Így válik valósággá a játék

Fenevadak a GTI-találkozóról

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.05.31. 13.15

A 33. Wörthersee GTI fesztiválon mutatták be a Volkswagen és az Audi álomautóit.

Európa talán legszebb helyén jártunk a héten, az ausztriai Wörthi-tónál, ahol idén immár 33. alkalommal gyűltek össze a Volkswagen konszern modelljeinek rajongói, hogy együtt ünnepeljék hovatartozásukat a GTI-találkozón.
Olyasmi ez mint a hazai tuningshow, csak prémium kivitelben, a szabad ég alatt, tele a német márka megszállottjaival. A privát tuningverdák mellett természetesen az Audi, a Volkswagen, a Škoda és a Seat is képviseltette magát a legerősebb gyári vasakkal, különleges tanulmányokkal, amik között akadt jó néhány, ami jobban ütött mint a napszúrás.

Audi TT quattro sport concept

A motorház alatt megbújó 2,0 literes TFSI motor teljesítménye 420 lóerő, ami új csúcsérték a kétliteres kategóriában. Ez literenként 210 lóerőt jelent, és 2400-6300 percenkénti fordulatszám tartományban 450 newtonméteres nyomatékot, de már 1900-as fordulatnál 300 Nm gondoskodik arról, hogy ne legyen unalmas az első pár méter sem. Álló helyzetből 3,7 másodperce van szüksége az egyenlőre tanulmányautónak, hogy elérje a 100 kilométer/órát. 
A TT műszaki alapjául a moduláris keresztmotoros platform (Modularen Querbaukasten) szolgál. Ezen hibrid építési mód az Audi Space Frame (ASF) technológia legújabb fejlesztési lépcsője. Az autó eleje acélszerkezetre épül, míg az utascella padlólemeze formaedzett acélokból formált, nagy szilárdságú komponenseket tartalmaz, melyek extrém szilárdságuknak köszönhetően csekély falvastagsággal, így kedvező tömeggel készülhetnek. Az utascella, a külső karosszériaelemek, az ajtók, illetve a motortér- és a csomagtartó-fedél anyaga egyaránt alumínium. Az autó súlya ezeknek köszönhetően csupán 1344 kilogramm. 

Audi A3 clubsport quattro concept

Az Audi S3 szedánból építkező tanulmány az RS Q3 szabadidőautó öthengeres, 2,5 literes turbómotorját kapta meg. Ezt megnövelt turbó és nagyobb kapacitású töltőlevegő-hűtő segítségével 525 lóerőre húzták fel. A 600 Nm maximális nyomatéknak mindössze 1527 kilót kell mozgásba hoznia, és ha már megvan a lendület (az autó 3,6 másodperc alatt gyorsul százra), akár 310 km/órával is képes száguldani a Sepang-kék tanulmány.
Így válik valósággá a játék 1
A hasmagasság (alaphelyzetben 10 mm-rel alacsonyabb az Audi S3 Sedanénál), a rugóelőfeszítés és a csillapítás mind állítható. Hátul féklapot helyeztek el: a fékezéskor a menetszélbe meredő lemez 250 km/óráról 12 méterrel rövidíti a féktávolságot. 

VW Golf R 400

A Volkswagen 1988-ban mutatta be a Rallye Golf G60-at, a homologizációs céllal, ötezer példányban készült utcai versenyautót, amely kétszer annyiba (50 000 márka) került, mint a korabeli Golf GTI. Vaskos kerékív-szélesítéseivel ennek a hangulatát hivatott felidézni a Volkswagen Golf R 400, a cég legújabb nagyteljesítményű tanulmánya.
A 300 lóerős Golf R-nél kerek 100 lóerővel erősebb, 100 km/órára 4,9 helyett 3,9 másodperc alatt gyorsuló, a 250 km/órás leszabályozást hírből sem ismerő újdonsággal a szériagyártás határait igyekszik feltérképezni a Volkswagen. A Golf R 400 minden egyes lóerejére csupán 3,55 kilogramm tömeg jut, a 2.0 TFSI motor 450 Nm nyomatéka (Golf R: 380 Nm) állandó összkerékhajtáson keresztül jut az aszfaltra. A Haldex-kuplungos 4Motion rendszert mindkét tengelyen elektronikus differenciálzár (XDS+) egészíti ki, az ESP teljesen kikapcsolható. 
Így válik valósággá a játék 2
A menetdinamikához illő megjelenésről szénszálas műanyagból készült tükörházak és tetőlemez gondoskodik, az aerodinamikai elemek csak látványukban idézik a könnyű, de erős anyagot. A futóművet nem módosították a Golf R-hez képest: maradt a 20 mm-es ültetés, és az abroncsméret is ugyanaz (235/35 R 19). Ugyanakkor megnövelték a nyomtávot, és újratervezték a felniket: ezek küllői aktívan terelik a levegőt a megerősített fékrendszerhez. A nagyobb nyomtáv miatt 20-20 mm-rel megtoldották a kerékíveket. 

VW GTI Roadster Vision Gran Turismo

Néhány hete még csak rajzokon és a Playstation konzolok képernyői előtt lehetett látni ezt a futurisztikus járművet, azonban május 29-én a szemem láttára gurult ki füstoszlopok, fények és techno zene kíséretében a színpadra a vérvörös GTI Roadster egyetlen működő példánya. 
Az autó beindított motorral, sofőrrel a volán mögött, érces gázfröccsök közepette adta a sajtó képviselői és a látogatót tudtára, hogy bizony ez nem csak egy papírmasé, hanem a 3,0 literes, ikerturbós VR6-os motor valóban életre kelti a “játékautót”. 503 lóerő, 665 Nm nyomaték, állandó összkerékhajtás és hétsebességes dupla kuplungos automata váltó, ez a lapos roadster rövid specifikációja.
Szériamodellre senki ne számítson, de júniustól már bári kipróbálhatja konzolon, hogy milyen is a Vision GT menettulajdonsága.

Szavazás

Melyik látnád legszívesebben az utakon?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.