Így elevenednek meg a poszterek

Szupersportautók: gyárlátogatás

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.08.12. 16.15

Legtöbbünknek csak egy fotó a falon, vagy a számítógépünk háttérképe, de a birtoklásuk iránt vágy hajt minket előre.

Kisgyerekként brümmögve toltuk őket a betonon, kamaszként poszterek formájában ragasztottuk celluxszal a falra, aztán jöttek a számítógépes háttérképek, majd felnőve a játékautók lassacskán eltűntek, a poszterek megfakulva pihennek egy doboz alján a garázsban. A sportautók iránti birtoklási vágy azoban egyre csak erősödik. 
De abba belegondoltatok már, hogy ezek a villámgyors, méregdrága autócsodák hogyan is készülnek? Mi kell ahhoz, hogy 3-4 másodperc alatt elérjék a 100 km/órát, és 350-400 km/órás végsebességgel tudjanak száguldani? Mi összeszedtünk pár videót arról, hogy a világ leggyorsabb és legdrágább autói hogyan kelnek életre. 
Chevrolet Corvette Stingray 2014

Az elődjéhez hasonlóan a 6,2 literes blokk 450 lóerőt és 610 Nm-t küldd a hátsó tengelyre; a kettő között hétfokozatú kézi sebességváltó (vagy hatos automata) található. Minden idők legerősebb Corvette-je egyben a legfürgébb is (0-100 km/óra 4 másodpercen belül), sőt a legtakarékosabb is, a gyári fogyasztási adat 9l/100km.

McLaren MP4-12C Spider

Tető nélkül 625 lóerős teljesítmény! Az autó lényegében megegyezik a kupé változattal, az alapját adó karboncella is ugyanolyan, nem kellett módosítani a tető hiánya miatt. Motorja ugyanúgy 3,8 literes, V8 twinturbo, de az eddigi MP4-ekhez képest erősebb, teljesítménye 625 lóerő, maximális nyomatéka 600 Nm. A Spider 3,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, 200-ra pedig 9,0 másodperc alatt ér el. Végsebessége 329 km/óra.

Porsche 911 Carrera 2014
350 lóerő, 289 km/órás végsebesség és 4,4 másodperc elegendő, hogy 100 km/órával hasítsunk. Ezt tudja a sima 911 Carerra, amivel lehet nem a mezőny legerősebbike, de nem rugdosnám ki a garázsból az tuti.

Lamborghini Aventador

Motorja 6,5 literes V12-es, teljesítménye 700 lóerő. Az elődjénél könnyebb, 1575 kilós Aventador 2,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 350 km/óra. Az ára nagyjából 90-100 millió forint. 

Bugatti Veyron 

1001 lóerő, folyamatos dobogós hely a világ leggyorsabb autóinak listáján, és a 0-100-as sprint mindössze 2,5 másodpercig tart. Ezért a teljesítményért cserébe, akár 12 perc alatt is üresre tudja szippantani a tankot a 8 literes motorral szerelt fenevad.
Frod Mustang Shelby GT500

A videó érdekessége, hogy maga Carroll Shelby vezette végig a látogatókat, és mutatta meg hogyan készül a legendás GT500-as. 
Ferrari F12 Berlinetta
Az alumínium, illetve 12 különféle könnyűfém-ötvözet alkalmazásának köszönhetően az autó 70 kilóval könnyebb, mint a korábbi V12-es Ferrari kupé, 1525 kilót nyom, miközben a karosszéria strukturális merevsége 20 százalékkal növekedett. Motorja a Ferrari FF-éhez hasonlóan 6,3 literes, de teljesítménye sokkal pusztítóbb: 740 lóerő, ami 118 LE/liter teljesítményt jelent. A maximális nyomaték 690 Nm. Ha ez nem lenne elég, a motor üzemanyag-fogyasztása 30 százalékkal kisebb, mint korábban, 15 liter 100 kilométerenként.  
Természetesen ezt a listát még lehetne bővíteni, én ezeket a felvételeket találtam minőségileg és tartalmilag is megfelelőnek. Amennyiben Ti még tudtok hasonló videókról, ne habozzatok elküldeni kommentben! 

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.