Amikor a Renault 1999-ben megvásárolta a frissen privatizált Dacia 51 százalékát, és 489 millió eurós modernizációs beruházásba kezdett, a Logan nem volt még több, mint egy olcsó tömegautó gondolata. Az évek során azonban a projekt egy egész programmá terebélyesedett, sőt: a Renault-Nissan szövetség stratégiájának egyik alapvető oszlopává vált. 

2014 első negyedévében a Dacia volt Európa éllovasa, a márka 46,1 százalékkal növelte eladásai, piaci részesedése 2,5 százalékra nőtt. 

2003 Készülnek a Logan első vázlatai a Renault formatervező stúdiójában. A francia márka ekkor már 99,3 %-os tulajdonos a Daciában.

2004 Nyáron megjelenik a Logan, a márka első újkori modellje. Még ebben az évben elárasztják vele a keleti blokkot, köztük Magyarországot.

2005 Az EuroNCAP töréstesztre küldi a Logant. Háromcsillagos utasvédelem, egycsillagos gyalogosvédelem a mérleg

2006 Egy indiai tuningműhely, a DC Design nyújtott tengelytávú kombit épít a Loganból. A Logan Steppe tanulmányból hamarosan kibontakozik az MCV, a piac messze legolcsóbb hétüléses személyautója.

2007 Komoly erősítésbe fog a Dacia, a Logan letámadja az Európán kívüli piacokat. Indiában Mahindra Renault Logan, Iránban Renault Tondar 90 néven árusítják.

2008 Egy évvel a dobozos MCV (Logan Van) után bemutatkozik a modell pick-up verziója. Még ebben az évben felvarrják a Logan ráncait, különösen a beltérben nyilvánvaló az előrelépés.

2009 A Nissan dél-afrikai üzeme elkezdi gyártani a Logan pick-upot, Nissan NP200 néven

2010 A Dacia márka Németországban a második helyen végez a J.D. Power tulajdonosi elégedettségi felmérésén. A Mahindra szakít a Renault-val, de Verito néven tovább forgalmazza a Logant.

2011 Az észak-amerikai Electric Mobile Cars tisztán elektromos járműveket készül bevezetni az USA piacán. a háromtagú flotta pick-up tagja egy átalakított Dacia Logan. A cég később csődbe jut, de legalább megpróbálták.

2012 300 000 darabos gyártás után véget ér az első generációs MCV története, ám az autót az AvtoVAZ tovább gyártja Lada Largus néven. Megjelenik a második generációs Logan.

2013 A romániai AutoK9 egy Hyundai Coupé és egy első generációs Logan házasításával létrehozza egyedi Dacia kupéját. Ami a hivatalos vérvonalat illeti, ősszel bemutatkozik a Logan kombi, immár hagyományos, ötajtós karosszériával.

Minden, amit valaha tudni szerettél volna a Dacia márkáról: múlt, jelen és jövő egy helyen, pont itt.


Tízéves a legnépszerűbb olcsó autó 1