Ilyen, amikor az autó okos, de a sofőr idióta

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.08.09. 10.00

A robotautók piacra kerülésének hajnalához értünk. Egyre több videót látunk önmaguktól cselekvő kocsikról, de mind közül ez a legőrültebb.

A robotautók piacra kerülésének hajnalához értünk. Egyre több videót látunk önmaguktól cselekvő kocsikról, de mind közül ez a legőrültebb.

Ha valaki nem követte volna a témát, dióhéjban itt tartunk most robotautó téren:

– A fejlesztések úttörője nem egy autógyár, hanem a Google

– Az általuk tervezett rendszer hároméves tesztelés után arra a szintre jutott, hogy biztonságosabbak és óvatosabbak, amikor saját magukat irányítják, mint amikor ember veszi át a kormány

– Sorozatgyártásban a legtöbbször példaként említett, részleges önálló közlekedésre képes sztár a Mercedes S-osztály, szinte minden tesztben megmutatták, hogy az autó elengedett kormánnyal kanyarodik autópálya-tempónál, enyhe ívű fordulóban.

– Több gyártó kínál már intelligens sebességtartó automatikát, ami bizonyos körülmények között képes az autó sávban tartására, valamint dugóban állóra fékezi az autót

Tehát az autózás egyik legérdekesebb időszaka áll előttünk, és a közösségi hálóknak, gyors videófeltöltésnek hála, első kézből kapjuk lassan öntudatra ébredő autókkal kapcsolatos valós tapasztalatokat. Ilyen volt a nemrég felbukkant, üdítősdobozzal átvert Mercedes, valamint a sofőr nélkül, teljesen önállóan parkoló BMW i3.

Vélhetően a videón szereplő Infiniti Q50s tulajdonosa látta ezeket, és úgy érezte, emelnie kell a tétet. A japán gyártó által használt rendszer jól, sőt meglepően jól működik, mégis ezt a vezetőülésből a hátsó sorba mászva bizonyítani nettó őrültség, ráadásul a többi közlekedőt is veszélyezteti.


Az más kérdés, hogy az Infiniti semmilyen szinten sem reagált a vezető vakmerő tettére, a vészleállás elmaradt, pedig nem egy érzékelő jelzi, ha a sofőr nem ül a helyén.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Valahogy ez az active lanne assist volt az első dolog amit kikapcsoltam a Q50esen. Inkább zavaró városban.

    De érdekes dolog a versenyszellem :)

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.