Motorosra nyitotta az ajtót

Csúnya vége lett

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.06.10. 07.45

Motorral az autók között közlekedni mindig veszélyes, elég, ha csak egy pillanatra nem figyel valaki.

Azt pontosan nem tudom, hogy az oroszországi Szentpéterváron törvényileg engedélyezve van-e a motorosok sorok közötti közlekedése, de ha az autós a tükörbe pillantott volna, mielőtt kinyitja az ajtót, sok kellemetlenségtől kímélte volna meg magát, és persze a motorost is. 
Hazánkban a KRESZ megengedi a motorosoknak, hogy a dugóban veszteglő és piros lámpánál sorakozó autók között haladjanak előre, 2012 óta pedig a torlódásoknál alkalmazandó biztonsági folyosót is igénybe vehetik egyes esetekben. Ez azt jelenti, hogy a két- vagy több sávos autópályákon és autóutakon közlekedőknek torlódáshoz érve a legbelső sávban balra, míg a többi sávokban szorosan jobbra kell húzódniuk.
Motorosra nyitotta az ajtót 1
A forgalmat ellenőrző, útfenntartó, vagy balesetet szenvedett személyek, műszaki hibás járművek mentését végző gépkocsik így komolyabb fennakadás nélkül, zökkenőmentesen haladhatnak tovább. A felszabadult pályarészen a megkülönböztető jelzést használó járművek is a terelővonalakat átlépve folytathatják útjukat. 
Az így kialakított “folyosó” korábbi KRESZ-módosításban megnyitott lehetőség alapján az álló kocsisorok között szabályosan előre haladó motorkerékpárosok biztonságát is növeli – áll a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által kiadott törvénymagyarázatban. 
Nem ez a módosítás teszi lehetővé, hogy ilyen esetben a motorosok elhaladjanak a veszteglő autósor mellett, csupán azt szabályozza, hogy a dugóban álló négykerekűeknek kötelező helyet biztosítani a zavartalan előrejutáshoz. Ez alól egyetlen kivétel, amikor baleset miatt torlódik fel a sor, és a szabad sávban éppen egy megkülönböztetett jelzéseket használó jármű közlekedik – ilyenkor motorral is be kell sorolni a várakozó autók közé, csakúgy mint korábban. – forrás

Kommentek

  • gertan

    Szerintem ez a motoros relatív gyorshajtásának a következménye.
    Persze bele kell nézni a tükörbe, de iszonyú gyorsan oda tud érni egy álló sorban a motoros/biciklis: nem kizárt, hogy nézett is a tükörbe az autós, de nem végig az ajtónyitás közben. Tehát ő (is) hibázott.

    De ha a motoros 20-al ment volna, nem 30-40-el, akkor meg tudott volna talán állni. Mikor a fehér autós elkezdi kinyitni az ajtaját, akkor a motoros még a mögötte lévő autó végénél járt, követési távolságot figyelembe véve kellett lennie jó 10 m-nek. Alig fékezett. Csak az ajtón. Mákja volt, hogy nem egy teherautós nyitott ajtót.

  • cvn69

    Tavasszal mindig fellángol a kampány, hogy figyeljünk, vigyázzunk a motorosokra. De olyat még nem láttam, hogy a motorosok figyeljenek, vigyázzanak a többiekre! Nekik lehet bármit, a többiek meg vigyázzanak rájuk. Tisztelet a kivételnek!
    Én mindig félrehúzódom -a lehetőségekhez képest- nem csak a dugóban, de a forgalomban is, hogy előzhessen. Viszont, nekik is legalább ilyen figyelmet kéne tanúsítani, ha valaki nem akarja (mert ugye nem kötelező, csak jóindulat) őt elengedni.
    Jelen esetben úgy nyitott ajtót, hogy már lépett is ki és nézett a lába felé, talán megcsípte valami, vagy mászott rajta, de egyértelműen nem szórakozásból nyitott. Ilyenkor nem feltétlen tekinget a tükörbe, ösztönösen a saját bajával foglalkozik. Ha normálisan halad a motor, nem lett volna gond belőle.

  • Holiday

    cvn69!
    Bár kétségtelenül sok a felelőtlen motoros, de azt nem szabad elfelejtened, hogy aki két kerékre ül, az a saját bőrét viszi a vásárra. Az autós meg nem. Légy benne biztos, hogy akivel te előzékeny vagy, az veled szemben is az lesz, ha másért nem, akkor azért, mert a hét nagy részében ő maga is autóval közlekedik.
    Ez nem egy háború, ahol a csak autósok serege áll szemben a csak motorosok seregével, hanem egy társasjáték, amiben vigyáznunk kell egymásra. nem elvárni a másiktól valamit, hanem egyszerűen odafigyelni.
    nagyon jó, hogy tavasszal felerősödik a kampány. Télen ugyanis mindenki elszokik attól, hogy motorosok is vannak az utakon. Én magam is, pedig amikor csak tehetem két kerékre pattanok.
    Széles utat!

  • Kartal

    A cikk második része nem helyes, az autópálya “folyosón” nem haladhat előre a motoros!

  • szaboata

    Lehet ragozni,hogy jelen esetben kia nagyobb barom,de sajnos sokkal tisztább helyzetekben sem mindenki nézi a tükröt.Így kanyarodott az út széléről be balra egy álmatag seggfej,és csodálkozott,hogy motorral belementem.Pedig 70-el sem haladtam,amikor még állt,majd hirtelen elindult.
    A baj az,hogy a jogsi megszerzése után semmiféle frissítő emlékeztető tanfolyam nincs,ahol ötévente felhívnák a figyelmet a veszélyekre,akár vizsga jelleggel is,és aki nem abszolválja,annak nincsen jogsi.Ehelyett van traffipax,és bizonytalankodó sofőr,aki a kreszt már régen elfelejtette,meg a biciklis kisiskolás gyerekek,akiknek már elemi iskolában kellene közlekedést okítani,hogy mire jogsija lesz a vérében legyen a veszélyhelyzetekkel együtt az egész.
    Persze az agresszíveket is ki kellene szűrni.
    Úgy is lenne baleset,és figyelmetlenség,de legalább elmondhatják,hogy megtettek mindent a hatóságok.

  • Kartal

    T. Erdős Norti!
    Nem kellene javítani a cikk KRESZ szerinti helytelen állítást?

  • Szőrős

    A további viták elkerülése érdekében:

    Biztonsági sáv, motorosoknak is

    (5) A KRESZ 37. §-a a következő bekezdéssel bővül:

  • Szőrős

    Biztonsági sáv, motorosoknak is

    (5) A KRESZ 37. §-a a következő bekezdéssel bővül:

  • Szőrős
  • Kartal

    37§
    (8) Az azonos irányú forgalom számára két vagy ennél több forgalmi sávval rendelkező autópályán és autóúton kialakult forgalmi torlódás esetében – a (4) bekezdés b)-e) pontjában meghatározott járművek akadálytalan továbbhaladásának biztosítása érdekében –
    a) a belső (bal szélső) forgalmi sávban közlekedőknek szorosan a forgalmi sáv bal szélére kell húzódni,
    b) az egyéb forgalmi sávokban közlekedőknek a forgalmi sávban a lehetséges mértékben jobbra kell húzódni,
    és – ha az így kialakuló

  • Kartal

    nem jeleníti meg rendesen, amit írtam…

  • Kartal

    37§
    (8) Az azonos irányú forgalom számára két vagy ennél több forgalmi sávval rendelkező autópályán és autóúton kialakult forgalmi torlódás esetében – a (4) bekezdés b)-e) pontjában meghatározott járművek akadálytalan továbbhaladásának biztosítása érdekében –
    a) a belső (bal szélső) forgalmi sávban közlekedőknek szorosan a forgalmi sáv bal szélére kell húzódni,
    b) az egyéb forgalmi sávokban közlekedőknek a forgalmi sávban a lehetséges mértékben jobbra kell húzódni,
    és – ha az így kialakuló

  • CoIie

    Nálunk csak álló sor mellett mehet előre – erőszakmentesen – a motoros ill. csak a piros lámpás kereszteződésnél teheti ezt meg, persze csak a stopvonalig, nem azon túl.
    Ilyen mozgó sorban ez már sávon belüli, akár jobbról történő előzésnek is minősül, a biztonságos oldaltávolságot sem tartva, plusz rel. gyorshajtás, stb., stb., stb.
    De mindenki – elsősorban – magának keresi a bajt!

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.