Így elevenednek meg a poszterek

Szupersportautók: gyárlátogatás

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.08.12. 16.15

Legtöbbünknek csak egy fotó a falon, vagy a számítógépünk háttérképe, de a birtoklásuk iránt vágy hajt minket előre.

Kisgyerekként brümmögve toltuk őket a betonon, kamaszként poszterek formájában ragasztottuk celluxszal a falra, aztán jöttek a számítógépes háttérképek, majd felnőve a játékautók lassacskán eltűntek, a poszterek megfakulva pihennek egy doboz alján a garázsban. A sportautók iránti birtoklási vágy azoban egyre csak erősödik. 
De abba belegondoltatok már, hogy ezek a villámgyors, méregdrága autócsodák hogyan is készülnek? Mi kell ahhoz, hogy 3-4 másodperc alatt elérjék a 100 km/órát, és 350-400 km/órás végsebességgel tudjanak száguldani? Mi összeszedtünk pár videót arról, hogy a világ leggyorsabb és legdrágább autói hogyan kelnek életre. 
Chevrolet Corvette Stingray 2014

Az elődjéhez hasonlóan a 6,2 literes blokk 450 lóerőt és 610 Nm-t küldd a hátsó tengelyre; a kettő között hétfokozatú kézi sebességváltó (vagy hatos automata) található. Minden idők legerősebb Corvette-je egyben a legfürgébb is (0-100 km/óra 4 másodpercen belül), sőt a legtakarékosabb is, a gyári fogyasztási adat 9l/100km.

McLaren MP4-12C Spider

Tető nélkül 625 lóerős teljesítmény! Az autó lényegében megegyezik a kupé változattal, az alapját adó karboncella is ugyanolyan, nem kellett módosítani a tető hiánya miatt. Motorja ugyanúgy 3,8 literes, V8 twinturbo, de az eddigi MP4-ekhez képest erősebb, teljesítménye 625 lóerő, maximális nyomatéka 600 Nm. A Spider 3,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, 200-ra pedig 9,0 másodperc alatt ér el. Végsebessége 329 km/óra.

Porsche 911 Carrera 2014
350 lóerő, 289 km/órás végsebesség és 4,4 másodperc elegendő, hogy 100 km/órával hasítsunk. Ezt tudja a sima 911 Carerra, amivel lehet nem a mezőny legerősebbike, de nem rugdosnám ki a garázsból az tuti.

Lamborghini Aventador

Motorja 6,5 literes V12-es, teljesítménye 700 lóerő. Az elődjénél könnyebb, 1575 kilós Aventador 2,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 350 km/óra. Az ára nagyjából 90-100 millió forint. 

Bugatti Veyron 

1001 lóerő, folyamatos dobogós hely a világ leggyorsabb autóinak listáján, és a 0-100-as sprint mindössze 2,5 másodpercig tart. Ezért a teljesítményért cserébe, akár 12 perc alatt is üresre tudja szippantani a tankot a 8 literes motorral szerelt fenevad.
Frod Mustang Shelby GT500

A videó érdekessége, hogy maga Carroll Shelby vezette végig a látogatókat, és mutatta meg hogyan készül a legendás GT500-as. 
Ferrari F12 Berlinetta
Az alumínium, illetve 12 különféle könnyűfém-ötvözet alkalmazásának köszönhetően az autó 70 kilóval könnyebb, mint a korábbi V12-es Ferrari kupé, 1525 kilót nyom, miközben a karosszéria strukturális merevsége 20 százalékkal növekedett. Motorja a Ferrari FF-éhez hasonlóan 6,3 literes, de teljesítménye sokkal pusztítóbb: 740 lóerő, ami 118 LE/liter teljesítményt jelent. A maximális nyomaték 690 Nm. Ha ez nem lenne elég, a motor üzemanyag-fogyasztása 30 százalékkal kisebb, mint korábban, 15 liter 100 kilométerenként.  
Természetesen ezt a listát még lehetne bővíteni, én ezeket a felvételeket találtam minőségileg és tartalmilag is megfelelőnek. Amennyiben Ti még tudtok hasonló videókról, ne habozzatok elküldeni kommentben! 

Kommentek

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.