A világ legkisebb, és leglassabb Bugattija

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.09.04. 15.45

Összesen két darab készült belőle, és együttes tömegük sem éri el az 1000 kilogrammot. De legalább nyitott a teteje.

Ma ha valaki meghallja a Bugatti szót, rögtön a világ egyik leggyorsabb sportautója jut eszébe elsőként, esetleg a több száz milliós árcédula, vagy a több mint ezer lóerő. Ez így rendben is van, hiszen a Bugattik majdnem minden autórajongó álomgarázsában ott figyelnek, legyen az a Veyron vagy az 1930-as években gyártott Bugatti Atlantique 57S coupé. A képeken látható modellt azonban sokan nem ismerik.
A világ legkisebb, és leglassabb Bugattija 1
Ettore Bugatti volt az, aki Jean Bugatti halála után megpróbálta talpra állítani a romokban heverő céget, és megálmodta a Type 68-as névre keresztelt miniautót. A kisautó terveit még a második világháború alatt készítette el Ettore, hiszen érezte, hogy az embereknek olcsó, egyszerű szállítóeszközre lesz szükségük a háború után. Bugatti bízott a Type 68-ban, melynek feladata a vállalat feltámasztása volt.
A világ legkisebb, és leglassabb Bugattija 2
A világ legkisebb, és leglassabb Bugattija 3
Sajnos a projekt nem érte meg a sorozatgyártást, ugyanis 1947. augusztus 21-én Ettore Bugatti elhunyt, fiatalabb fia pedig egyedül képtelen volt helyrehozni a pusztulás szélén táncoló gyárat. A miniautóból összes két darab prototípus született, melyből az egyikbe motor is került, méghozzá egy 320 köbcentis, 16 szelepes, négyhengeres erőforrás, ami kompresszor segítségével egészen pontosan 25 lóerőt szabadított az utakra.  
A világ legkisebb, és leglassabb Bugattija 4
A világ legkisebb, és leglassabb Bugattija 5
Az aprócska Type 68 mindössze 400 kilogrammot nyomott, tengelytávja 2,2 méter volt, míg a két azonos tengelyen lévő kerék között 1,15 méter volt a távolság. Talán ha ez az ötletes, nyitott tetős járgány megéri a tömeggyártást, ma egészen máshogy fest az utcakép.

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.