Így elevenednek meg a poszterek

Szupersportautók: gyárlátogatás

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.08.12. 16.15

Legtöbbünknek csak egy fotó a falon, vagy a számítógépünk háttérképe, de a birtoklásuk iránt vágy hajt minket előre.

Kisgyerekként brümmögve toltuk őket a betonon, kamaszként poszterek formájában ragasztottuk celluxszal a falra, aztán jöttek a számítógépes háttérképek, majd felnőve a játékautók lassacskán eltűntek, a poszterek megfakulva pihennek egy doboz alján a garázsban. A sportautók iránti birtoklási vágy azoban egyre csak erősödik. 
De abba belegondoltatok már, hogy ezek a villámgyors, méregdrága autócsodák hogyan is készülnek? Mi kell ahhoz, hogy 3-4 másodperc alatt elérjék a 100 km/órát, és 350-400 km/órás végsebességgel tudjanak száguldani? Mi összeszedtünk pár videót arról, hogy a világ leggyorsabb és legdrágább autói hogyan kelnek életre. 
Chevrolet Corvette Stingray 2014

Az elődjéhez hasonlóan a 6,2 literes blokk 450 lóerőt és 610 Nm-t küldd a hátsó tengelyre; a kettő között hétfokozatú kézi sebességváltó (vagy hatos automata) található. Minden idők legerősebb Corvette-je egyben a legfürgébb is (0-100 km/óra 4 másodpercen belül), sőt a legtakarékosabb is, a gyári fogyasztási adat 9l/100km.

McLaren MP4-12C Spider

Tető nélkül 625 lóerős teljesítmény! Az autó lényegében megegyezik a kupé változattal, az alapját adó karboncella is ugyanolyan, nem kellett módosítani a tető hiánya miatt. Motorja ugyanúgy 3,8 literes, V8 twinturbo, de az eddigi MP4-ekhez képest erősebb, teljesítménye 625 lóerő, maximális nyomatéka 600 Nm. A Spider 3,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, 200-ra pedig 9,0 másodperc alatt ér el. Végsebessége 329 km/óra.

Porsche 911 Carrera 2014
350 lóerő, 289 km/órás végsebesség és 4,4 másodperc elegendő, hogy 100 km/órával hasítsunk. Ezt tudja a sima 911 Carerra, amivel lehet nem a mezőny legerősebbike, de nem rugdosnám ki a garázsból az tuti.

Lamborghini Aventador

Motorja 6,5 literes V12-es, teljesítménye 700 lóerő. Az elődjénél könnyebb, 1575 kilós Aventador 2,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 350 km/óra. Az ára nagyjából 90-100 millió forint. 

Bugatti Veyron 

1001 lóerő, folyamatos dobogós hely a világ leggyorsabb autóinak listáján, és a 0-100-as sprint mindössze 2,5 másodpercig tart. Ezért a teljesítményért cserébe, akár 12 perc alatt is üresre tudja szippantani a tankot a 8 literes motorral szerelt fenevad.
Frod Mustang Shelby GT500

A videó érdekessége, hogy maga Carroll Shelby vezette végig a látogatókat, és mutatta meg hogyan készül a legendás GT500-as. 
Ferrari F12 Berlinetta
Az alumínium, illetve 12 különféle könnyűfém-ötvözet alkalmazásának köszönhetően az autó 70 kilóval könnyebb, mint a korábbi V12-es Ferrari kupé, 1525 kilót nyom, miközben a karosszéria strukturális merevsége 20 százalékkal növekedett. Motorja a Ferrari FF-éhez hasonlóan 6,3 literes, de teljesítménye sokkal pusztítóbb: 740 lóerő, ami 118 LE/liter teljesítményt jelent. A maximális nyomaték 690 Nm. Ha ez nem lenne elég, a motor üzemanyag-fogyasztása 30 százalékkal kisebb, mint korábban, 15 liter 100 kilométerenként.  
Természetesen ezt a listát még lehetne bővíteni, én ezeket a felvételeket találtam minőségileg és tartalmilag is megfelelőnek. Amennyiben Ti még tudtok hasonló videókról, ne habozzatok elküldeni kommentben! 

Kommentek

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.