Mikor a szívedbe markol a halál

Sokkoló gyorshajtás elleni reklám

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.06.19. 19.00

Ha ezt a videót megnézve nem fogod betartani a sebességkorlátozásokat, ott valami nagy baj van.

Igazából soha nem gondoltunk még bele, hogy a gyorshajtásból bekövetkezett balesetek bizony így is végződhetnek. Kegyetlenül őszinte reklámvideó következik a gyorshajtás ellen, ami megmutatja, hogy mi lapul a bokor mögött. Többek között ezért sem érdemes kockáztatni, hogy 1 perccel hamarabb érjünk oda. 
A következő képsorok a nyugalom megzavarására alkalmasak, csak erős idegzetűeknek ajánljuk! 


Mi is arra kérünk mindenkit, hogy ne haladjatok a megengedett sebességnél többel, és mikor átlépnétek lakott területen belül az 50 km/órát villanjon be ez a videó. Balesetmentes közlekedést kívánunk! 
Óvodások látogatták meg a Vas Megyei Rendőr-főkapitányságot, ahol a lurkók kellemes bepillantást nyertek a rendőri munkába…RÉSZLETEK ITT!

Kommentek

  • Niebur

    Ezt nagyon szívesen megfogadná az ember, ha a sebesség korlátozó táblák azok lennének ami a céljuk.
    Amíg egy egy számjegyű úton kilométereket lehet menni 40-s tábla mellett úgy, hogy az úton nem csinálnak semmit, addig nem kellene csodálkozni azon, hogy máshol sem veszik komolyan a sebesség táblákat.

  • husky

    1. fatális hiba: lásd Niebur hozzászólását, a sok felesleges és bugyuta korlátozótábla, ami csak a helyi yard pénzbeszedését szolgálja és a normális közlekedés ellen van. Igen helytelen az esztelen szágoldozás magunk és mások veszélyeztetése! De…
    2. másrészről szellemileg fel kellene nőni a közlekedőknek Európához! (a jelentős részüknek). Ha 50-es tábla van múltkor 65-nél is ledudáltak megy anyázás volt! 70-es táblánál 80-90, M0-án 110 helyett 120-140 és így tovább. Ha lehet 130 autópályán, meg 140-ig úgysem büntetnek, s talán megúszom traffi nélkül 150-160-nal is. Na ez a hülye magya valóság!
    3. Spanyolban, a Granadai hegyekben a 40-es tábla az valóság, nem egy szabvány, amit be lehet zúgatni még 60-nal is! Az ott a bizotnságos maximum! Milyen érdekes.. nemde?!

  • szipipeti

    Niebur – Magyarországon pont azért kellenek ezek a táblák, mert a közlekedők egy jelentős része pont úgy gondolkodik, mint te. Fogadd meg, és védd meg a saját életed. És a másokét is. Sem okosabb, sem ügyesebb nem vagy az átlagnál. És akkor mások is élhetnek melletted az úton, ami mindenkié….

  • jako

    husky – 2014.06.20 14:44

    az ilyen hozzá állás, és gondolkodás, mint a tied nyitja ki a bicskát a zsebemben. ” bugyuta korlátozótábla, ami csak a helyi yard pénzbeszedését szolgálja”
    Meséld már el, mi köze van a helyi yardnak, a kitett táblákhoz???
    Nem a rendőrség teszi, ill. hagyja azokat kint, hanem az út karbantartója, vagy a felügyelet.
    Az hogy a rendőrség betartatja az adott szakaszon a korlátozást, az miért probléma? Ez a dolguk, neked meg betartani.

  • Niebur

    szipipeti:
    Hogy gondolkodom én?
    Járműgépész mérnökként 43 éve vezetek, rollertől harckocsiig mindent, szárazon, vízen, hóban és homokban, balesetmentesen. Úgy vélem meg tudom ítélni indokolt-e egy sebesség korlátozó tábla, vagy nem. Sőt, talán jobban is mint aki kirakja.

  • Vorserie

    Niebur!

    Akkor itt az ideje szakmát váltani nemde?!

    Ha már mindent vezetett az atomtengeralattjárótól az űrsiklóig akkor itt az ideje,hogy beálljon közlekedésmérnöknek és ön ítélje meg mindenkinél jobban ,hogy hova milyen sebességkorlátozó táblát illene kirakni.Lehet,hogy jobban járnak közlekedők és a rendőrök is.

  • Niebur

    Vorserie:
    Kár, hogy meg sem értette, mit írtam az első hozzászólásban.

  • Vorserie

    Niebur!

    Ne legyen már ennyire pökhendi egoista! :)
    Miből gondolja ,hogy amit írt azt nem értettem meg?
    Értem én,hogy ön szívesen betartaná a szabályokat,csak sokszor találkozik olyan 40-es táblával aminek ön szerint nincs értelme hiszen nem dolgozik ott senki így aztán máshol sem veszi komolyan a sebességkorlátozó táblákat.

    Kérdezem én:

    Ön is látta a videót ugye?

    Nem gondloja,hogy a videóban szereplő sofőr is úgy ítélte meg,hogy ő bizony be tudja venni azt a kanyart mert ő már mindent vezetett ,űrsiklót,anyahajót,Opel Astrát.

    Kedves 43 év alatt mindent vezett Niebur!
    Az biztos,hogy méréskli a baleset kockázatát és így az esetleges áldozatok számát ha megengedett sebeséggel vagy az alatt haladnak a sofőrők.

    Nem tudom ön mit szólna ha egy 40-es más is úgy ítélné meg,hogy nyugodtan lehet 90-el menni és esetleg pont az ön hozzátartózóját ölné meg ezzel?!

  • Kartal

    Niebur!
    A 43 év alatt gondolom olvasta a KRESZ könyvet, melyben a 3§ útmutatója imigyen szól:
    “Az úton alkalmazott jelzések célját, értelmét, hasznosságát vagy szükségességét a közlekedésben részt vevők nem mérlegelhetik: a jelzésekhez való alkalmazkodás kötelezettsége a jelzésekről alkotott véleményüktől függetlenül fennáll, még akkor is, ha a jelzések látszólag ellentmondanak a közlekedés más szabályainak vagy az ideiglenesen kihelyezett jelzések látszólag már nem időszerűek.”

  • Niebur

    Érdekesek a reagálások. Tehát nagyon rendben van az, hogy szívassunk 3 millió autóst, nehogy már valamit csinálni kelljen néhány száz útkarbantartóval. Az indokolatlan tábla “ottfelejtések” ugyanazt eredményezik, mint a mesében a farkast kiáltó, amikor tényleg jön, senki nem veszi komolyan. Semmi bajom az indokolt táblákkal.

  • Vorserie

    Niebur!

    Ezt értem!
    Értem az álláspontját!
    De ki dönti el,hogy melyik tábla indokolt és melyik nem?
    Nem hiszem,hogy az éppen arra járó sofőrnek kéne bírálni és eldönteni,hogy indokolt e egy sebességkorlátozó tábla.
    Amit ön ír abban van igazság,de aki minden farkas kiáltásra odafigyel azt nem eszi meg a farkas.
    Egyenlőre sajnos így állunk ma magyarországon.
    Persze lehet követelni a pozitív irányba való változást az útkarbantartóitól csak sajnos a mai hozzállással lehet,hogy süket fülekre talál a kérés.
    Ezért pedig kár mások és saját testi épségünket kockáztatni.

  • menőmanó

    Jaj de sok itt az “okos” szabálytisztelő. :)
    Az agyukig nem jut el, vagy abszolút tájékozatlanok abban, hogy a legtöbb baleset nem a megengedett sebesség túllépéséből adódik. Sőt, amiatt elenyészően kevés a balesetek száma, de jól hangzik mindig ezen lovagolni.
    A kretén zsaruk is mindig ezt szajkózzák.

  • Vorserie

    Menőmanó!

    Nőlj fel!

    Nem te játszod itt a nagy okost? :)

    “A legfrissebb felmérések szerint a tavalyi adatokhoz képest nőtt, a tíz évvel ezelőttiekhez képest azonban csökkent a halálos kimenetelű és a személyi sérüléses közúti közlekedési balesetek száma – közölte honlapján a rendőrség hétfőn.
    A rendőrség által gyűjtött előzetes adatok szerint 2014 első negyedévében 2996 sérüléses közúti közlekedési baleset történt, 11,58 százalékkal több, mint 2013 (2685 baleset) és 23,12 százalékkal kevesebb, mint 2004 (3897 baleset) első három hónapjában.

    A halálos balesetek száma 2013 ugyanezen időszakához viszonyítva 27,36 százalékkal emelkedett (95-ról 121-re), 2004 első negyedévéhez viszonyítva azonban a felére csökkent (242-ről 121-re).

    Nőtt a súlyos és a könnyű sérüléses közúti közlekedési balesetek száma is, a súlyos sérüléses baleseteké 18 százalékkal emelkedett (753-ról 890-re), 2004 első negyedévéhez viszonyítva viszont 33 százalékos csökkenés figyelhető meg (1345-ről 890-re). A könnyű sérüléses balesetek száma 2013 első három hónapjához mérten 8 százalékkal nőtt (1837-ről 1985-re), 2004 azonos időszakához viszonyítva azonban 14 százalékkal csökkent (2310-ről 1985-re).

    Szintén nőtt az ittasan okozott balesetek száma a 2013. évi 268-cal szemben 2014 első negyedévében 307 ember okozott személyi sérüléses közúti közlekedési balesetet szeszesital fogyasztása után. Ez a szám 2004-ben még 532 volt.

    A közlekedési balesetek főbb okai nem változtak, az első helyen továbbra is a gyorshajtás áll, másodikként az elsőbbség meg nem adása, majd a szabálytalan irányváltoztatás, a haladás, a bekanyarodás szabályainak meg nem tartása. Az előzetes adatok alapján a személyi sérüléses közúti balesetek 65 százalékát személygépkocsi-vezetők, több mint 9 százalékát a tehergépjármű-vezetők okozták. Ennél valamivel kisebb, de szintén 9 százalék feletti a kerékpárosok aránya, míg a gyalogosok a közúti balesetek 7,6 százalékát idézték elő.

    A rendőrség összegzése szerint a 2014. év első negyedévének előzetes baleseti adatai azt mutatják, hogy hazánkban a közúti közlekedésbiztonságot a korábbi években jellemző javulás üteme lelassult, egyes mutatók kedvezőtlenül alakultak. Ezek az adatok egyértelműen jelzik azokat a területeket, amelyeken a közúti közlekedésbiztonság javulása érdekében beavatkozásokra van szükség. Ennek érdekében a gyalogos és kerékpáros közlekedés kérdésköre a kiemelten kezelendő feladatok között szerepel – írták. Emellett a rendőrség a baleset-megelőzést a legveszélyesebb és a közúti tragédiák létrejöttében meghatározó szerepet játszó jogsértő magatartásokra akarja irányítani, ilyen a sebességtúllépés, az ittas járművezetés, a passzív biztonsági eszközök használatának elmulasztása. Az ittas járművezetés visszaszorítása érdekében újabb elektromos légalkoholmérő készülékeket szereznek be.

    Az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata (TISPOL) éves ellenőrzési terve alapján a rendőrség 2014-ben kilenc alkalommal két-háromnapos, egy-egy konkrét jogsértésre irányuló ellenőrzést hajt végre. ”

    Forrás: MTI

  • jako

    menőmanó – 2014.06.20 // 20:09

    mit szólna kedves állampolgár, ha minden hozzászólásomban, idiótának, hülye gyereknek titulálnám?
    A táblák ellen ágálóknak hívnám fel a figyelmét, a KRESZ könyvek (talán első oldalán) kitételére. “A gépjárművezetés kiváltság, nem alanyi jogon jár”
    Ezt jó lenne megszívlelni, aki nem akar KRESZ szerint részt venni a közlekedésben, az mennyen tömeg közlekedve.

  • Vorserie

    Menőmanó!

    Nyilván azok a hülyék akik a statisztikát készítik és közlik!
    Az a 121 ember aki meghalt meg már nem tud nyilatkozni,hogy gyorsan hajtott vagy ivott vagy csak nem figyelt.
    A lényeg,hogy a gyorshajtás a balesetek nagy százalékában közvetve vagy közvetlenül szerepet játszik!
    Ez tény!
    Ezt nem tudod megcáfolni sem rendőrutálattal sem a schumacheri képességeid fitogtatásával.
    A sebesség növelésével hatványozottan nő a veszély és a baleset kockázata.
    Ez is tény!

    Ezeket figyelembe véve én inkább betartom a sebességkorlátozásokat mert szeretném látni felnőni a gyerekeimet.

    Nyilván meg tudod magyarázni,hogy mindeki balfasz és mindenki hülye és lehet gyorsan hajtani,hogy a kocsid 300-al megy és egy litert eszik,hogy a fekete az fehér.Megteheted,csak a bizonyított tényeken nem változtat és nem mellesleg szerintem senkit nem győz meg.

    Nem hiszem,hogy a képzett helyszínelők csak úgy minden harmadik balesetnél bizonyítékok hiányában azt állítanák,hogy gyorshajtás miatt történt.Már csak azért sem mert a következő cikk alatt meg azt papolod majd ,hogy direkt kiállnak mérni a kint felejtett táblák mögé mert pénz akarnak behajtani,de akkor miért riogatnának mindenkit ,hogy a gyorshajtás az elsőszámú baleset okzó?!
    Hisz az rontja az üzletet nem? :)

    Na minden jót!

  • menőmanó

    Vorserie

    A statisztikával az ember kitörölheti…
    Szerintem túl sok minden túl van szabályozva. Én ennek tudatában közlekedem.

  • szipipeti

    Niebur – most versenyezzünk, hogy ki miben jobb a másiknál? Az, hogy betartod a KRESZ által előírt szabályokat evidens kell, hogy legyen. Neked is, és mindenkinek. Ha nem akarod betartani, ne közlekedj oly módon, hogy te vezetsz. Képzeld el, hogy ha mindenki (vélt vagy valós jogcímen) felülbírálna 1-1 szabályt.

  • szipipeti

    menőmanó – a balesetek MINDIG abból következnek, hogy nem tudtál időben megállni lelassítani. Ergo: gyorsan mentél. (Aztán dilemmázhatsz azon, hogy ez abszolút, vagy relatív gyorshajtás volt). Általában kapsz 1-2 évet felfüggesztve, ha sikerül valakit emiatt megölnöd. Az általában elég idő szokott lenni átértékelni a KRESZ-hez és a többi közlekedőhöz való hozzáállást.

  • menőmanó

    szipipeti

    Már ne is haragudj, de fordítva ülsz a lovon.
    Nyilván ha gyorsan megyek, akkor nehezebben tudom a többiek hülyeségét korrigálni, de azért nem fogok vánszorogni, hogy minden mazsolára én vigyázzak.
    Arról nem is beszélve, hogy más hülyesége miatt nem én vagyok a hibás, ha még gyorsabban mentem (nyilván egy bizonyos határig), akkor sem. Így semmit nem kapok, nem hogy felfüggesztettet.
    Mellesleg remélem, nem kell átértékelnem a jelenlegi hozzáállásomat a közlekedéhez, mert nem igazán tetszene a dolog. Nagyon megszoktam és jól elvagyok vele. :)

  • husky

    Jó kis vita lett ebből! Én sem vagyok ámokfutó, csak rühellem, hogy a pusztába a szalmabála és a birkahodály mellé minek 50-es vagy 70-es tábla. Egyik faluban 30, a másikban 40, másol 50 lakott területen, tök egyenes, 1-3 kilométeres távon! Vasárnap délután egyedül a jól belátható úton, nem igazán értelmezhető, mi 30 és miért. Hétköznap iskolánál OK!
    Az embereknek meg legfőbbképpen a kintfelejtett korlátozó táblákkal és értelmezhetetlen útépítési táblakavalkáddal van tele…

  • vezess-admin

    Kedves Kommentelők!

    A témához kapcsolódó értelmes hozzászólásokat szívesen látjuk, a másokat sértő kommenteket azonban változatlanul töröljük.

    További jó olvasgatást!

    Üdvözlettel:
    szerkesztőség

  • péloday

    Arra hivatkozni,hogy azért nem tartanak be sebességkorlátozásokat,mert néhány helyen értelmetlenül vannak kint a táblák szerintük,hihetetlen számomra…..Pedig láttam már itt pár dolgot leírva….Még szerencse,hogy itt van pár Schumacher……ja upsz őt is baleset érte…Legyen eszetek…még ha nincs is ,csináljátok úgy mintha lenne.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Ilyen, amikor bosszút áll egy fa

Sivatag, közel-kelet, és egy útban lévő fatuskó. Utóbbit mifelénk is szokás autóval kirángatni, de mielőtt valaki neki állna a telken, nézze meg az alábbi videót.

Hány autómárkát ismersz fel 60 másodperc alatt?

Az egyik legötletesebb kvíz, amit mostanában láttunk. Nem hagy túl sok időt gondolkozni, de nem is baj, ettől olyan jó.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Jelentős forgalomkorlátozások Budapesten

A kerékpáros közlekedésre hívja fel a figyelmet minden évben az I Bike nevű hatalmas bringás felvonulás, amely minden évben megbénítja útvonala mentén az autós közlekedést.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.