Titánok harca – LaFerrari a Sesto Elemento ellen

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.07.10. 17.15

Hol találkozik a világ két legritkább olasz hipersport-autója? Naná hogy a milliárdos olajsejkek birodalmában, Katarban!

Hol találkozik a világ két legritkább olasz hipersport-autója? Naná hogy a milliárdos olajsejkek birodalmában, Katarban! Abban az emírségben, ahol a világon a legmagasabb az egy főre jutó GDP összege, így a legdrágább, legritkább négykerekűek megdöbbentő gyakorisággal fordulnak elő.

Viszont ilyen gyorsulási versenyt még itt sem rendeznek minden hétvégén. A LaFerrari és a Lamborghini Sesto Elemento találkozása ritka együttállás a korlátozott példányszámban gyártott olasz hipersportautók univerzumában.

Titánok harca – LaFerrari a Sesto Elemento ellen 1
A LaFerrariból (eddigi állás szerint) csak 499 darab kerülhet közútra, a Sesto Elementóból viszont egy sem, mivel a húsz darabos szériát csak versenypályán lehetne használni. A felvétel alapján ez az apróság nem számít a különleges autóért 2,2 millió dollárt fizető tulajdonosnak, talán csak futja a homokdűne mögül kiugró yardok csekkjére is.

Technikailag akadnak különbségek, de a teljesítményt jelző számok, a végeredmény mindkét esetben a felfoghatatlan kategóriába tartoznak. A Ferrariban dolgozó  6,3 literes V12-es belső égésű motor eleve rekord magas, 800 lóerős teljesítményre képes (9250/perc fordulatszámon), ám ezt még további 163-mal egészíti ki egy villanymotor, így összesen 963 lóerő mossa el az út menti homokdűnék képét.

A Sesto Elemento karbonszálas testében a Gallardóból ismerős, 5,2-es, V10-es motor dolgozik. A teljesítménye 570 lóerő, maximális nyomatéka 540 Nm. Az erőátvitelről a Lamborghini továbbfejlesztett, félautomata sebességváltója gondoskodik, a kormány mögötti fülekkel kapcsolható, hatfokozatú e.gear a Lamborghinitől megszokott módon összkerékhajtáshoz viszi a motor erejét. A viszkokuplungos rendszerben a hátsó tengelynél önzáró differenciálművet is beépítettek, hogy biztosítsák a maximális tapadást és gyorsítási képességet.

Titánok harca – LaFerrari a Sesto Elemento ellen 2
Ebben sincs hiba, a különlegesség hozza az 1200 lóerős Bugatti Veyron Super Sport sprintidejét, vagyis 2,5 másodperc alatt képes álló helyzetből elérni a 100 km/órás sebességet. A LaFerrari esetén nincs pontos adat, csak annyit tudunk, hogy 3 másodperc alatt sikerül a százas sprint, de a 0-200 7 másodperces ideje sokkal beszédesebb.

Igaz, már a Lamborghini leírásában megjelent a 2,2 millió dolláros ár, ám ebben a kategóriában nehéz konkrét, meghatározott listaárakról beszélni. Aki ennyit ki tud fizetni, az simán rádob még egy milliót, csak azért, hogy elkerülje a várakozást. Az első “használt” LaFerrari például az eredeti 390 millió forintos ár helyett már 710 millióért kereste új gazdáját, amit biztosan meg is talált.

Kommentek

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.