Európa talán legszebb helyén jártunk a héten, az ausztriai Wörthi-tónál, ahol idén immár 33. alkalommal gyűltek össze a Volkswagen konszern modelljeinek rajongói, hogy együtt ünnepeljék hovatartozásukat a GTI-találkozón.
Olyasmi ez mint a hazai tuningshow, csak prémium kivitelben, a szabad ég alatt, tele a német márka megszállottjaival. A privát tuningverdák mellett természetesen az Audi, a Volkswagen, a Škoda és a Seat is képviseltette magát a legerősebb gyári vasakkal, különleges tanulmányokkal, amik között akadt jó néhány, ami jobban ütött mint a napszúrás.

Audi TT quattro sport concept

A motorház alatt megbújó 2,0 literes TFSI motor teljesítménye 420 lóerő, ami új csúcsérték a kétliteres kategóriában. Ez literenként 210 lóerőt jelent, és 2400-6300 percenkénti fordulatszám tartományban 450 newtonméteres nyomatékot, de már 1900-as fordulatnál 300 Nm gondoskodik arról, hogy ne legyen unalmas az első pár méter sem. Álló helyzetből 3,7 másodperce van szüksége az egyenlőre tanulmányautónak, hogy elérje a 100 kilométer/órát. 
A TT műszaki alapjául a moduláris keresztmotoros platform (Modularen Querbaukasten) szolgál. Ezen hibrid építési mód az Audi Space Frame (ASF) technológia legújabb fejlesztési lépcsője. Az autó eleje acélszerkezetre épül, míg az utascella padlólemeze formaedzett acélokból formált, nagy szilárdságú komponenseket tartalmaz, melyek extrém szilárdságuknak köszönhetően csekély falvastagsággal, így kedvező tömeggel készülhetnek. Az utascella, a külső karosszériaelemek, az ajtók, illetve a motortér- és a csomagtartó-fedél anyaga egyaránt alumínium. Az autó súlya ezeknek köszönhetően csupán 1344 kilogramm. 

Audi A3 clubsport quattro concept

Az Audi S3 szedánból építkező tanulmány az RS Q3 szabadidőautó öthengeres, 2,5 literes turbómotorját kapta meg. Ezt megnövelt turbó és nagyobb kapacitású töltőlevegő-hűtő segítségével 525 lóerőre húzták fel. A 600 Nm maximális nyomatéknak mindössze 1527 kilót kell mozgásba hoznia, és ha már megvan a lendület (az autó 3,6 másodperc alatt gyorsul százra), akár 310 km/órával is képes száguldani a Sepang-kék tanulmány.
Így válik valósággá a játék 1
A hasmagasság (alaphelyzetben 10 mm-rel alacsonyabb az Audi S3 Sedanénál), a rugóelőfeszítés és a csillapítás mind állítható. Hátul féklapot helyeztek el: a fékezéskor a menetszélbe meredő lemez 250 km/óráról 12 méterrel rövidíti a féktávolságot. 

VW Golf R 400

A Volkswagen 1988-ban mutatta be a Rallye Golf G60-at, a homologizációs céllal, ötezer példányban készült utcai versenyautót, amely kétszer annyiba (50 000 márka) került, mint a korabeli Golf GTI. Vaskos kerékív-szélesítéseivel ennek a hangulatát hivatott felidézni a Volkswagen Golf R 400, a cég legújabb nagyteljesítményű tanulmánya.
A 300 lóerős Golf R-nél kerek 100 lóerővel erősebb, 100 km/órára 4,9 helyett 3,9 másodperc alatt gyorsuló, a 250 km/órás leszabályozást hírből sem ismerő újdonsággal a szériagyártás határait igyekszik feltérképezni a Volkswagen. A Golf R 400 minden egyes lóerejére csupán 3,55 kilogramm tömeg jut, a 2.0 TFSI motor 450 Nm nyomatéka (Golf R: 380 Nm) állandó összkerékhajtáson keresztül jut az aszfaltra. A Haldex-kuplungos 4Motion rendszert mindkét tengelyen elektronikus differenciálzár (XDS+) egészíti ki, az ESP teljesen kikapcsolható. 
Így válik valósággá a játék 2
A menetdinamikához illő megjelenésről szénszálas műanyagból készült tükörházak és tetőlemez gondoskodik, az aerodinamikai elemek csak látványukban idézik a könnyű, de erős anyagot. A futóművet nem módosították a Golf R-hez képest: maradt a 20 mm-es ültetés, és az abroncsméret is ugyanaz (235/35 R 19). Ugyanakkor megnövelték a nyomtávot, és újratervezték a felniket: ezek küllői aktívan terelik a levegőt a megerősített fékrendszerhez. A nagyobb nyomtáv miatt 20-20 mm-rel megtoldották a kerékíveket. 

VW GTI Roadster Vision Gran Turismo

Néhány hete még csak rajzokon és a Playstation konzolok képernyői előtt lehetett látni ezt a futurisztikus járművet, azonban május 29-én a szemem láttára gurult ki füstoszlopok, fények és techno zene kíséretében a színpadra a vérvörös GTI Roadster egyetlen működő példánya. 
Az autó beindított motorral, sofőrrel a volán mögött, érces gázfröccsök közepette adta a sajtó képviselői és a látogatót tudtára, hogy bizony ez nem csak egy papírmasé, hanem a 3,0 literes, ikerturbós VR6-os motor valóban életre kelti a “játékautót”. 503 lóerő, 665 Nm nyomaték, állandó összkerékhajtás és hétsebességes dupla kuplungos automata váltó, ez a lapos roadster rövid specifikációja.
Szériamodellre senki ne számítson, de júniustól már bári kipróbálhatja konzolon, hogy milyen is a Vision GT menettulajdonsága.

Melyik látnád legszívesebben az utakon?

  • VW GTI Roadster Vision GT36%
  • Audi A3 clubsport quattro concept21%
  • Bármelyik jó lenne 18%
  • VW Golf R 40010%
  • Audi TT quattro sport concept10%
  • Egyiket sem5%

Melyik látnád legszívesebben az utakon?