Akadály?! Milyen akadály?!

Avtorosz Shaman 8x8

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.06. 09.00

Kifejezetten a helyi földrajzi viszonyokra tervezte nyolckerékhajtású monstrumát egy orosz vállalkozás. Ahhoz képest, hogy egyedileg építik, nem is drága.

Sámán: találó név egy olyan autónak, amely egyszerre ébreszt páni félelmet, értetlenséget, és hoz varázslatos megoldást az örök problémára, nevezetesen arra, hogyan járjuk be földünk bejárhatatlan tájait. 
“Lánctalpasokkal bárhol el lehet menni, csakhogy azok hatalmas pusztítást végeznek a természetben; akár száz évbe is beletelik, amíg a tundra teljesen begyógyul ott, ahol végigszántotta egy lánctalp” – ezzel indokolta Alekszandr Kalinyin, az Avtorosz vezetője azt a különleges járművet, amelyet kifejezetten az orosz körülményekhez fejlesztettek. 
A Sámán teljes egészében egyedi tervezésű és építésű járgány, csupán hajtásláncának elemei származnak sorozatgyártásból: a motor egy 146 lóerős Iveco darab, a tengelyek UAZ gyártmányúak, központi felező helyett minden keréknél külön kapcsolható a terepáttétel. Az alacsony nyomású abroncsokat a gyártó Avtorosz fejlesztette, ahogy a teljes karosszériát és az innovatív kormányművet is. 
Utóbbi háromféle üzemmódra képes: közúton csak az első két tengely kormányzott, terepen a hátsók ellenirányban kormányozva biztosítanak kisebb fordulókört, ha pedig előre már nem lehet menni, elég egy gombnyomás, és mind a nyolc kerék ugyanabba az irányba fordul, így oldalazva is tudunk haladni. 
A 6,3 méter hosszú, 2,7 méter magas jármű szélessége eléri a 2,5 métert, a nyomtáv 1890 mm – nem csoda, hogy a hatalmas autó gyomrában hét utas fér el, plusz a sofőr, aki a jármű középvonalában elhelyezett, külön rugózású ülésből dirigálja a monstrumot. A szabad hasmagasság 45 centiméter. Az autó 47 fokos oldaldőlésű rézsűn képes haladni, és akár 45 fokos emelkedőn is felmegy – másfél tonnányi utassal és egyéb rakománnyal a gyomrában. 
A háromliteres dízelmotort egy 260 literes üzemanyagtartály táplálja, a hatótávolság 1300 kilométer. Ha ez túl sok, a 75 km/óra végsebesség ellenben túl kevés, nagyobb (akár 240 lóerős) motorokkal is kínálják a szörnyet. A 130 lóerős benzinmotor lehetőségét egyszerűen nem értjük, de ez már az ő dolguk. 
Mivel a 2008 óta fejlesztett Sámánt egyedi megrendelésre építik, a vevő azt tetet bele, amit nem szégyell; a teljesen leszigetelt karosszéria alaphelyzetben is úszik a vízen, de kívánságra akár hajócsavarral is felszerelhető, így valódi kétéltű járművünk lesz. 
És hogy mibe kerül mindez? Szerény 100 000 euróba, azaz 31 millió forintba. Ez épp csak több, mint amibe egy alapkivitelű Mercedes G-osztály kerül – igaz, utóbbival legalább az illúziója megmarad annak, hogy egy futballpályánál kisebb területen le tudunk parkolni.

Kommentek

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

Itt zárják le Budapestet a hosszú hétvégén

Április 30-án és május 1-jén rendezik Budapesten a Nagy Futam versenyautós bemutatót több fővárosi fő közlekedési útvonal forgalmának korlátozásával.

F1: Hamiltonék nem kérnek a csapatutasításokból

A Mercedes versenyzői azt mondják, nem s szeretnének a csapatutasításokról és a pilótasorrendről beszélni, persze ha úgy alakul, engedelmeskedni kell.

Százéves plug-in hibriddel ünnepel a Mitsubishi

Legelső autójának modern újraértelmezésével köszönti magát az idén száz esztendős Mitsubishi.

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.