Bosszút állt tolvaján a lopott autó

Alig indult el, máris vége volt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.30. 09.00

Kemény diónak bizonyult egy lengyelországi autótolvajnak a veterán Mercedes: miután elkötötte, szinte rögtön fának rohant az autóval.

Országúti tempóval szinte bárki képes arra, hogy egy fának rohanva halálos balesetet szenvedjen. Egy lengyel bűnöző azonban nekifutás nélkül abszolválta ezt a végzetes gyakorlatot – igaz, segítségére volt ebben egy ötvenéves sportkocsi is. 

A tolvaj bűntársával együtt feltört egy lengyelországi garázst, ahonnan két veterán sportautót loptak el. Kollégája sikeresen meglógott egy 1959-es Mercedes 190 SL-el, hősünk azonban a modell erősebbik változatát fogta ki, és az 1964-es 230 SL-t túl soknak bizonyult számára. 
A riasztó jelzésére a helyszínre kiérkező rendőrök az ellopott autót a károsult garázsától alig harminc méterre találták meg: nekihajtott egy fának, és súlyosan megrongálódott. Kormányára roskadva még benne ült a tolvaj, símaszkban és kesztyűben – a kiérkező mentők már csak a halál beálltát tudták megállapítani. 


A tulajdonos, Maciej Borkowski, akinek egész kis veteránautó-gyűjteménye van, azt gyanítja, az elkövető nem volt felkészülve arra, hogy mi vár rá. “Ezek nagy teljesítményű autók, de nélkülöznek egy sor olyan kényelmi extrát, ami ma már magától értetődő – ilyen például a szervokormány.” Borkowski úr szerint alighanem ez okozhatta a balesetet. 
A rendőrség nem jut előre a nyomozásban: adattárukban még nem szerepelt a halott férfi, és senki nem jelentette eltűnését, így képtelenek azonosítani őt. 
A bizarr baleset híre bejárta Lengyelországot. Borkowski úr ezért most abban bízik, hogy a hírverés miatt a meglógott tolvaj nem fogja tudni eladni az autót, hiszen mindenki ismeri már a történetét.

A Pagoda 

A Mercedes-Benz SL (W113) 1963 és 1971 között készült, nem egészen 49 ezer példányban. A 190 SL (W 121 BII – egy ilyet lopott el a másik gazfickó) helyébe lépő, kétszemélyes sportautó jellegzetes, konkáv tetejének köszönhette becenevét, a Pagodát: zseniális tervezői, Paul Bracq és Barényi Béla nagyszerű munkát végeztek. 

A modell háromféle soros hathengeres motorral volt kapható: a hírben szereplő 230-as típus 150 lóerőt és 196 Nm nyomatékot mozgósított, az 1,3 tonnás autó végsebessége elérte a 200 km/órát. Ebből a típusból viszonylag sok készült, majdnem annyi, mint a széria végén gyártott 280 SL-ből (170 LE, 240 Nm, 1360 kg, 200 km/óra). A legritkább a mindössze három évig gyártott 250 SL volt, nagyobb, de változatlanul 150 lóerős motorral, 195 km/óra végsebességgel. 

A Wikipédia szerint olyan hírességeknek van vagy volt W113-asa, mint Charlton Heston, David Coulthard, Tony Curtis, John Lennon, John Travolta, Kate Moss, Peter Ustinov, Sophia Loren vagy Stirling Moss.


Kommentek

  • apu0062

    Baromarcú…..

  • teso1969

    Rick4 De ugye azért megértetted? Rá is kattintottál, el is olvastad, pedig már “szakállas” a hír.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.