A lottóötös is kevés ehhez az autóhoz

9 milliárdért kelt el egy Ferrari 250 GTO

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.08.15. 10.45

A Ferrari 250 GTO a világ legdrágább autója, ezt már több ízben is bizonyította. Most újabb csúcsot döntött az autó ára.

Úgy tűnik a gazdagoknak soha nem merül ki a bankkártyájuk, hiszen elég csak azt nézni, hogy minden évben felröppen 2-3 olyan autó, ami csillagászati áron kerül kalapács alá. Csakhogy a legmagasabb összegeket említsük: 2012-ben ott volt a Ferrari 250 GTO, ami 8 milliárd forintnak megfelelő összegért cserélt gazdát, tavaly pedig szintén egy GTO sokkolta a világot, ami 11 milliárdért kelt el, az adásvétel ez esetben aukción kívül történt. 
A héten megszületett a legújabb aukciós világrekord, ami szintén a Ferrari ikonikus modelljéhez köthető. A 250 GTO Berlinettára 38,11 millió dollárnál sújtott le a kalapács. Átszámítva ez 8,89 milliárd forint, szóval még akkor sem lenne esélyünk megvenni, ha nyerünk a lottón. Az aukciót a Bonhams ház (székhelyük az Egyesült Királyságban található) bonyolította, és a prémiumuk 3,46 millió dollár (807 millió forint) volt, ezen az egy autón.
Az immár új tulajdonban lévő sportautó, a 3851GT gyártási számot viseli, és az olasz Fabrizio Violatié volt utoljára – egészen 2010-es haláláig -, aki amatőr versenyzőként is tevékenykedett. A kocsi viszont leginkább attól érdekes, hogy ezzel szenvedett halálos balesetet a korábbi olimpiai bajnok, francia síző Henri Oreiller, 1962-ben egy franciaországi versenyen. Az összetört versenyautót később a Ferrari műhelye javította meg.

A Ferrari 250 GTO (Gran Turismo Omologato) összesen harminckilenc példányban készült 1962 és 1964 között. Háromliteres, tizenkét hengeres motorja 300 lóerőt teljesített, aminek nem volt nehéz dolga a csupán 1,1 tonnás autóval. A homologizációs céllal forgalomba bocsátott gépkocsit nem vásárolhatta meg akárki, az alapító Enzo Ferrari személyes jóváhagyása kellett ahhoz, hogy a reménybeli vásárló hozzájuthasson a minden idők legkívánatosabb Ferrarijának kikiáltott autóhoz.

Kommentek

  • foco

    Kissé zavaró, hogy egy 250 GTO cikk illusztrációjaként a fekete-fehér képen egy 250 SWB Berlinetta is látható.
    Nem kellene szerintem keverni a képeket, mert hibás információként rögzül azokban, akik nem foglalkoznak mélyebben a témával!

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.