A világ legkisebb, és leglassabb Bugattija

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.09.04. 15.45

Összesen két darab készült belőle, és együttes tömegük sem éri el az 1000 kilogrammot. De legalább nyitott a teteje.

Ma ha valaki meghallja a Bugatti szót, rögtön a világ egyik leggyorsabb sportautója jut eszébe elsőként, esetleg a több száz milliós árcédula, vagy a több mint ezer lóerő. Ez így rendben is van, hiszen a Bugattik majdnem minden autórajongó álomgarázsában ott figyelnek, legyen az a Veyron vagy az 1930-as években gyártott Bugatti Atlantique 57S coupé. A képeken látható modellt azonban sokan nem ismerik.
A világ legkisebb, és leglassabb Bugattija 1
Ettore Bugatti volt az, aki Jean Bugatti halála után megpróbálta talpra állítani a romokban heverő céget, és megálmodta a Type 68-as névre keresztelt miniautót. A kisautó terveit még a második világháború alatt készítette el Ettore, hiszen érezte, hogy az embereknek olcsó, egyszerű szállítóeszközre lesz szükségük a háború után. Bugatti bízott a Type 68-ban, melynek feladata a vállalat feltámasztása volt.
A világ legkisebb, és leglassabb Bugattija 2
A világ legkisebb, és leglassabb Bugattija 3
Sajnos a projekt nem érte meg a sorozatgyártást, ugyanis 1947. augusztus 21-én Ettore Bugatti elhunyt, fiatalabb fia pedig egyedül képtelen volt helyrehozni a pusztulás szélén táncoló gyárat. A miniautóból összes két darab prototípus született, melyből az egyikbe motor is került, méghozzá egy 320 köbcentis, 16 szelepes, négyhengeres erőforrás, ami kompresszor segítségével egészen pontosan 25 lóerőt szabadított az utakra.  
A világ legkisebb, és leglassabb Bugattija 4
A világ legkisebb, és leglassabb Bugattija 5
Az aprócska Type 68 mindössze 400 kilogrammot nyomott, tengelytávja 2,2 méter volt, míg a két azonos tengelyen lévő kerék között 1,15 méter volt a távolság. Talán ha ez az ötletes, nyitott tetős járgány megéri a tömeggyártást, ma egészen máshogy fest az utcakép.

Kommentek

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.