Wartburg-facelift házilag

Szebb lett?

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.07.22. 11.00

Az optikai tuning kétségkívül egyedivé tette a kék Wartburgot, de nem vagyok benne egészen biztos, hogy szebb is lett tőle.

Bicskén találtam ezt a kocsit, még a ballagási szezonban (most töltöttem le a kis kameráról a képeket), gondolom, ez magyarázza a lufikat. Érdekes újraértelmezése a Wartburg-frontnak, szemből még azt sem lehet megállapítani, két- vagy négyütemű modellről van szó:

Wartburg-facelift házilag 1

Óvatosan a kocsi mögé settenkedtem, vigyázva, meg ne harapjon, és kiderült, hogy ez bizony egy zweitakt:

Wartburg-facelift házilag 2

Egyébként egész igényes, alapos munka, gondosan eldolgozott részletekkel, bár látszik, hogy nem tegnap készült; már repedezik:

Wartburg-facelift házilag 3

Mi ihlette vajon az alkotót? Rolls- vagy Bentley-maszknak azért nem gondolnám a modellt, de a brit szál valahogy átjön a koncepcióból. A gömbölyded londoni taxik egykori leváltására hivatott, de sikertelennek bizonyult Hooper Metrocab adhatta a lökést?

Wartburg-facelift házilag 4

Vagy a DAf brit klónja, a Leyland-DAF 400?

Wartburg-facelift házilag 5

UPDATE 18:33 – hasznos felvilágosító olvasói levél jött!

“A cikk akkor lett volna még igazán érdekes, ha sikerül bekukkantani a motorháztető alá is. Hajdanában volt egy “négyüteműsítési” lendület, amikor sok hajdani zweitakt NDK-s utólag négyütemű, sőt akár diesel motort is kapott. A Warnyúból is volt olyan cég, ami erre állt rá (a Golf I. 1.5 és 1.6-os dieseljeit rakták bele). És az új motor már nem fért bele az eredeti homlokfal mögé… Aztán jött a szobrászmunka.

 

Sajnos ezek a gépek már egész jól kivesztek, de egyik díszpéldánya lehetett a világoskék csoda. Érdemes lett volna jobban megszemlélni, esetleg a fanatikus tulajjal elcseverészni róla. Az ilyen gazdák dalolnak, mint a kismadár az egyedi jószágaikról.”

Szavazás

Szerinted szebb lett, mint volt?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

További kis jópofaságok itt.

(Ez itt a NapiTomi, a mindig fényképezőgéppel közlekedő Rácz Tamás autós újságíró és autóbuzi barátai mikroblogja a vezessen kis közlekedési abszurditásokról.)

Kommentek

  • Sokéves

    Fullkontakt Garage waresza az szép!!!!!

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.