Akadály?! Milyen akadály?!

Avtorosz Shaman 8x8

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.06. 09.00

Kifejezetten a helyi földrajzi viszonyokra tervezte nyolckerékhajtású monstrumát egy orosz vállalkozás. Ahhoz képest, hogy egyedileg építik, nem is drága.

Sámán: találó név egy olyan autónak, amely egyszerre ébreszt páni félelmet, értetlenséget, és hoz varázslatos megoldást az örök problémára, nevezetesen arra, hogyan járjuk be földünk bejárhatatlan tájait. 
“Lánctalpasokkal bárhol el lehet menni, csakhogy azok hatalmas pusztítást végeznek a természetben; akár száz évbe is beletelik, amíg a tundra teljesen begyógyul ott, ahol végigszántotta egy lánctalp” – ezzel indokolta Alekszandr Kalinyin, az Avtorosz vezetője azt a különleges járművet, amelyet kifejezetten az orosz körülményekhez fejlesztettek. 
A Sámán teljes egészében egyedi tervezésű és építésű járgány, csupán hajtásláncának elemei származnak sorozatgyártásból: a motor egy 146 lóerős Iveco darab, a tengelyek UAZ gyártmányúak, központi felező helyett minden keréknél külön kapcsolható a terepáttétel. Az alacsony nyomású abroncsokat a gyártó Avtorosz fejlesztette, ahogy a teljes karosszériát és az innovatív kormányművet is. 
Utóbbi háromféle üzemmódra képes: közúton csak az első két tengely kormányzott, terepen a hátsók ellenirányban kormányozva biztosítanak kisebb fordulókört, ha pedig előre már nem lehet menni, elég egy gombnyomás, és mind a nyolc kerék ugyanabba az irányba fordul, így oldalazva is tudunk haladni. 
A 6,3 méter hosszú, 2,7 méter magas jármű szélessége eléri a 2,5 métert, a nyomtáv 1890 mm – nem csoda, hogy a hatalmas autó gyomrában hét utas fér el, plusz a sofőr, aki a jármű középvonalában elhelyezett, külön rugózású ülésből dirigálja a monstrumot. A szabad hasmagasság 45 centiméter. Az autó 47 fokos oldaldőlésű rézsűn képes haladni, és akár 45 fokos emelkedőn is felmegy – másfél tonnányi utassal és egyéb rakománnyal a gyomrában. 
A háromliteres dízelmotort egy 260 literes üzemanyagtartály táplálja, a hatótávolság 1300 kilométer. Ha ez túl sok, a 75 km/óra végsebesség ellenben túl kevés, nagyobb (akár 240 lóerős) motorokkal is kínálják a szörnyet. A 130 lóerős benzinmotor lehetőségét egyszerűen nem értjük, de ez már az ő dolguk. 
Mivel a 2008 óta fejlesztett Sámánt egyedi megrendelésre építik, a vevő azt tetet bele, amit nem szégyell; a teljesen leszigetelt karosszéria alaphelyzetben is úszik a vízen, de kívánságra akár hajócsavarral is felszerelhető, így valódi kétéltű járművünk lesz. 
És hogy mibe kerül mindez? Szerény 100 000 euróba, azaz 31 millió forintba. Ez épp csak több, mint amibe egy alapkivitelű Mercedes G-osztály kerül – igaz, utóbbival legalább az illúziója megmarad annak, hogy egy futballpályánál kisebb területen le tudunk parkolni.

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.