A rendőrnek nem kötelező jobbra tartani?

Rendőri ámokfutás 70-80-as tempóval az M1-M7-en

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.07.14. 11.20

Állítólag minden, kék lámpás rendőrautó vezetésére jogosult rendőr időről időre köteles részt venni vezetéstechnikai képzésen. Kár, hogy a KRESZ-t nem kell tudniuk.

Mit gondoltok egy olyan rendőrről, aki a rendőrautóval a háromsávos, osztottpályás úton lakott területen kívül, 100-as táblánál 70-80-nal gurul öt percen át a középső sávban? Mert pár napja az Osztyapenkótól az M1-M7 kettéválásáig így nyomta előttem egy közeg.

Meg is örökítettem a mutatványt. (A minőség azért ilyen botrányos, hogy ne lehessen azonosítani a szerencsétlent, nem szeretném, ha egy figyelmetlenség miatt több tízezres büntetést kapna, hiszen, mint tudjuk, és a rendőrök is tudják, nagyon nehéz helyzetbe hozhat egy bérből-fizetésből élő családot egy magas bírság.)

Külön öröm, hogy a nemrendőr autóstársak Magyarországon, ki tudja miért, annyira tartanak az őket szolgáló és védő hatóságtól, hogy alig mernek elsettenkedni az Astra mellett a belső sávban, így ez az egy darab álomkóros zsaru a Budapestről kivezető egyik legforgalmasabb főútvonalat tartja fel. Az viszont rendes tőle, hogy amikor néha 80 alá lassít, és szabálytalan előzésre készteti a mellette kívül haladó autósokat, legalább nem bünteti meg őket.

Természetesen, hogy is lehetne máshogy, a telefont, amivel a videó készült, nem én fogtam vezetés közben, mert akár 150 ezer forintig terjedő bírsággal is sújtható lennék, ha így tennék. Még akkor is, ha közben nem blokkolnám a forgalmat és mutatnék rossz példát a többi autósnak a jobbra tartási kötelezettség mellőzésével.

Szavazás

Mi a véleményed arról, amikor egy rendőr nem tartja be a szabályokat?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

További kis jópofaságok itt.

(Ez itt a NapiTomi, a mindig fényképezőgéppel közlekedő Rácz Tamás autós újságíró és autóbuzi barátai mikroblogja a vezessen kis közlekedési abszurditásokról.)

Kommentek

  • hova

    Elolvastam a cikket, megnéztem a videót és nem gondolok semmi rosszat. Azért nem, mert nem kötelező betartani a maximális sebességet, ellenben szinte minden külső sávban autós megszegi azt, sokszor tapasztaltam! Másodszor:lehet a rendőrnek eg konkrét feladata, amit nem kell feltétlenül megkülönböztetett jelzéssel szétkürtölni, pl a tehergépkocsi a szélső sávban LÁSS CSODÁT! 80-al megy, pedig ez sem jellemző, sem a kamionokra, de nem ám, mert a kamion is 100-110 km/h-s sebességgel megy, miért nem ez a fotózás célja? Harmadszor: nem látom, hogy hihetetlen forgalmi dugót okozna, nem is okozott, legfeljebb hirre éhes ujságírók képe villant fel, pedig gondolom az írótól sem idegen a száguldozás, mármint nem megengedett módon/ tudom is /.Tehát semmiféle “rosszaságot” nem követett el a rendőrautó. De ha bekapcsolja a megkülönböztető jelzését, akkor baktathatott volna mindenki utána ugye?!!Szóval nem szeretem a szőrszál hasogatást, ezt pedig annak tartom.

  • Pityek

    Kedves Rácz Tamás! Ha már cikket ír a KRESZ-hez kapcsolódó dolgokról megtenné, hogy utánanézne mielőtt eget rázó baromságokat hord össze???
    A tábla a megengedett sebességet jelzi, nem a kötelezőt. És ha jobban átgondolja, amíg a felvétellel volt elfoglalva addig magát sem mérték be a bevezető szakaszon. A másik, a nem az “ön” kezében tartott telefon.
    Hát nem hiszem, hogy díjaznám ha valaki az arcom elé tenné a telefonját az orrom előtt. Vagy hazudik vagy ez vmi csoda mobil. Gratulálok

  • pepax

    Valóban nem kötelező 100-al menni,de lehet.Ezért illett volna jobbra tartva a külső sávba sorolni,ahogy kell.Aki ezzel nem ért egyet,az tipikusan az az ember aki 70.-nél beáll kb.68-ra a belsőben és jól érzi magát hogy oktathatja(feltarthatja)a többieket.Ennyi.

  • husky

    Ez bunkóság a javából, akárki csinálja! tényleg nem kötelező menni 100-at a 100-as táblánál, de akkor ki kellene húzódni! Egybként meg sok a Sonntagfahrer! A rendőr egyébként csúcsbevételt hozhatott volna, ha német lett volna, mert mint láthattuk, a többség nagy ívben tett a biztonságos követési távolságra!!!

  • imi001

    hova – Nem sűrűn láthatsz kamiont 100 110 el menni már csak azért sem mert 90 nél leszabályoz mindegyik. Bírom az ilyen nagyot mondókat De gondolom kamiont csak kívülről láttál egyébként a rendőrök mindenhol ezt csinálják a megengedett sebesség alatt mennek jócskán előzni meg nem igazán mer senki Mert ha megelőzöd akkor villogó bekapcs sziréna be és láss csodát mindjárt haladósra veszik a tempót Amíg meg nem állítanak Aztán kezdik előröl a játékot

  • DTF

    Jézus, első kettő hozzászólás… meg a rendszám nélküli videó… igenis ki kell rakni mindenét és fel kell nyomni. Így ebből nem tanul a rendőr és folytatja a hülyeségét tovább!
    Mondjuk a háromsávos pályán a legtöbben a belsőben vagy a középsőben haladnak, tök szabálytalanul. De megtehetik, mert a rendőrség csak a gyorshajtást bünteti. Ezt merjék meg megcsinálni a német pályán, úgy megy nekik a 200-300 EUR-os csekk h ihaj!
    A jobbra tartás itthon ismeretlen fogalom, a hatóság számára is.
    Ha én ilyet látok (legyen az rendőr vagy civil), minimum kürttel jelzem neki a szabálytalanságot, nem érdekel h rendőr (hányszor villogtam már a belsőben lassan haladó rendőrt, sohasem volt belőle problémám, mert ha megállít, akkor elmagyarázom neki a kreszt…)

  • Kempelen

    Hova! De a jobbra tarts kötelező. Az meg nem a középső sáv. Az a baj, hogy sokan vannak, akik pont úgy gondolják, ahogy te. Ezért van annyi tök a középső sávokban. Fogalmatlanék.

  • cvn69

    Véleményem szerint, a jobbra tartás mindenkire vonatkozik, úgyhogy még a videó készítőjére is! Többször tér át a középsőbe, amikor erre nincs szükség. Tehát, a szálka vs. gerenda tipikus esete! Ahogy a videón szereplő autók 70%-a is szabálytalan. Ha mindet félreállítja az esetleg szabályosan közlekedő rendőr, akkor abból fabrikál cikket, hogy száz autósból 70-et megbüntetnek, micsoda pénzbehajtás!
    Ugyanakkor, amennyiben folyamatos sor alakul ki a sávokban, nem kell a külsőbe visszasorolni. Ha meg nem kell visszasorolni, akkor a középsőben is haladhat lassabban, mint a megengedett legnagyobb.
    A “szabálytalan előzésre kényszerítést” mire is érti kedves Tamás? Párhuzamos közlekedésnél az egymás melletti elhaladás nem minősül előzésnek, vagyis, ha a külsőben elhaladnak a középsőben haladó mellett, az nem előzés. Puff, a kirakatba!
    A kézben tartott telefonnal okozott veszélyeztetést már ne is említsük. :)

    Vagyis igne, azokon a helyeken, ahol nagyobb szakaszon nyílt mellette üres külső sáv, ki is sorolhatott volna, de még mindig kevésbé szabálytalan, mint a videón látható autósok többsége, vagy akár a szenzációhajhász, KRESZ-analfabéta cikkíró. :)

  • DTF

    cvn69: ha összefüggő sor alakul ki, akkor maradhatsz pl. középen és a belsőben, de ha gyorsabb autó jön mögötted vagy jelez (bal index), akkor el kell engedned.

  • W. A. Lacky

    Sajnos azért van a rengeteg baleset az utakon, mert ilyen balfasz sofőrök ülnek a volánok mögött, mint ez a firkász. Ha csendben maradt volna, bölcs maradt volna. A hülyeségeit még fokozza is azzal, hogy másokat, jelen esetben a zsarukat lefaszkalapoz. Pedig, ha valakinek fingja sincs a közlekedés szabályairól, akkor pont a firkász az, akinek inkább áramot kéne vezetnie.

  • imi001

    W. A. Lacky – Nem öcsém pont, az ilyen idióta okostojások miatt vannak a balesetek amilyen te vagy A cikk írója csak egyben hibázott hogy kitakarta a rendszámot Ha vánszorogni akartok takarodjatok a külső sávba semmi keresnivalótok a belsőben vagy a középsőben A legtöbb veszélyes előzés pont az ilyen cammogó barmok miatt alakul ki Van aki a munkáját végezné és nem séta kocsikázáson van Végleg le is takaríthatnátok magatokat az útról jobb lenne mindenkinek

  • Vorserie

    imi!

    Ha ennyire megvisel a közlekedési morál és így ki tudsz borulni a többi autós közlekedési bakijain talán neked nem kéne leadni a jogosítványod és másik munka után nézni.

    Rácz úr és kollégái is állandóan szeretnének minden olyan közlekedőt kilőni az űrbe aki nem úgy gondolkodik a KRESZ szabályokról mint ők,például a közlekedők nagy része nem büntető fékezget az autópályán 130-nál hanem lehúzódik a jobbratartás szabályai szerint.A szerkesztő urak viszont bátran teszik ezt s még büszkék is rá.

    Ne ők álljanak előtted követendő példaként.

  • imi001

    Vorserie – valószínűleg én már akkor vezettem amikor te még a homokban húzgáltad a csattogós lepkédet De az is tény hogy akkor még nem volt ennyi balfácán Szerintem nem azoknak kel visszaadni a jogosítványukat akik (Betartva a szabályokat) Próbálnak haladni hanem az ilyen idiótáknak akiket átrugdostak a vizsgán de a mai napig vérhólyagosra szorítják a kormányt izzadva veretnek akár 80 nal a pályán a belső sávba Mert az istenbarma ott megy mert ott nincsenek annyian Egyébként elárulom hogy az indokolatlan forgalom feltartásért is lehet büntetni az meg nem kifogás hogy ő így érzi biztonságosnak. mert akkor vagy vele vagy az autójával baj van egyik esetben sem vehet részt a forgalomban csak sajnos még nem igazán láttam olyat hogy rendőreink kiszednék az ilyen barmokat hogy mondja már meg miért halad 60 nal ahol 90 ven a megengedett Te is az a fajta lehetsz aki a tükörbe soha nem néz így észre sem veszi hogy mögötte már kilométeres a sor De ha megelőzi valaki akkor les mint a bakegér és még neki áll feljebb Na drága barátom ha ezek közé tartozol akkor maradj otthon vagy válasz tömegközlekedést az való a fajtátoknak

  • Vérmacy

    :o) Indokolatlan feltartás? Naja. Erre mondta múltkor a “közeg”, hogy az nem bizonyítható, de Én fizessek a gyorshajtásért, mert megelőztem (teljes biztonsággal) 118-al a 74-el haladó F.O.S.-t. Utána tempomat visszaállít 90-re. Ez utóbbi b*szh*tta fel a közeget, mert ~5 km-er után intett csak le a fehér kisbuszból, tehát láthatta, hogy nem száguldozok, nem veszélyeztetek mások, nem teremtek veszélyes szituációkat.
    Csuppán 30-a volt és még hiányzott pénz a kasszából…

  • Rácz Tamás

    Kedves hova, Pityek, cvn69, DTF és mások – tegyük tisztába a dolgokat!

    – az anyag célja, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy a rendőrség úgy bünteti agyon a polgárokat manapság Magyarországon, hogy közben ő maga sem tartja be a szabályokat, amiket rajtunk számonkér.
    – én bizony szabálytalanul közlekedem, mindig, folyamatosan. Nem is állítottam mást, nem is állítom, hogy mindenkinek be kell tartani a (szerintem betarthatatlan) szabályokat. A rendőrség viszont ezt állítja, sőt, szankcionálja kénye-kedvére, miközben maga nem tartja be őket – érzitek a problémát?
    – Magyarországon mindenki más is szabálytalanul közlekedik, mindig, folyamatosan. Aki most felháborodik, hogy ő nem, jobb ha tudja: de. Ha nem ellenőrizte reggel, elindulás előtt a kocsiján a kormányholtjátékot, nem végzett fékpróbát és nem próbálta le az összes izzót, már elkövetett egy szabálysértést. (kresz, 5.§ 2. bekezdés)
    – A rendőr a videón sérti a KRESZ-t: haladás többsávos úton lakott területen kívül: 36. § 1-2. pont: “36. § (1)218 Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) – a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve – a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.

    (2)219 A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy – lakott területen – távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.”
    Az 5. pont szerint maradhatna belül a rendőr, de csak dugóban, ami a videón láthatóan az adott időpontban nem volt: “Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az esetben szabad, ha a vezető bekanyarodásra vagy megállásra kíván felkészülni.”

    RT

  • Vérmacy

    Korábban pedig az M7-es haladt egy rönó a belső sávban 110-el. Természetesen szíve joga annyival haladni, amennyire biztonságosnak érzi magát, de “töküres” volt a pálya és nem volt hajlandó a nem agresszív villantásra sem lehúzódni oda, ahol ilyen esetben a kresz is előírja!
    Majd mikor jobbról mellé kerültem (mert nincs kedve az embernek csúszni 20-50 percet egy “ilyen” miatt) dühösen felvillantotta a jelvényét, amit a dagadt/izzadt pöcse alá tömködött, mert nem ez volt ma az első esete. Páromat kértem, hogy fényképezze le, de sajna “nem sikerült jól a fotó”, pedig a fonyódi lehajtónál ott az autópálya rendőrség. Szívesen kivetettem volna a forgalomból, mert ezzel komoly veszélyhelyzetet teremtett (felbasz*tt agyilag :o))…

  • Vérmacy

    Most olvasom Rácz Mester hozzászólását. Annyiban egyet értek, hogy bár Engem is jogszerűen büntettek, csupán etikátlan volt az eljárás. Ez teljesen igaz, hogy 100%-osan betarthatatlan a ma érvényben lévő KRESZ, mert azzal balesetveszélyes helyzetet/eket alakítunk ki!
    DE, AZONBAN, NADEHÁT!
    Rácz Úr! A figyelem felkeltés jogos, viszont ezzel nem ér el túl sokat, csupán növeli a Mo-i átlagvérnyomást. Jelezte-e mindezen hiányosságokat, betarthatatlan szabályokat az illetékes szerv/ek felé, hogy a balesetveszély kockázatát mérsékelendő egy élhető és betartható szabályrendszer módosítást hajtsanak végre?
    Ez egyenlőre panaszláda érzés, de valós, előre mutató tettek vannak mögötte?

  • W. A. Lacky

    Imi001-nek valszeg azért ily sekélyesek az ismeretei, mert már nagyon régen tanulta a közlekedés szabályit, és már a feledés homályába veszett minden, amit anno sem igazán tudott. Most, 100 évesen viszont osztja az észt. Mert Ő a legjobb, mindenki más – aki betart bizonyos szabályokat – csak balfasz. Kedves Imi, ön valóban egy nulla-nulla-egyes.

  • PAlex

    Hová tűnt a reggeli hozzászólásom???
    Nem volt benne semmi sértő, vagy nem szalonképes.

    Csak annyit írtam, hogy el vannak azok tévedve, hogy akik szerint szabályos a középsőben haladni tartósan BÁRMENNYIVEL.
    Nem, nem szabad(na).
    Árokba tudnám lökni az összes ilyet a kocsijával együtt, legalább többet nem tartja fel a forgalmat.

  • Rácz Tamás

    cvn69-nek, erre: “Párhuzamos közlekedésnél az egymás melletti elhaladás nem minősül előzésnek, vagyis, ha a külsőben elhaladnak a középsőben haladó mellett, az nem előzés.”

    De, jobbról előzés, a KRESZ tételesen rögzíti, mikor szabad ilyet csinálni. Amire te gondolsz, az a lakott területen belüli párhuzamos közlekedés, meghatározott feltételekkel (van felfestés, nincs zebra):

    Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett – a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával – fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni

    Itt lehet találni szolgáltatókat KRESZ utánképzéshez, nyomatékosan javaslom:
    https://www.google.hu/search?q=kresz+ut%C3%A1nk%C3%A9pz%C3%A9s&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:hu:official&client=firefox-a&channel=sb&gfe_rd=cr&ei=EvrEU7GALobe8gf3kIGwCA

  • ata31

    Gondolom a telefont kézben tartani és videót készíteni az szabályos …. szidni őket lesni,hogy mikor vétenek mikor hibáznak ehez értünk ugye de ha úgy tartja kedvünk 70nel lakott területen száguldozunk ? Mikor meglőnek gyors hajtásért akkor meg a rendőr a (bocs) bunkó buzi…..

  • Rácz Tamás

    Vérmacy: igen, persze,hogy teszünk, amit csak bírunk az értelmesebben szabályozott közlekedésért! Egyesületet alapítottunk, benne voltam a Bíró Márk által szervezett, sajnos vagy másfél éve befagyott KRESZ-reform munkacsoportban, számos fórumon tolom a vakert, mondjuk képviselőnek még nem jelöltettem magam, az igaz.
    Itt van pár dolog a múltunkból: http://blokkolasgatlo.hu

  • Rácz Tamás

    ata31: nem szabályos telefonnal videózni, de vállravevős Panavision kamerával igen; érzed, ugye a visszásságot?

    Ha lakott területen, mondjuk a Nagykőrösi úton a 70-es táblás szakaszon nem lassítasz le 50-re minden egyes kereszteződés előtt, akkor te is szabálytalanul száguldozol 70-nel ott, ahol nem szabad.

    Szar a KRESZ, betarthatatlanok a szabályok, a rendőröket pedig nem a polgárok szolgálata és védelme motiválja, hanem a pénzbehajtás, sok esetben életszerűtlen büntetési módszerekkel, miközben elemi hibákat vétenek a közlekedésben a szervezet tagjai.

    Te nem így látod, tényleg?

  • DTF

    Ez az egész akkor érne bármit is, ha eljutna a hatósághoz, az pedig kivizsgálná, szankcionálná és megosztaná azt. De ezekből semmi sem szokott lenni, mert a kresz-szabályokhoz hasonlóan a jogszabályok is olyan, hogy egymást zárják ki, így kvázi mindenki tehetetlen..

  • Vérmacy

    “http://blokkolasgatlo.hu” emmár vmi! Miért fagyott be?
    Lehet csatlakozni?
    A “hosszabb” részt majd este megpróbálom elolvasni…

  • gertan

    EZ ebben az esetben szerintem a határeset. A gyakori le és felhajtók és sűrű forgalom miatt szinte senki nem húzódik ki a középső sávból. Igaz, többnyire tartják az emberek a 100-as tempót…

    Szerintem amúgy igenis érdemes lenne a rendőrautónak beazonosíthatónak lennie, minden ilyen esetet ki kellene vizsgálnia a parancsnoknak és igen, közlekedési szabálysértésért büntetni is. Baromira zavar, hogy a rendőrök általában és szinte mindenhol szabálytalanul közlekednek, intézkednek, traffipaxoznak. Ők lennének az elsők, akiknek minden szabályt szigorúan be kellene tartaniuk! Mert példát mutatnak… Ebben az esetben is.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.