Biciklis, vigyázz, mert letraffiznak!

10 km/h-s sebességkorlátozás a budai felső rakparton

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.06.11. 15.20

A poroszos nevelési rendszer a legváratlanabb pontokon mutatja meg hatását a magyar közéletben. Például a számszerűsített kerékpárút-sebességkorlátozásban is.

Földes Attila kolléga találta ezt a remek táblát. Gyönyörű példa arra a hivatali/hatósági fantáziátlanságra, begyöpösödöttségre és korlátoltságra, ami oly csodálatosan keseríti meg az ex-KGST országok lakóinak életét, ha hagyják. Számszerűsített sebességkorlátozás biciklire, KRESZ-táblával, egy kedves VIGYÁZZ – PUHATESTŰEK! vagy valami ilyesmi helyett, az kell a buta pesti parasztnak, csak abból ért.

Biciklis, vigyázz, mert letraffiznak! 1
A Google Street View-ban is jól látszik, bár a Google adatvédelmi túlkapásból kiblurölte az értéket

Egyébként – gondolom, 100-ból 98 biciklis nem tudja – a KRESZ meghatároz általános sebességkorlátokat a kerékpárosokra. A maximum 50 km/h, de csak bukósisakot viselése mellett. Bukó nélkül 40 km/h a megengedett,  kerékpárúton 30 km/h-val, gyalogos-kerékpáros úton biciklis sávban 20, járdán 10 km/h-val szabad tekerni. Vagyis a képen látható szakaszon felére csökkenti a maximális sebességet a komolykodó hatósági jelzés. Nyilván szinte senki nem tartja be, hiszen az átlagos bringás tempó ezen a sík úton még a legamatőrebbek számára is 15-20 km/h, de sebaj, gondolom már készül a csillagháborús traffipax-terv a galád kerékpárosok ellen is.

További kis jópofaságok itt.

(Ez itt a NapiTomi, a mindig fényképezőgéppel közlekedő Rácz Tamás autós újságíró és autóbuzi barátai mikroblogja a vezessen kis közlekedési abszurditásokról.)

Kommentek

  • Guevara

    Következő lépés a kerékpárrendszám (előre-hátra) lesz? Mert anélkül ugye komolytalan a “trafizás”.

  • csufár

    aztán jártál-e már gyalogszerrel is arrafelé, kedves Tamás? Én viszonylag sűrűn fordulok elő azon a környéken, kicsi gyerekekkel is (lásd még a kihelyezett táblát). ÉLETVESZÉLYESEN közlekednek a biciklisták. nem lehet sétálni nyugodtan a rakparton, mert az a sok őrült simán elgázolja a gyereket. pedig fogjuk a kezüket.
    sok gond van a hatósági jelzésekkel, ez szerintem pont nem az. budapest egyik frekventált turistaútvonaláról van szó, ahol magyarokból is kifejezetten sok fordul elő. letiltanám onnan a biciklistákat, ha tehetném, menjenek csak az úton. érdekes módon ott sokkal elővigyázatosabbak.

  • DTF

    Ez az a tipikus eset, amikor az illetékes hatóság ahelyett, hogy megoldaná az ügyet, inkább kirak egy táblát, aztán majd lesz valahogy… Itt már évek óta külön kéne szedni a gyalogosokat és a kerékpárosokat.
    Az itt a probléma, hogy a gyalogosok többséges sem ismeri a jobbra tartást, emiatt pedig sok a kisebb baleset. Kell oda a 10, mert 20-szal már durvább balesetek is előfordulnának a sokszor figyelmetlen gyalogosok miatt (több van belőlük, mint figyelmetlen kerékpárosból)

  • Atex13

    Annyi gyökérséget kitalálnak már hogy az lehetetlen. Gyalogos sebesség mikor lesz korlátozva? Már itt tartunk

  • Rick4

    Tamás!
    Az a baj, hogy a téma jó, az újságírói felháborodás mindaddig jó, és mindaddig belülről jövő, míg saját családtagodat, ismerősödet nem sodornak el ott száguldozó biciklisek, innentől kezdve meg műfelháborodás az egész, objektivitásnak a szikrája se látszik, az is csak azért, mert nem akarsz belegondolni a másik oldal helyzetébe. Sokszor jó, amikor trollkodtok, mert valóban van igazság, ha szembeszálltok az ok nélkül kirakott sebességkorlátozó táblákkal, a kint lévő útépítős táblákkal, de mindaddig trollkodás is marad, amíg ennél többet nem tesztek ellene, nyilván ti sem bíztok magatokban, a ” ha nem interjúvolunk, ha nem írunk levelet, fel se sülhetünk” elv alapján. de ez itt most nagyon nem jött össze, itt pont jogos a tábla mert ha csatt van, két puhatestű, ember és ember fog találkozni. Kíváncsi leszek, milyen cikk születik, ha ez megtörténik az ismeretségi körödben. Rosszul felfogott feladatotok korrekten cikket írni, ez most eléggé erőltetett lett, és sajnos az, hogy itt vagy, nem érte el a célját, Nem a Nortiék közelítenek hozzád, hanem Te hozzájuk. Én szegediként is tudom, hogy sok azon a szakaszon a helyismeret nélküli turista, aki szimplán csak a helyismeret hiánya, és a turistáskodás miatt forog, nem céltudatosan előre közlekedik. Őket védik ezzel, ha már mindenáron igazságosztóskodsz, kiszámolhattad volna, mennyit veszít egy biciklis, ha az sebességkorlátozás alá eső adott szakaszon a megengedettel hajt, és utána menyivel hamarabb ér oda, ha szabályt szegve teker. Aztán lehetett volna számolni, és okfejtésként megmagyarázni, hogy másfél percért nem érdemes senkit se fellökni, magunkat is összetörve. Ez van, a világ se a régi, Te se vagy már az.

  • Kempelen

    Végre!

  • gertan

    A budai biciklis út állati veszélyes. Rendszeresen megyek arra bringával és rettegek, mikor lép be elém egy gyalogos. Mivel ez az ország egyik legszebb sétánya, sok erre az andalgó, akik inkább a kilátást élvezik, mint azon gondolkodnak, mikor bukkan fel a semmiből hirtelen mellettük, előttük, rajtuk egy biciklis. Amúgy VAN felfestett biciklis sáv a felső rakparton, de ott meg az rohadtul idegesítő, ha ott szuttyog egy drótszamár. Én le szoktam menni a villamos sínekre, mert elég ritkán jár és ott zavarom a legkevésbé a gyalogosokat és az autósokat…

  • Kartal

    @Rick4 – biglájk!

  • prs

    A kerékpárnak nem kötelező tartozéka a sebességmérő. Vagyis honnan is kéne tudnia mennyivel megy? Táblát ki lehet tenni, csak hülyeség. Ha meg egy bringást ezért “letrafiznak”, az teljesen jogtalan. A menetszélből érezze, hogy mennyivel megy?

    (Csak hogy az bringagyűlölő autósok is értsék: mintha az autókban nem lenne kilométeróra, de a csekkek a gyorshajtásért mégis jönnének. Na? Jogosan lenne felháborodva minden autós?)

  • cvn69

    Ha kint van a 10-es tábla, akkot -talán- 20-nál többel nem hajtanak. Ha nincs kint,akkor 30-40-nel is.
    Szerintem, ahol egymást kerülgetik a gyalogosok és a kerékpárosok, ott van létjogosultsága egy ilyen táblának. Akinek esetleg elütik a gyerekét, az egyből rájön , miért.

    A sebességmérő hiánya meg nem mentesít a büntetés alól! Az autós sem hivatkozhat arra, hogy rossz a műszere. Ahogy a régebbi villamosokon sem volt sebességmérő, mégis büntették őket, ha gyorsabban mentek az előírtnál. Mindenhol van egy tűrt érték, amivel át lehet lépni büntetlenül a határt, ha valaki mégezt sem tudja megsaccolni, az sétáljon, ott még nincs limitálva a sebesség.:)
    Nem mellesleg, lehet kapni sebességmérőt kerékpárra, ha valaki nem tudja ép ésszel behatárolni a sebességét, vegyen egyet… szerintem! :)

  • csufár

    én gyalog járok és sokszor kisgyerekekkel.
    a biciklisták közveszélyesek a rakparton.
    teljesen jogos az a tábla. én még büntetném is őket. csak persze az nem könnyű, mert ahhoz meg kell állítani őket, nem elég lefotózni a rendszámát aztán küldeni a csekket.

  • Vorserie

    pqowieurzt!

    Csak az autósok nem a sétányon vagy a járdán közlekednek 40-el.

  • Hanibani

    Mindjárt azután büntetném a bringásokat miután megbüntettem anyukát, hogy kiviszi az utcára a gyerekét és mindennel foglalkozik csak vele nem. Megy a telefonon pofázás, csacsogás barinővel a játszótéren, a gyerekét meg tegnap is majdnem elcsaptam a bringaúton (ott, ahol nincs 10 km/h-s korlát…)

    Az a szerencsém, hogy ösztönösen nem csengettem rá, hogy ne torpanjon meg hanem fusson át az úton és én meg satuféket nyomtam közben.
    Utána biztos lettem volna minden csak jó nem. Ja és mindeközben fel se nézett a telefonjából a hp.

  • husky

    Miért nincs fekvőrendőr???

  • prs

    “Az autós sem hivatkozhat arra, hogy rossz a műszere.”
    De az autósnak KELL, hogy LEGYEN műszere. Nem mindegy.

  • nap

    – Miért állt le Budapesten a kerékpárutak építése?
    – Elfogyott a sárga festék.

    Ez is csak egy betarthatatlan szabály a sok közül. Egyszerűbb és olcsóbb, mint megoldani a problémát.

  • torzsmokus

    tíz éve napi kerékpáros közlekedőként teljesen egyetértek a tízes korlátozással a Batthyány-Lánchíd turistasétány-szakaszon. amit hiányolok:
    1., radaros-számkiírós sebességmérő (hogy észrevegye a biciklis hogy harminccal rongyol a gyalogok közt

  • torzsmokus

    (1., folytatás:) abban teljesen igaza van az előttem szólóknak, hogy a kerékpáron nem kötelező a sebességmérő, úgyhogy (az anyázó gyalogosokon kívül) honnan is tudná, hogy gyorshajt

    2., látványos tájékoztató táblák kellenének, hogy aki gyalogostempónál gyorsabban akar haladni, annak dél felé ott a Fő utcai busz- és kerékpársáv (ha elkészül a fonódó villamos, akkor már busz se lesz, csak sima biciklisáv!); észak felé pedig a Bem rakpart úttestjén van felfestett kerékpáros nyom. a Lánchídtól az Erzsébetig pedig a friss és ropogós Lánchíd utca (a Várkert bazár előtt végig) kétoldali kerékpársávval.

    rendszergizdáknak:
    valami szar van a blogmotorral, állandóan lemarad a hozzászólásaim fele :(
    asszem a gondolatjeltől (U+2013) hal be, onnantól levágja

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.