Motorosra nyitotta az ajtót

Csúnya vége lett

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.06.10. 07.45

Motorral az autók között közlekedni mindig veszélyes, elég, ha csak egy pillanatra nem figyel valaki.

Azt pontosan nem tudom, hogy az oroszországi Szentpéterváron törvényileg engedélyezve van-e a motorosok sorok közötti közlekedése, de ha az autós a tükörbe pillantott volna, mielőtt kinyitja az ajtót, sok kellemetlenségtől kímélte volna meg magát, és persze a motorost is. 
Hazánkban a KRESZ megengedi a motorosoknak, hogy a dugóban veszteglő és piros lámpánál sorakozó autók között haladjanak előre, 2012 óta pedig a torlódásoknál alkalmazandó biztonsági folyosót is igénybe vehetik egyes esetekben. Ez azt jelenti, hogy a két- vagy több sávos autópályákon és autóutakon közlekedőknek torlódáshoz érve a legbelső sávban balra, míg a többi sávokban szorosan jobbra kell húzódniuk.
Motorosra nyitotta az ajtót 1
A forgalmat ellenőrző, útfenntartó, vagy balesetet szenvedett személyek, műszaki hibás járművek mentését végző gépkocsik így komolyabb fennakadás nélkül, zökkenőmentesen haladhatnak tovább. A felszabadult pályarészen a megkülönböztető jelzést használó járművek is a terelővonalakat átlépve folytathatják útjukat. 
Az így kialakított “folyosó” korábbi KRESZ-módosításban megnyitott lehetőség alapján az álló kocsisorok között szabályosan előre haladó motorkerékpárosok biztonságát is növeli – áll a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által kiadott törvénymagyarázatban. 
Nem ez a módosítás teszi lehetővé, hogy ilyen esetben a motorosok elhaladjanak a veszteglő autósor mellett, csupán azt szabályozza, hogy a dugóban álló négykerekűeknek kötelező helyet biztosítani a zavartalan előrejutáshoz. Ez alól egyetlen kivétel, amikor baleset miatt torlódik fel a sor, és a szabad sávban éppen egy megkülönböztetett jelzéseket használó jármű közlekedik – ilyenkor motorral is be kell sorolni a várakozó autók közé, csakúgy mint korábban. – forrás

Kommentek

  • gertan

    Szerintem ez a motoros relatív gyorshajtásának a következménye.
    Persze bele kell nézni a tükörbe, de iszonyú gyorsan oda tud érni egy álló sorban a motoros/biciklis: nem kizárt, hogy nézett is a tükörbe az autós, de nem végig az ajtónyitás közben. Tehát ő (is) hibázott.

    De ha a motoros 20-al ment volna, nem 30-40-el, akkor meg tudott volna talán állni. Mikor a fehér autós elkezdi kinyitni az ajtaját, akkor a motoros még a mögötte lévő autó végénél járt, követési távolságot figyelembe véve kellett lennie jó 10 m-nek. Alig fékezett. Csak az ajtón. Mákja volt, hogy nem egy teherautós nyitott ajtót.

  • cvn69

    Tavasszal mindig fellángol a kampány, hogy figyeljünk, vigyázzunk a motorosokra. De olyat még nem láttam, hogy a motorosok figyeljenek, vigyázzanak a többiekre! Nekik lehet bármit, a többiek meg vigyázzanak rájuk. Tisztelet a kivételnek!
    Én mindig félrehúzódom -a lehetőségekhez képest- nem csak a dugóban, de a forgalomban is, hogy előzhessen. Viszont, nekik is legalább ilyen figyelmet kéne tanúsítani, ha valaki nem akarja (mert ugye nem kötelező, csak jóindulat) őt elengedni.
    Jelen esetben úgy nyitott ajtót, hogy már lépett is ki és nézett a lába felé, talán megcsípte valami, vagy mászott rajta, de egyértelműen nem szórakozásból nyitott. Ilyenkor nem feltétlen tekinget a tükörbe, ösztönösen a saját bajával foglalkozik. Ha normálisan halad a motor, nem lett volna gond belőle.

  • Holiday

    cvn69!
    Bár kétségtelenül sok a felelőtlen motoros, de azt nem szabad elfelejtened, hogy aki két kerékre ül, az a saját bőrét viszi a vásárra. Az autós meg nem. Légy benne biztos, hogy akivel te előzékeny vagy, az veled szemben is az lesz, ha másért nem, akkor azért, mert a hét nagy részében ő maga is autóval közlekedik.
    Ez nem egy háború, ahol a csak autósok serege áll szemben a csak motorosok seregével, hanem egy társasjáték, amiben vigyáznunk kell egymásra. nem elvárni a másiktól valamit, hanem egyszerűen odafigyelni.
    nagyon jó, hogy tavasszal felerősödik a kampány. Télen ugyanis mindenki elszokik attól, hogy motorosok is vannak az utakon. Én magam is, pedig amikor csak tehetem két kerékre pattanok.
    Széles utat!

  • Kartal

    A cikk második része nem helyes, az autópálya “folyosón” nem haladhat előre a motoros!

  • szaboata

    Lehet ragozni,hogy jelen esetben kia nagyobb barom,de sajnos sokkal tisztább helyzetekben sem mindenki nézi a tükröt.Így kanyarodott az út széléről be balra egy álmatag seggfej,és csodálkozott,hogy motorral belementem.Pedig 70-el sem haladtam,amikor még állt,majd hirtelen elindult.
    A baj az,hogy a jogsi megszerzése után semmiféle frissítő emlékeztető tanfolyam nincs,ahol ötévente felhívnák a figyelmet a veszélyekre,akár vizsga jelleggel is,és aki nem abszolválja,annak nincsen jogsi.Ehelyett van traffipax,és bizonytalankodó sofőr,aki a kreszt már régen elfelejtette,meg a biciklis kisiskolás gyerekek,akiknek már elemi iskolában kellene közlekedést okítani,hogy mire jogsija lesz a vérében legyen a veszélyhelyzetekkel együtt az egész.
    Persze az agresszíveket is ki kellene szűrni.
    Úgy is lenne baleset,és figyelmetlenség,de legalább elmondhatják,hogy megtettek mindent a hatóságok.

  • Kartal

    T. Erdős Norti!
    Nem kellene javítani a cikk KRESZ szerinti helytelen állítást?

  • Szőrős

    A további viták elkerülése érdekében:

    Biztonsági sáv, motorosoknak is

    (5) A KRESZ 37. §-a a következő bekezdéssel bővül:

  • Szőrős

    Biztonsági sáv, motorosoknak is

    (5) A KRESZ 37. §-a a következő bekezdéssel bővül:

  • Szőrős
  • Kartal

    37§
    (8) Az azonos irányú forgalom számára két vagy ennél több forgalmi sávval rendelkező autópályán és autóúton kialakult forgalmi torlódás esetében – a (4) bekezdés b)-e) pontjában meghatározott járművek akadálytalan továbbhaladásának biztosítása érdekében –
    a) a belső (bal szélső) forgalmi sávban közlekedőknek szorosan a forgalmi sáv bal szélére kell húzódni,
    b) az egyéb forgalmi sávokban közlekedőknek a forgalmi sávban a lehetséges mértékben jobbra kell húzódni,
    és – ha az így kialakuló

  • Kartal

    nem jeleníti meg rendesen, amit írtam…

  • Kartal

    37§
    (8) Az azonos irányú forgalom számára két vagy ennél több forgalmi sávval rendelkező autópályán és autóúton kialakult forgalmi torlódás esetében – a (4) bekezdés b)-e) pontjában meghatározott járművek akadálytalan továbbhaladásának biztosítása érdekében –
    a) a belső (bal szélső) forgalmi sávban közlekedőknek szorosan a forgalmi sáv bal szélére kell húzódni,
    b) az egyéb forgalmi sávokban közlekedőknek a forgalmi sávban a lehetséges mértékben jobbra kell húzódni,
    és – ha az így kialakuló

  • CoIie

    Nálunk csak álló sor mellett mehet előre – erőszakmentesen – a motoros ill. csak a piros lámpás kereszteződésnél teheti ezt meg, persze csak a stopvonalig, nem azon túl.
    Ilyen mozgó sorban ez már sávon belüli, akár jobbról történő előzésnek is minősül, a biztonságos oldaltávolságot sem tartva, plusz rel. gyorshajtás, stb., stb., stb.
    De mindenki – elsősorban – magának keresi a bajt!

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.