Bosszút állt tolvaján a lopott autó

Alig indult el, máris vége volt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.30. 09.00

Kemény diónak bizonyult egy lengyelországi autótolvajnak a veterán Mercedes: miután elkötötte, szinte rögtön fának rohant az autóval.

Országúti tempóval szinte bárki képes arra, hogy egy fának rohanva halálos balesetet szenvedjen. Egy lengyel bűnöző azonban nekifutás nélkül abszolválta ezt a végzetes gyakorlatot – igaz, segítségére volt ebben egy ötvenéves sportkocsi is. 

A tolvaj bűntársával együtt feltört egy lengyelországi garázst, ahonnan két veterán sportautót loptak el. Kollégája sikeresen meglógott egy 1959-es Mercedes 190 SL-el, hősünk azonban a modell erősebbik változatát fogta ki, és az 1964-es 230 SL-t túl soknak bizonyult számára. 
A riasztó jelzésére a helyszínre kiérkező rendőrök az ellopott autót a károsult garázsától alig harminc méterre találták meg: nekihajtott egy fának, és súlyosan megrongálódott. Kormányára roskadva még benne ült a tolvaj, símaszkban és kesztyűben – a kiérkező mentők már csak a halál beálltát tudták megállapítani. 


A tulajdonos, Maciej Borkowski, akinek egész kis veteránautó-gyűjteménye van, azt gyanítja, az elkövető nem volt felkészülve arra, hogy mi vár rá. “Ezek nagy teljesítményű autók, de nélkülöznek egy sor olyan kényelmi extrát, ami ma már magától értetődő – ilyen például a szervokormány.” Borkowski úr szerint alighanem ez okozhatta a balesetet. 
A rendőrség nem jut előre a nyomozásban: adattárukban még nem szerepelt a halott férfi, és senki nem jelentette eltűnését, így képtelenek azonosítani őt. 
A bizarr baleset híre bejárta Lengyelországot. Borkowski úr ezért most abban bízik, hogy a hírverés miatt a meglógott tolvaj nem fogja tudni eladni az autót, hiszen mindenki ismeri már a történetét.

A Pagoda 

A Mercedes-Benz SL (W113) 1963 és 1971 között készült, nem egészen 49 ezer példányban. A 190 SL (W 121 BII – egy ilyet lopott el a másik gazfickó) helyébe lépő, kétszemélyes sportautó jellegzetes, konkáv tetejének köszönhette becenevét, a Pagodát: zseniális tervezői, Paul Bracq és Barényi Béla nagyszerű munkát végeztek. 

A modell háromféle soros hathengeres motorral volt kapható: a hírben szereplő 230-as típus 150 lóerőt és 196 Nm nyomatékot mozgósított, az 1,3 tonnás autó végsebessége elérte a 200 km/órát. Ebből a típusból viszonylag sok készült, majdnem annyi, mint a széria végén gyártott 280 SL-ből (170 LE, 240 Nm, 1360 kg, 200 km/óra). A legritkább a mindössze három évig gyártott 250 SL volt, nagyobb, de változatlanul 150 lóerős motorral, 195 km/óra végsebességgel. 

A Wikipédia szerint olyan hírességeknek van vagy volt W113-asa, mint Charlton Heston, David Coulthard, Tony Curtis, John Lennon, John Travolta, Kate Moss, Peter Ustinov, Sophia Loren vagy Stirling Moss.


Kommentek

  • apu0062

    Baromarcú…..

  • teso1969

    Rick4 De ugye azért megértetted? Rá is kattintottál, el is olvastad, pedig már “szakállas” a hír.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.