A legtöbb ma gyártásba kerülő autó motorházteteje elöl nyílik, és a szélvédő felőli oldalon található a zsanér. Nyilván így könnyebben szerelhető a motor, és talán más indok is szól a megoldás mellett, viszont ha elégtelenül rögzítjük az alkatrészt, abból komoly galiba adódhat.

Íme pár bizonyító erejű videó!

Aki csak nézett, mint a moziban. – Átlagos eset, hősünk országúton haladt, a tető felcsapódott, szélvédő repedt, végül sikerült megállni. Amiért érdekes a történet, az a reakció. Csak áll, nézi értetlen arccal, mindez hogy történhetett. Fogas kérdés, reméljük majd valaki elmagyarázza neki.


Arcukba csapódott a csillag. – Nos igen, még a német ipar termékeivel is előfordulhat ez a fajta fiaskó.


Tízpontos gyakorlat, messzire repülő karosszériaelemekkel – Talán ez a legveszélyesebb eset mind közül, a motorháztető nem marad a helyén, hanem kiszámíthatatlan lövedékként rongyol az autópályán közlekedők közé. 


Trabanttal előadva még ez is vicces – Más autóval egy ilyen baleset már alaphangon némi anyagi kárral jár, a veszélyes helyzetről nem is beszélve. De egy Trabanttal? Amit ráadásul virágokkal festettek teli? Csak egy újabb kaland, semmi  több!


Versenytempóval a Zöld Pokolban – A versenyautók egyik kedvenc részlete számomra a motorházat záró csatok. Kis semmiség, de apróságával is mélyíti a szériaautók és a sportgépek közötti különbséget. Funkciója mindenki számára ismert, ezek akadályozzák meg, hogy menet közben a felfelé nyíló motorháztető a szélvédőre csapódjon. A következő videóban ezek hiányát fizeti meg a sofőr.