A világ legkisebb, és leglassabb Bugattija

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.09.04. 15.45

Összesen két darab készült belőle, és együttes tömegük sem éri el az 1000 kilogrammot. De legalább nyitott a teteje.

Ma ha valaki meghallja a Bugatti szót, rögtön a világ egyik leggyorsabb sportautója jut eszébe elsőként, esetleg a több száz milliós árcédula, vagy a több mint ezer lóerő. Ez így rendben is van, hiszen a Bugattik majdnem minden autórajongó álomgarázsában ott figyelnek, legyen az a Veyron vagy az 1930-as években gyártott Bugatti Atlantique 57S coupé. A képeken látható modellt azonban sokan nem ismerik.
A világ legkisebb, és leglassabb Bugattija 1
Ettore Bugatti volt az, aki Jean Bugatti halála után megpróbálta talpra állítani a romokban heverő céget, és megálmodta a Type 68-as névre keresztelt miniautót. A kisautó terveit még a második világháború alatt készítette el Ettore, hiszen érezte, hogy az embereknek olcsó, egyszerű szállítóeszközre lesz szükségük a háború után. Bugatti bízott a Type 68-ban, melynek feladata a vállalat feltámasztása volt.
A világ legkisebb, és leglassabb Bugattija 2
A világ legkisebb, és leglassabb Bugattija 3
Sajnos a projekt nem érte meg a sorozatgyártást, ugyanis 1947. augusztus 21-én Ettore Bugatti elhunyt, fiatalabb fia pedig egyedül képtelen volt helyrehozni a pusztulás szélén táncoló gyárat. A miniautóból összes két darab prototípus született, melyből az egyikbe motor is került, méghozzá egy 320 köbcentis, 16 szelepes, négyhengeres erőforrás, ami kompresszor segítségével egészen pontosan 25 lóerőt szabadított az utakra.  
A világ legkisebb, és leglassabb Bugattija 4
A világ legkisebb, és leglassabb Bugattija 5
Az aprócska Type 68 mindössze 400 kilogrammot nyomott, tengelytávja 2,2 méter volt, míg a két azonos tengelyen lévő kerék között 1,15 méter volt a távolság. Talán ha ez az ötletes, nyitott tetős járgány megéri a tömeggyártást, ma egészen máshogy fest az utcakép.

Kommentek

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.