Sámán: találó név egy olyan autónak, amely egyszerre ébreszt páni félelmet, értetlenséget, és hoz varázslatos megoldást az örök problémára, nevezetesen arra, hogyan járjuk be földünk bejárhatatlan tájait. 
“Lánctalpasokkal bárhol el lehet menni, csakhogy azok hatalmas pusztítást végeznek a természetben; akár száz évbe is beletelik, amíg a tundra teljesen begyógyul ott, ahol végigszántotta egy lánctalp” – ezzel indokolta Alekszandr Kalinyin, az Avtorosz vezetője azt a különleges járművet, amelyet kifejezetten az orosz körülményekhez fejlesztettek. 
A Sámán teljes egészében egyedi tervezésű és építésű járgány, csupán hajtásláncának elemei származnak sorozatgyártásból: a motor egy 146 lóerős Iveco darab, a tengelyek UAZ gyártmányúak, központi felező helyett minden keréknél külön kapcsolható a terepáttétel. Az alacsony nyomású abroncsokat a gyártó Avtorosz fejlesztette, ahogy a teljes karosszériát és az innovatív kormányművet is. 
Utóbbi háromféle üzemmódra képes: közúton csak az első két tengely kormányzott, terepen a hátsók ellenirányban kormányozva biztosítanak kisebb fordulókört, ha pedig előre már nem lehet menni, elég egy gombnyomás, és mind a nyolc kerék ugyanabba az irányba fordul, így oldalazva is tudunk haladni. 
A 6,3 méter hosszú, 2,7 méter magas jármű szélessége eléri a 2,5 métert, a nyomtáv 1890 mm – nem csoda, hogy a hatalmas autó gyomrában hét utas fér el, plusz a sofőr, aki a jármű középvonalában elhelyezett, külön rugózású ülésből dirigálja a monstrumot. A szabad hasmagasság 45 centiméter. Az autó 47 fokos oldaldőlésű rézsűn képes haladni, és akár 45 fokos emelkedőn is felmegy – másfél tonnányi utassal és egyéb rakománnyal a gyomrában. 
A háromliteres dízelmotort egy 260 literes üzemanyagtartály táplálja, a hatótávolság 1300 kilométer. Ha ez túl sok, a 75 km/óra végsebesség ellenben túl kevés, nagyobb (akár 240 lóerős) motorokkal is kínálják a szörnyet. A 130 lóerős benzinmotor lehetőségét egyszerűen nem értjük, de ez már az ő dolguk. 
Mivel a 2008 óta fejlesztett Sámánt egyedi megrendelésre építik, a vevő azt tetet bele, amit nem szégyell; a teljesen leszigetelt karosszéria alaphelyzetben is úszik a vízen, de kívánságra akár hajócsavarral is felszerelhető, így valódi kétéltű járművünk lesz. 
És hogy mibe kerül mindez? Szerény 100 000 euróba, azaz 31 millió forintba. Ez épp csak több, mint amibe egy alapkivitelű Mercedes G-osztály kerül – igaz, utóbbival legalább az illúziója megmarad annak, hogy egy futballpályánál kisebb területen le tudunk parkolni.