Ezt az autót elcsipegetheted az esti film mellé

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.08.14. 16.15

Praktikus, látványos és különben is? Ki nem szereti a pattogatott kukoricát? Na ugye!

Az autósmozik hazánkban már szinte kihaltak, viszont az a pár, ami még működik az hozza a tőle elvárt retro életérzést. Aki volt már valaha ilyen helyen az tudja miről beszélek, aki pedig nem, annak itt az ideje
De mindez, hogy jön ide? Úgy, hogy egy német művészeti iskola pattogatott kukoricába mártott egy második generációs Volkswagen Golfot. Ha a képen látható, 1983-as popcorn-autóval mennénk a moziba, nem kellene fizetni a ropogós csemegéért, csak ki kéne nyúlni az ablakon.
Ezt az autót elcsipegetheted az esti film mellé 1
Ezt az autót elcsipegetheted az esti film mellé 2
A munka igen sok időt vett igénybe, egy éven keresztül ragasztgatták a diákok a popcornt – egyesével, mind az 50 000 darabot -, speciális ragasztó és hőlégfúvó segítségével. A választás azért esett a Golf második generációjára, mert ez testesíti meg a modell legjellegzetesebb formáit, miközben a kukorica a gondtalan gyermekkort és szép emlékeket idéz. – nyilatkozták az iskola munkatársai.
Ezt az autót elcsipegetheted az esti film mellé 3
Ezt az autót elcsipegetheted az esti film mellé 4

Volkswagen Golf II

1983 augusztusában mutatták be a második generációs Golfot. A forma az előző generációra hasonlított, de méreteiben megnőtt az autó. Teljesen új, csatolt lengőkaros hátsó futóművet kapott.

A motorpalettát is bővítették: 1,3 literes 55 LE; 1,6 literes 75 LE; 1,8 literes 90 LE-s karburátoros benzinmotorokból, valamint 54 lóerős szívó és 70 lóerős turbódízel motorokból választhatott a boldog vásárló.

Ezt az autót elcsipegetheted az esti film mellé 5

A második generációból számtalan változat született. 1986 áprilisában mutatták ba a Snycro névre hallgató, vysco kuplunggal felszerelt verziót. Majd nemsokkal ez után debütált a Rallye Golf, amit 160 lóerős G-töltős motorral szereltek, és onnan lehet felismerni, hogy sárvédő szélesítéseket kapott, valamint téglalap alakú lámpákkal árulták. 

1989 nyarán érkezett a Golf Limited, melyet már 5 ajtósan is lehetett rendelni. Az 1,8 literes G-töltős, 16 szelepes motor 210 lóerős leadására volt képes, és mindössze 70 darab készült belőle. 1989-ben a GTD névre keresztelt dízelmotort új töltőlevegő-hűtőt kapott, melynek köszönhetően 80 LE-re erősödött. 

1990 januárjában jött az eddigi legkülönlegesebb modell, a Golf Contry. Ismertetőjegyei, hogy karosszériája közé távtartókat építettek, s ezzel a szabad magasság jelentősen nőtt. Az autó aljára védőelemeket építettek, az orrára pedig egy nagyméretű ütközőt szereltek.

Kommentek

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.