A hét lúzere! – Próbaúton tört össze egy Ferrarit

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.07.13. 14.15

Amikor a felkészületlen sofőr erős autót próbál, sosem kapcsolják ki a menetstabilizáló rendszereket. Most megtették, a Ferrari pedig tört, mint a ropi!

Lazák az olaszok, nagy élmény a csizma útjain autózni, de ezekkel a srácokkal elszaladt a ló. Szó szerint, ugyanis egy Ferrari Californiát vittek próbakörre, de a felhőtlen száguldás csúnya véget ért.

A láthatóan pelyhes állú suhanc sofőrnek túl nagy falat volt a V8-as motor 450 lóereje, a kikapcsolt elektronikus őrangyalok pedig nem segíthettek megfogni a csúszást.


Azért érdemes kicsit cincálni az esetet. Talán az örökké figyelő menetstabilizáló rendszer is sáros, ez a srác garantáltan nem ült őszinte, régi vágású, nyolcvanas évekbeli sportautóban, ami kevesebb lóerővel is megmutatja, mikor tűnik el a tapadás, és mit lehet tenni ellene. Csak tiporta a jobb pedált, ahogy megszokta, de a várt, elektronika által szabályzott apró farmozgás helyett elszabadult a pokol.

Erre megijedt, gázról teljesen lelépve még jobban alászedte a kormányt, és ezzel megpecsételődött a Ferrari sorsa, a másik oldalra átcsapva már hiába tekerte lajhártempóban a volánt. Aki tud olaszul, esetleg megoszthatja velünk, mit mond végül a felháborodott “instruktor”.

Kommentek

  • v_johny

    Hát, max az okoskodó “cikkíró” az igazi lúzer jelen esetben… Az addig rendben is, hogy egy ismeretlen autót kipróbáló -jó eséllyel- átlag user nem tud éles helyzetben mit kezdeni a vassal, ehhez nem kell Ferrari sem. Sajnálom a gépet, de a sofőrt is (no meg a kísérő mitfahrer-t is, lesz mit elmagyarázni a melóhelyén). Neki kellett volna figyelmeztetnie a sofőrt hogy ennyire ne autózzon határon hiszen nem ismeri az autót, továbbá nem belevinni ilyen manőverbe, inkább mondani “hogy itt kellett volna befordulni, de inkább vegyünk vissza a tempóból és a köv lehetőségnél megfordulunk/befordulunk”. Akkor ez nem történt volna meg…

  • husky

    Nem értem a gyereket, mit vagánykodott. Biztos jó érzés Ferrarit vezetni, rendben van,de legyünk tisztába képességeinkel, hogy ez nem egy átlagos hátsó meghajtásos autó. Igen, a kereskedőknek is megfontoltabbnak kellene lennüik ezen a téren. Ferrari meg az olaszok büszeksége, ez rendben.
    Egyébként szakadó esőben vagy télen, bármilyen normál autót össze lehet így törni, még 100 lóerő környékén is.

  • m3246

    Mikor először néztem meg a videót már akkor nem értettem miért nem rendesen fogja a kormányt a sutyerák! Aztán úgy gondolom teljesen megérdemelte az autóban mindenki a sorsát, DE különösen a kísérő a szalonból! Hogy a zsiráf frászkarikába lehetett kikapcsolva a menetbiztonsági elektronika egy zöldfülű taknyosnál egy ilyen autóban? A videó többi felében semmi meglepő sincs… többször átéltem hasonlót E36-ban vízen, hirtelen megindul és kész… ha van erő a kocsiban, száraz az út és profi vagy (jelen esetben ez) megfogható lett volna szvsz… De itt nyilvánvalóan szó sincs ilyesmiről. Továbbra is azt mondom, hogy a hátsókerék meghajtás igazán alattomos tud lenni, de még nem találtak ki nála élvezetesebbet… Őrangyallal és ésszel, itt most egyik se volt spec…

  • 76Feco

    Semmi gond fiuk,próbakörre mentünk tehát potenciális vevők vagytok!Az autó elkelt,gratulálok a törött Ferrari-hoz.Ott a kassza lehet fizetni!

  • v_johny

    76Feco:

    Érdekes történetek lennének, ha egy próbakör/tesztkör bármilyen kötelezettséget vonna magával…

  • apu0062

    Tehát tisztelt v_johny Kolléga úgy véli, ilyenkor az a követendő eljárás, az ember kiszáll a roncsból, megköszöni a lehetőséget és a “még gondolkodom a dolgon, felhívom, ha kell az autó” mondattal elköszön és megy a dolgára?

  • v_johny

    apu0062:

    Én inkább tanácsolom, hogy látogasson el egy kereskedésbe, olvasson el egy jogi nyilatkozatot amit alá kell írni, akkor már világos lesz minden részlet (az ilyen esetekre vonatkozó is).

  • Pityek

    v_johny:Szalon autóknál régebben simán aláíratták a teljes felelősséget mielőtt kivihetted az utcára. Mostanában nem tudom mert nem vettem új autót.

  • Guevara

    Itt még abban sem vagyok biztos hogy a biztosító fizetni fog, mert az ESP ki volt kapcsolva, vagy túl engedékenyre állítva.

  • Pityek

    Majd a sofőr fizet

  • Sundesz

    Ez nem egy potenciális vevő volt, hanem egy egyszerű tesztvezetés, amire bárki elmehet Maranelloba és 75-100 Euro között árban elvihet egy ilyen vasat 15 percre. Az önrész ilyen esetben ha jól emlékszem 5000 Euro, amit alá is ír a próbavezető, mielőtt az autóba ülne. A többit a biztosító állja. Instruktor minden esetben velünk jön az útra és azért csitítja a bátrabbakat – szegény biztos nem gondolta, hogy valaki a legszűkebb utca kanyarjában nyom padlógázt. A fedélzeti kamera is alap minden egyes autónál, a végén 10 Euro-ért el lehet vinni a felvételt.

    Nekem volt szerencsém 2 éve egy 458 Italia-t és egy 430 Scuderiát vezetnem, természetesen a menetstabilizáló elektronikát nem engedik kikapcsolni (szerintem itt sem volt). Másrészt nekem eszembe nem jutna 50 milliós autóval a városban, kanyarodás közben teljes gázt nyomni, arra ott a versenypálya vagy egy üres parkoló. Valószínűleg szegény srácnak nem volt ennyi esze.

  • Jozscsi

    Guevara!
    Szerintem a biztosítóval kötött szerződéstől függ, mit fedeznek. Nálunk pl ha cascót kötsz, az önerő fölötti részt fizeti a biztosító. Egy nagy értékű kocsinál szerintem nem egy standard biztosítás volt kötve. Azt, hogy mi volt bekapcsolva és mi nem, vagy számít vagy nem. Ennyi erővel beleköthetnek abba is, hogy túllépte a megengedett sebességet.

  • szaboata

    Kár,hogy nem látható már a video.

    Tavaly októberben Maranelloban egy 20 perces, California tesztvezetés közben a faszikámmal kikapcsoltattam a korlátozást,mondván,hogy nem hiszem,hogy egy 450 LE Ferrari butább a 135 LE-s Mitomnál.Így 10 percig érezhettem az igazi Ferrari élményt,és bizony bennem volt a kisördög néha egy egy körforgalomban.De szerencsére csak egyenesekben engedtem el magam.Hiába,én már kb 35 éve borotválkozom…

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.