Titánok harca – LaFerrari a Sesto Elemento ellen

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.07.10. 17.15

Hol találkozik a világ két legritkább olasz hipersport-autója? Naná hogy a milliárdos olajsejkek birodalmában, Katarban!

Hol találkozik a világ két legritkább olasz hipersport-autója? Naná hogy a milliárdos olajsejkek birodalmában, Katarban! Abban az emírségben, ahol a világon a legmagasabb az egy főre jutó GDP összege, így a legdrágább, legritkább négykerekűek megdöbbentő gyakorisággal fordulnak elő.

Viszont ilyen gyorsulási versenyt még itt sem rendeznek minden hétvégén. A LaFerrari és a Lamborghini Sesto Elemento találkozása ritka együttállás a korlátozott példányszámban gyártott olasz hipersportautók univerzumában.

Titánok harca – LaFerrari a Sesto Elemento ellen 1
A LaFerrariból (eddigi állás szerint) csak 499 darab kerülhet közútra, a Sesto Elementóból viszont egy sem, mivel a húsz darabos szériát csak versenypályán lehetne használni. A felvétel alapján ez az apróság nem számít a különleges autóért 2,2 millió dollárt fizető tulajdonosnak, talán csak futja a homokdűne mögül kiugró yardok csekkjére is.

Technikailag akadnak különbségek, de a teljesítményt jelző számok, a végeredmény mindkét esetben a felfoghatatlan kategóriába tartoznak. A Ferrariban dolgozó  6,3 literes V12-es belső égésű motor eleve rekord magas, 800 lóerős teljesítményre képes (9250/perc fordulatszámon), ám ezt még további 163-mal egészíti ki egy villanymotor, így összesen 963 lóerő mossa el az út menti homokdűnék képét.

A Sesto Elemento karbonszálas testében a Gallardóból ismerős, 5,2-es, V10-es motor dolgozik. A teljesítménye 570 lóerő, maximális nyomatéka 540 Nm. Az erőátvitelről a Lamborghini továbbfejlesztett, félautomata sebességváltója gondoskodik, a kormány mögötti fülekkel kapcsolható, hatfokozatú e.gear a Lamborghinitől megszokott módon összkerékhajtáshoz viszi a motor erejét. A viszkokuplungos rendszerben a hátsó tengelynél önzáró differenciálművet is beépítettek, hogy biztosítsák a maximális tapadást és gyorsítási képességet.

Titánok harca – LaFerrari a Sesto Elemento ellen 2
Ebben sincs hiba, a különlegesség hozza az 1200 lóerős Bugatti Veyron Super Sport sprintidejét, vagyis 2,5 másodperc alatt képes álló helyzetből elérni a 100 km/órás sebességet. A LaFerrari esetén nincs pontos adat, csak annyit tudunk, hogy 3 másodperc alatt sikerül a százas sprint, de a 0-200 7 másodperces ideje sokkal beszédesebb.

Igaz, már a Lamborghini leírásában megjelent a 2,2 millió dolláros ár, ám ebben a kategóriában nehéz konkrét, meghatározott listaárakról beszélni. Aki ennyit ki tud fizetni, az simán rádob még egy milliót, csak azért, hogy elkerülje a várakozást. Az első “használt” LaFerrari például az eredeti 390 millió forintos ár helyett már 710 millióért kereste új gazdáját, amit biztosan meg is talált.

Kommentek

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.