Jó ötlet a hátsó szélvédő bevonása reklámfóliával?

Napitomi

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.06.02. 14.00

Szabad ezt? És ha szabad is, attól még jó ötlet?

Egyszer, még a múlt ezredév végén volt nekem egy W123-as Mercedesem, az volt életem első autója. Rettenetes állapotban volt szegény, tipikus elsőautó, de nagyon szerettem. Igaz, hogy öt hengeréből csak négy működött, meg hogy a kasztni keresztben félig ketté volt törve (mint később a bontásnál kiderült), de volt rajta olyan fantasztikus extra, mint az utólag rágányolt hátsó napvédő roló!

Na ezt szedette le velem egy motoros rendőr egyszer a 71-es út mellett. Megállított, igazoltatott, aztán közölte, hogy a hátsó ablakot belülről takaró fekete műanyagháló szabálytalan és veszélyes, mert nem lehet tőle átlátni a kocsin. Beláttam a közeg szavai mögött megbúvó bölcsességet, és mivel a tepsi-Merciben elöl amúgy sem igazán éreztem a napvédő tarkóárnyékoló hatását, leszedtem és kidobtam a vacakot. Nem baj az, ha azért nem kezd majd senki 0-ról 100-ra kábé fél perc alatt gyorsuló csotrogányom elkapkodott előzésébe, mert látja a szélvédőimen keresztül, hogy szemből a kanyar mögött jön egy Kamaz.

Pár napja jutott eszembe ez a kis történet, amikor megláttam a pesti forgalomban a fenti képen szereplő Transportert, meg ezt a Smartot:

Jó ötlet a hátsó szélvédő bevonása reklámfóliával? 1

A szabály szerint (6/1990 (IV. 12.) KÖHÉM rendelet, 97.§): 5.A gépjármű (…) ablakain (…) menet közben nem szabad függönyt, vagy olyan más megoldást (fólia, üvegre felhordott fényelnyelő vagy fényvisszaverő réteg stb.) alkalmazni, amely a szélvédőn, illetőleg a jármű ablakain a kilátást, illetőleg az átlátást megakadályozza. (…)
6. Az (5) bekezdésben meghatározott követelmény nem vonatkozik a jármű szélvédőjének és ablakainak fényáteresztő képességét csökkentő olyan eszközökre, amelyek alkalmazására a közlekedési hatóság (…) engedélyt adott.

Nos, biztosan van olyan autófóliázó, aki tud a fenti szabálynak megfelelő műbizonylatot adni a buszok, kirakatok üvegeiről ismerős reklámfóliáról, és persze az az érv is megállja a helyét, hogy a dobozos furgonok belemezelt hátsó ajtaján sem lehet átlátni. Valamint nyilván kétségtelenül brutális felhasználószám-növekedést jelent mind a Nóta TV, mind a valamilyen guru számára ez a nélkülözhetetlen reklámeszköz. De azért kíváncsi volnék, felmerült-e a két kocsit használó autósban valaha is, hogy nem csak ingyenes termékimpulzusokat sugároz szerteszét, de felesleges közlekedésbiztonsági kockázatot is vállal ezzel a remek dekorációval.

Szavazás

Tilcsákbe vagy jó ez így?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

További kis jópofaságok itt.

(Ez itt a NapiTomi, a mindig fényképezőgéppel közlekedő Rácz Tamás autós újságíró és autóbuzi barátai mikroblogja a vezessen kis közlekedési abszurditásokról.)

Kommentek

  • péloday

    A nem a vezető látóterében lévő üvegre,bármilyen sötétségű fólia felszerelhető !

  • husky

    Ez f…ság részben, mert akkor a kisbabát sem szabadna leárnyékolni nyáron! Egy fugonnál vagy (kis)busznál tökmindegy, mert ott egybként sincs jelentőssége a hátsó szélvédőnek! Legfeljebb kicist sötéteb lesz, a rekesznek meg töknyolcas, a turista meg nem hátra néz, hanem oldalra meg előre. Sokkal veszélyesebb az elfuserált optikájú tükör a személyautókon meg kis minivaneken! Ezt bezzeg senki nem ellenőrzi. PL.: egy 13-15 köbös furgonnál már egy Wagon R vagy Corsa símán eltünik 1-1,5 másodpercre az oldalajtó körül, ha csak simán a tükröt nézem! Bizony előre kell hajolni sávváltáshoz!

  • Guevara

    Hasznos dolog ha átlátok az előttem lévő autóján és már jó előre látom hogy fékez az őelőtte lévő, de nem gondolom hogy önmagában a leárnyékolás veszélyes lenne. Ha már olvasni kell valami szöveget ezen az árnyékolón, akkor úgy már elterelheti a figyelmet. De amíg buszok, ponyvás, dobozos teherautók között kell közlekednünk, addig nem ezek a leárnyékolt autók lesznek az ellenségeink.

  • PluginHibrid

    Ezek un One Way Vision fóliák.

    Belülről kifele látszik minden…

    Kívülről akkor látni be ha bent világos van kint meg sötétség…

    Ua mint gyógyszertárakon…

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.