A lottóötös is kevés ehhez az autóhoz

9 milliárdért kelt el egy Ferrari 250 GTO

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.08.15. 10.45

A Ferrari 250 GTO a világ legdrágább autója, ezt már több ízben is bizonyította. Most újabb csúcsot döntött az autó ára.

Úgy tűnik a gazdagoknak soha nem merül ki a bankkártyájuk, hiszen elég csak azt nézni, hogy minden évben felröppen 2-3 olyan autó, ami csillagászati áron kerül kalapács alá. Csakhogy a legmagasabb összegeket említsük: 2012-ben ott volt a Ferrari 250 GTO, ami 8 milliárd forintnak megfelelő összegért cserélt gazdát, tavaly pedig szintén egy GTO sokkolta a világot, ami 11 milliárdért kelt el, az adásvétel ez esetben aukción kívül történt. 
A héten megszületett a legújabb aukciós világrekord, ami szintén a Ferrari ikonikus modelljéhez köthető. A 250 GTO Berlinettára 38,11 millió dollárnál sújtott le a kalapács. Átszámítva ez 8,89 milliárd forint, szóval még akkor sem lenne esélyünk megvenni, ha nyerünk a lottón. Az aukciót a Bonhams ház (székhelyük az Egyesült Királyságban található) bonyolította, és a prémiumuk 3,46 millió dollár (807 millió forint) volt, ezen az egy autón.
Az immár új tulajdonban lévő sportautó, a 3851GT gyártási számot viseli, és az olasz Fabrizio Violatié volt utoljára – egészen 2010-es haláláig -, aki amatőr versenyzőként is tevékenykedett. A kocsi viszont leginkább attól érdekes, hogy ezzel szenvedett halálos balesetet a korábbi olimpiai bajnok, francia síző Henri Oreiller, 1962-ben egy franciaországi versenyen. Az összetört versenyautót később a Ferrari műhelye javította meg.

A Ferrari 250 GTO (Gran Turismo Omologato) összesen harminckilenc példányban készült 1962 és 1964 között. Háromliteres, tizenkét hengeres motorja 300 lóerőt teljesített, aminek nem volt nehéz dolga a csupán 1,1 tonnás autóval. A homologizációs céllal forgalomba bocsátott gépkocsit nem vásárolhatta meg akárki, az alapító Enzo Ferrari személyes jóváhagyása kellett ahhoz, hogy a reménybeli vásárló hozzájuthasson a minden idők legkívánatosabb Ferrarijának kikiáltott autóhoz.

Kommentek

  • foco

    Kissé zavaró, hogy egy 250 GTO cikk illusztrációjaként a fekete-fehér képen egy 250 SWB Berlinetta is látható.
    Nem kellene szerintem keverni a képeket, mert hibás információként rögzül azokban, akik nem foglalkoznak mélyebben a témával!

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.