Tragédiába fulladt az Oroszország Fekete-tengeri régiójában zajló repülős bemutató, amikor a hátrafelé manőverezést bemutató Mi-8-as helikopter szerencsétlen szögben hajtotta végre a leszállást. 
A 7 tonnás szovjet helikopter felpattan egy pillanatra, aztán bekövetkezik a katasztrófa:
A Mi-8-as gépben hárman ültek, közülük ketten életüket vesztették, egyiküket életveszélyes állapotban szállítottak kórházba.
A helikopter a Szovjetunióban a Mihail Mil vezetése alatt álló OKB-329 tervezőirodában kifejlesztett többcélú, polgári és katonai feladatokra szánt helikopter. Az Aeroflot, a szovjet légierő és a Varsói Szerződés tagállamainak hadseregei széles körben alkalmazták. Ez a típus a korai Mi-4-nek gázturbinás hajtóművel felszerelt változata.
Amikor az első prototípus 1961-ben a levegőbe emelkedett, a gép négylapátos forgószárnnyal és egy Szolovjov gázturbinás hajtóművel rendelkezett, a második prototípus azonban már kéthajtóműves változatban készült. Két évvel később áttértek az ötlapátos forgószárny kialakításra, és a Mi-8 sorozatgyártása is ebben a formában kezdődött 1967-ben.
Azóta több mint 7000 db készült, és a kelet-európai országok mellett ez a típus teljesít szolgálatot Afganisztán, Banglades, Egyiptom, Etiópia, Irak, Észak-Korea, Pakisztán, Peru, Szomália, Jemen, Szíria és Vietnam légi haderőiben.