Hogy kerül egy szuperszonikus repülő a hátsó kertbe?

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.09.11. 10.45

Oroszországban tényleg bármi megtörténhet, de eddig ez a legdurvább, amit láttunk. Tu-144-es a hátsó udvaron. Mi van?

Láttunk már sok cifra dolgot, ami Oroszországban történt, de ezektől a képektől szerkesztőségi szinten mentünk le hídba. Ez nem photoshop, és nem is trükkfelvétel, tényleg az egyik megmaradt Tu-144-es pihen a hátsó udvaron. 
A szovjet gyártmányú, szuperszonikus utasszállító Kazany városának peremén parkol, és hosszas böngészés után jöttünk csak rá, valójában miről is van szó.
Ez a repülő az egyik példánya annak a 16 darab hangsebesség feletti repülésre képes utasszállító gépnek, amelyet 1975. augusztus 20-án állítottak szolgálatba a Szovjetunióban. A gép mellett látható épület pedig a Kazanyban található repülési intézet. Így már minden érthető, de ettől függetlenül továbbra is elképesztő a látvány. 
A CCCP-77107 lajstromszámú gép 180 alkalommal emelkedett a levegőbe és összesen 357 órát töltött ott. 1977-től repülési kísérletekre használták, amelyekből kiderült, hogy 195 tonnás felszállótömeggel és 15 tonnának megfelelő teherrel 3080 kilométeres hatótávolságot lehet elérni. Héttonnás teherrel ez 3600 km-re növelhető. A gép 1985. március 29-én szált le utoljára a repülőgépgyár kifutójára, és azóta is Kazany városban van.
A legkomolyabb, hogy még 2009-ben is sikerült működésre bírni a mára igencsak megviselt madár néhány funkcióját:
A Tu-144 utolsó útjáról készült korhű felvételek, 1985-ből.
De akár így is csinálhatták volna: a videón egy Mi26-os helikopter és szállítmánya látható.

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.