100 éves autóját törte össze a Mátrában

A sofőr ittas volt!

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.06.30. 08.15

Balesetet okozott veteránautójával az orosházi férfi, ráadásul ittas volt.

Hévégén rendezték meg a XIX. Mátrai Veteránautó Találkozót, ahol egy orosházi férfinak igen szerencsétlenül indult a rendezvény. A heol.hu információi szerint a sofőr elvesztette autója felett az uralmat, és nem elég, hogy a Ford T-modell hátsó kereke kiesett, még egy parkoló autónak is nekiment. Később kiderült, hogy ittasan vezetett az orosházi férfi. 
100 éves autóját törte össze a Mátrában 1
Soltész Bálint, a Heves Megyei Rendőr-főkapitányság sajtószóvivője elmondta, valóban történt baleset veteránautóval péntek este háromnegyed nyolc körül az említett helyszínen. Az orosházi férfi Mátrafüred felől érkezett Gyöngyösre, amikor a vasúti átjárón áthaladva elvesztette uralmát a Ford T-modell felett. A jármű előbb keresztbe fordult, a szembe jövő sávba sodródott, majd oldalára borulva addig csúszott, míg nekiütközött egy, a közelben parkoló lezárt autónak.
Úgy tudjuk, az ütközést követően a Ford hátsó kereke is kiesett. Az autót vezető férfi megúszta, utasa azonban könnyebben megsérült. A kiérkező rendőrök alkoholszondát alkalmaztak a sofőrnél. Az eszköz pozitív értéket mutatott, így a balesetet okozó sofőr vezetői engedélyétől, és veterán életkorú Fordjától is el kellett búcsúzzon egy időre. A Ford T-modellt lefoglalták a rendőrök. Az autó állítólag 1917-es gyártmányú.
heol.hu

Ford T-modell

Az autót 1908 szeptemberétől 1927 októberéig gyártotta Henry Ford cége, a Ford Motor Company. Beceneve Bádog Böske (Tin Lizzy) volt. Ez az autó tette lehetővé a középosztálybeli amerikaiak számára az utazást, és ez számít ez első megfizethető autónak is, ami többek között a Frederick Winslow Taylor által feltalált futószalagnak volt köszönhető.

100 éves autóját törte össze a Mátrában 2

Az autó páratlan sikerének alapja a konstrukció egyszerűsége és célszerűsége volt, amelyet az akkori viszonyok között újdonságnak számító anyagok és technológiák is segítettek. Népszerűségének okán több mint tizenötmillió darabot gyártottak belőle. 1914-ben a Ford több autót gyártott, mint az összes többi járműgyártó együttvéve. A gyártókapacitás csúcsát 1925 jelentette, amikor napi 9-10 ezer autó gördült le a gyártósorról, és ez éves szinten már a kétmilliót is meghaladta. A gyártott darabszám tekintetében más autótípus egészen 1972-ig nem tudta ezt felülmúlni, akkor elsőként a Volkswagen Bogár volt képes megelőzni.

Ez a modell magyar szempontból is nagy jelentőségű, hiszen tervezői csapatában két neves autókonstruktőrünk is jelen volt, Galamb József és Farkas Jenő. Ellentmondás is kialakult körülötte, hiszen a T-modellt egy nemzetközi szakzsűri szavazása során a 20. század autójává választották. Ugyanakkor szerepel a világ ötven legrosszabb autójának listáján is, ahol az egyszerű karosszéria és belső tere miatt a Zastavához hasonlították, holott éppen ez volt az előnye, mivel így alacsonyan lehetett tartani az árát. – Wikipédia

Kommentek

  • nemkalapos

    Az hogy ittas volt,hát egy nemnormális!!Ilyen értéket ilyen felelőtlenül vezetni???Szégyenletes az ilyen VETERÁN tulajdonos !!!!!!! Miért is foglalták le?? Tán mert nem érdemli meg az ilyen kincset,vagy nem volt ABS-s fékpróba papir-ja??Nekem csak 44 éves van,de a testemmel védem!!

  • Szőrős

    Illenek ezek a veterányosok, isznak-isznak, oszt száguldoznak a sertepertinekken eszetlenül a csillivilli verdáikkal.

  • Jozscsi

    A jogsiját bevonták az rendben van. De milyen alapon foglalták le az autót?

  • robi.87

    Sebaj! Évjárat, alvázszám megy… – gyári új alkatrész jön! :)

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.