tu-144-es a hátsó udvaron. Mi van?

Láttunk már sok cifra dolgot, ami Oroszországban történt, de ezektől a képektől szerkesztőségi szinten mentünk le hídba. Ez nem photoshop, és nem is trükkfelvétel, tényleg az egyik megmaradt Tu-144-es pihen a hátsó udvaron. 
A szovjet gyártmányú, szuperszonikus utasszállító Kazany városának peremén parkol, és hosszas böngészés után jöttünk csak rá, valójában miről is van szó.
Ez a repülő az egyik példánya annak a 16 darab hangsebesség feletti repülésre képes utasszállító gépnek, amelyet 1975. augusztus 20-án állítottak szolgálatba a Szovjetunióban. A gép mellett látható épület pedig a Kazanyban található repülési intézet. Így már minden érthető, de ettől függetlenül továbbra is elképesztő a látvány. 
A CCCP-77107 lajstromszámú gép 180 alkalommal emelkedett a levegőbe és összesen 357 órát töltött ott. 1977-től repülési kísérletekre használták, amelyekből kiderült, hogy 195 tonnás felszállótömeggel és 15 tonnának megfelelő teherrel 3080 kilométeres hatótávolságot lehet elérni. Héttonnás teherrel ez 3600 km-re növelhető. A gép 1985. március 29-én szált le utoljára a repülőgépgyár kifutójára, és azóta is Kazany városban van.
A legkomolyabb, hogy még 2009-ben is sikerült működésre bírni a mára igencsak megviselt madár néhány funkcióját:
A Tu-144 utolsó útjáról készült korhű felvételek, 1985-ből.
De akár így is csinálhatták volna: a videón egy Mi26-os helikopter és szállítmánya látható.

Kommentek

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.