Akadály?! Milyen akadály?!

Avtorosz Shaman 8x8

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.06. 09.00

Kifejezetten a helyi földrajzi viszonyokra tervezte nyolckerékhajtású monstrumát egy orosz vállalkozás. Ahhoz képest, hogy egyedileg építik, nem is drága.

Sámán: találó név egy olyan autónak, amely egyszerre ébreszt páni félelmet, értetlenséget, és hoz varázslatos megoldást az örök problémára, nevezetesen arra, hogyan járjuk be földünk bejárhatatlan tájait. 
“Lánctalpasokkal bárhol el lehet menni, csakhogy azok hatalmas pusztítást végeznek a természetben; akár száz évbe is beletelik, amíg a tundra teljesen begyógyul ott, ahol végigszántotta egy lánctalp” – ezzel indokolta Alekszandr Kalinyin, az Avtorosz vezetője azt a különleges járművet, amelyet kifejezetten az orosz körülményekhez fejlesztettek. 
A Sámán teljes egészében egyedi tervezésű és építésű járgány, csupán hajtásláncának elemei származnak sorozatgyártásból: a motor egy 146 lóerős Iveco darab, a tengelyek UAZ gyártmányúak, központi felező helyett minden keréknél külön kapcsolható a terepáttétel. Az alacsony nyomású abroncsokat a gyártó Avtorosz fejlesztette, ahogy a teljes karosszériát és az innovatív kormányművet is. 
Utóbbi háromféle üzemmódra képes: közúton csak az első két tengely kormányzott, terepen a hátsók ellenirányban kormányozva biztosítanak kisebb fordulókört, ha pedig előre már nem lehet menni, elég egy gombnyomás, és mind a nyolc kerék ugyanabba az irányba fordul, így oldalazva is tudunk haladni. 
A 6,3 méter hosszú, 2,7 méter magas jármű szélessége eléri a 2,5 métert, a nyomtáv 1890 mm – nem csoda, hogy a hatalmas autó gyomrában hét utas fér el, plusz a sofőr, aki a jármű középvonalában elhelyezett, külön rugózású ülésből dirigálja a monstrumot. A szabad hasmagasság 45 centiméter. Az autó 47 fokos oldaldőlésű rézsűn képes haladni, és akár 45 fokos emelkedőn is felmegy – másfél tonnányi utassal és egyéb rakománnyal a gyomrában. 
A háromliteres dízelmotort egy 260 literes üzemanyagtartály táplálja, a hatótávolság 1300 kilométer. Ha ez túl sok, a 75 km/óra végsebesség ellenben túl kevés, nagyobb (akár 240 lóerős) motorokkal is kínálják a szörnyet. A 130 lóerős benzinmotor lehetőségét egyszerűen nem értjük, de ez már az ő dolguk. 
Mivel a 2008 óta fejlesztett Sámánt egyedi megrendelésre építik, a vevő azt tetet bele, amit nem szégyell; a teljesen leszigetelt karosszéria alaphelyzetben is úszik a vízen, de kívánságra akár hajócsavarral is felszerelhető, így valódi kétéltű járművünk lesz. 
És hogy mibe kerül mindez? Szerény 100 000 euróba, azaz 31 millió forintba. Ez épp csak több, mint amibe egy alapkivitelű Mercedes G-osztály kerül – igaz, utóbbival legalább az illúziója megmarad annak, hogy egy futballpályánál kisebb területen le tudunk parkolni.

Kommentek

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.