100 éves autóját törte össze a Mátrában

A sofőr ittas volt!

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.06.30. 08.15

Balesetet okozott veteránautójával az orosházi férfi, ráadásul ittas volt.

Hévégén rendezték meg a XIX. Mátrai Veteránautó Találkozót, ahol egy orosházi férfinak igen szerencsétlenül indult a rendezvény. A heol.hu információi szerint a sofőr elvesztette autója felett az uralmat, és nem elég, hogy a Ford T-modell hátsó kereke kiesett, még egy parkoló autónak is nekiment. Később kiderült, hogy ittasan vezetett az orosházi férfi. 
100 éves autóját törte össze a Mátrában 1
Soltész Bálint, a Heves Megyei Rendőr-főkapitányság sajtószóvivője elmondta, valóban történt baleset veteránautóval péntek este háromnegyed nyolc körül az említett helyszínen. Az orosházi férfi Mátrafüred felől érkezett Gyöngyösre, amikor a vasúti átjárón áthaladva elvesztette uralmát a Ford T-modell felett. A jármű előbb keresztbe fordult, a szembe jövő sávba sodródott, majd oldalára borulva addig csúszott, míg nekiütközött egy, a közelben parkoló lezárt autónak.
Úgy tudjuk, az ütközést követően a Ford hátsó kereke is kiesett. Az autót vezető férfi megúszta, utasa azonban könnyebben megsérült. A kiérkező rendőrök alkoholszondát alkalmaztak a sofőrnél. Az eszköz pozitív értéket mutatott, így a balesetet okozó sofőr vezetői engedélyétől, és veterán életkorú Fordjától is el kellett búcsúzzon egy időre. A Ford T-modellt lefoglalták a rendőrök. Az autó állítólag 1917-es gyártmányú.
heol.hu

Ford T-modell

Az autót 1908 szeptemberétől 1927 októberéig gyártotta Henry Ford cége, a Ford Motor Company. Beceneve Bádog Böske (Tin Lizzy) volt. Ez az autó tette lehetővé a középosztálybeli amerikaiak számára az utazást, és ez számít ez első megfizethető autónak is, ami többek között a Frederick Winslow Taylor által feltalált futószalagnak volt köszönhető.

100 éves autóját törte össze a Mátrában 2

Az autó páratlan sikerének alapja a konstrukció egyszerűsége és célszerűsége volt, amelyet az akkori viszonyok között újdonságnak számító anyagok és technológiák is segítettek. Népszerűségének okán több mint tizenötmillió darabot gyártottak belőle. 1914-ben a Ford több autót gyártott, mint az összes többi járműgyártó együttvéve. A gyártókapacitás csúcsát 1925 jelentette, amikor napi 9-10 ezer autó gördült le a gyártósorról, és ez éves szinten már a kétmilliót is meghaladta. A gyártott darabszám tekintetében más autótípus egészen 1972-ig nem tudta ezt felülmúlni, akkor elsőként a Volkswagen Bogár volt képes megelőzni.

Ez a modell magyar szempontból is nagy jelentőségű, hiszen tervezői csapatában két neves autókonstruktőrünk is jelen volt, Galamb József és Farkas Jenő. Ellentmondás is kialakult körülötte, hiszen a T-modellt egy nemzetközi szakzsűri szavazása során a 20. század autójává választották. Ugyanakkor szerepel a világ ötven legrosszabb autójának listáján is, ahol az egyszerű karosszéria és belső tere miatt a Zastavához hasonlították, holott éppen ez volt az előnye, mivel így alacsonyan lehetett tartani az árát. – Wikipédia

Kommentek

  • nemkalapos

    Az hogy ittas volt,hát egy nemnormális!!Ilyen értéket ilyen felelőtlenül vezetni???Szégyenletes az ilyen VETERÁN tulajdonos !!!!!!! Miért is foglalták le?? Tán mert nem érdemli meg az ilyen kincset,vagy nem volt ABS-s fékpróba papir-ja??Nekem csak 44 éves van,de a testemmel védem!!

  • Szőrős

    Illenek ezek a veterányosok, isznak-isznak, oszt száguldoznak a sertepertinekken eszetlenül a csillivilli verdáikkal.

  • Jozscsi

    A jogsiját bevonták az rendben van. De milyen alapon foglalták le az autót?

  • robi.87

    Sebaj! Évjárat, alvázszám megy… – gyári új alkatrész jön! :)

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.