Ez a kemény, nem a kád széle

Red Bull Romaniacs hard-enduro motorverseny

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.07.22. 15.45

Azt hiszed, ha kimész hétvégénként a homokbányába csapatni, kemény vagy? Közel sem!

Motoros témákban kevésbé vagyok jártas, de ha belebotlok egy érdekes anyagba, akkor az tuti, hogy feldolgozzuk itt a vezess.hu oldalán.
Nincs ez másként ezúttal sem, amit a Red Bull Romaniacs hardcore enduro versenyen művelnek a srácok az keményebb, mint a vídia. Gumiabroncsok, rozsdás felnik, fatuskók, gyökerek és hullámvasúthoz hasonló rámpák, hogy csak néhányt említsek a leküzdésre váró akadályokból. 
Idén már 11. alkalommal rendezték meg a világ egyik legnehezebb enduro versenyét, ami a Red Bull Romaniacs nevet viseli, és épp múlt szombaton ért véget (július 19-én). Öt napon keresztül feszültek egymásnak és a stopperórának a versenyzők, különböző terepviszonyokkal megküzdve. A motorosok a romániai Nagyszebenből indultak, hogy a Kárpátokon keresztül Petrozsényig motorozzanak, majd vissza a kiindulási ponthoz.
A 2014-es futam királykategóriáját, a Gold Single-t a brit Johnny Walker nyerte, akit a prológon készült videókon is láthattok. Másodikként végzett a brit Graham Jarvis, aki már négyszer megnyerte a versenyt. Bronzérmes lett a dél-afrikai Wade Young, ami elég nagy meglepetés – a 18 éves motoros idén második alkalommal vett részt ezen a versenyen, hard enduróval pedig csak két éve kezdett komolyabban foglalkozni.
Végül egy szuperlassított összefoglaló

Kommentek

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.