Így előz az ötcsillagos tahó Budapesten

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.05.28. 18.15

A felvételt látva könnyen szimpatikussá válnak a közlekedés jövőjét jelentő önműködő robot-autók, amelyek mindig higgadtan, a legjobb döntést hozva vezetnek.

A felvételt látva könnyen szimpatikussá válnak a közlekedés jövőjét jelentő önműködő robot-autók, amelyek mindig higgadtan, a legjobb döntést hozva vezetnek. Mert a videón látható türelmetlen, felelőtlen autós tipikus példája annak, milyen emberi viselkedés okozza a baleseteket. Tempósan halad Budapest egyik forgalmas útján a Lágymányosi-híd felé (ahol az építkezés miatt 50 km/órás korlátozás van érvényben), amikor a két előtte lévő autós nem hagy elég helyet az előzéshez.

Erre a problémára több jó megoldás is akad. Első, és talán a legjobb, hogy halad tovább a többiek mögött, a szabályokat így is megszegve, de az átlagos gyorshajtás keretein belül maradva. Második, kissé tahóbb válasz a kérdésre: indexelni, lámpát villantani, vagy ha lejön a lila köd, dudálni, anyázni ízlés szerint. De nem, emberünk a harmadik, és leginkább elítélendő, balesetveszélyes utat választotta.

EZT MÁSNAK IS LÁTNIA KELL! OSZD MEG! 

Kommentek

  • aopasc

    A két párhuzamos autó egy megkülönböztető jelzés hallatán fékez le, és siető “emberünk” ezt kihasználva húz el köztük.

  • Kempelen10.

    Melyik motoron van két ablaktörlő Sepi? (én olyasmit látok a fényezett felületben tükröződni)
    Egyébként motorral sokkal hamarabb és sokkal keskenyebb helyen is elfért volna.

  • Tatooine

    Én sem értem ha nem megy rendesen akkor
    minek poroszkál a belső (gyorsitó) sávban.
    Mást is idegesitene a kék fiesta..

  • Tatooine

    Még egyszer megnézve a videót az nem lehet,
    hogy a sziréna hang egy őt üldöző rendőrautóé
    és azért ment bele egy ilyen szűk előzésbe,
    hogy megléphessen?!

  • Deadfish

    amig nem vagy tisztában a történtekkel menőmanó addig ne barmozz meg ne emberkedj. A paraszt opeles szó szerint tolta le az előtte haladókat. A fiestás, Én, szabályosan előztem a focust aki telefonált.A drága hölgy. Majd csöpp hiján nekem jött mert megijedt. ha erősebb autóm lett volna nem jelent volna meg a cikk mert pofán verem az illetőt.

  • Deadfish

    Sebesség korlátozás van a hidon, nem poroszkálás

  • Hawaii-

    Deadfish-: A felvételen az előzéskor mintha lenne egy puffanás, mint mikor műanyag ütközik műanyagnak. Csak nem összeért a visszapillantótok?

  • husky

    A másik tahó a Fiestás, mert ha nincs előtte senki és a külső sáv sem telített, akkor mit baromkodik belül. Ma hazafelé a Nullán én is úgy tünt hogy jobbról előzők 110 helyett 90-nel, mert tahóka csak 60-nal ment a belsőbe, folyamatosan. Szerintem ő sem tudta hogy miért! Na ezt mérje és büntesse Policáj!!!

  • Deadfish

    Nem, volt közöttünk kb 10-15cm. Valami tuningolt szutyok volt azt halhattad.

  • Funkyman

    Amerre hazafelé megyek, van egy olyan szakasz, ahol kint van a város vége tábla. Közepesen enyhe emelkedő, 2×2 sáv.
    90-nel lehetne menni, és 100-ból minimum 10-szer eljátsszák ezt a “megyünk egymás mellett hatvannal” műsorszámot.

    Rosszabb pillanatomban volt már olyanom, hogy megelőztem őket a zárón, oszt’ csá.

    Ez megint egy olyan eset, ahol a se lát, se hall gyökért találkozik az agresszív tahóval. Ez a legveszélyesebb.

  • Merwyl

    parasztállat!
    Bár az előtte haladók se mentek normálisan, szabályosan :((

  • Utazz

    Nem értem miért tartják sokan a Fiestást tahónak, amikor technikailag az ő estében is (és a Focus estében is) megvolt egy 20-30%-os gyorshajtás, mivel 50-es korlátozás volt érvényben, feltehetően az építkezés miatt.

    Ha ez valakit zavar egyéni szociális problémája, de erre nem az a megfelelő reakció, hogy elhúz a két autó között, majd 40-es korlátozás mellett (szintén építkezés miatt) 142-vel hajt el. Jobb országokban a kiemelten kockázatos helyeken (építkezés, iskolák közelében) duplázódik a büntetési tétel.

  • W. A. Lacky

    A kék színű tragacs mi a lóf…ért haladt tartósan a belső sávban, ha nem akart előzni? Csak feltartani a forgalmat? Bravó!

  • imi001

    Tök mindegy mennyivel megy takarodjon a kék autó a belsősávból mivel jobbra tartási kötelezettség rá is vonatkozik Aztán honnan tudjátok hogy nem egy sérült gyerekkel rohan valaki a kórházba ?

  • bundaska1001

    A Kreszt nem azért találták ki mert mindenkire érvényes ?!

  • imi001

    Ha én 160 al megyek az autópályán a belsőben akkor már jóval túl léptem a megengedett sebességet mégis ha valaki 200 al jön mögöttem akkor lehúzódok Sőt folyamatosan nem is haladok a belsőben

  • csufár

    városon belül nincsen jobbra tartási kötelezettség. a fiesta szabályosan közlekedett és valszeg egyik autó sem haladt lassabban a megngedett legnagyobb sebességnél. a középen előző baromállatot meg tényleg pofán kellett volna verni

  • imi001

    banduska Mi vagy te ? önkéntes rendőr? van arra hatóság aki ellenőrzi a szabályok betartását A KRESZ-ben egyébként van olyan hogy jobbra tartási kötelezettség Ha már a KRESZ-ről beszélünk Sok barom azt hiszi hogy neki állami elsőbbséggel jár a belső sáv Aztán ha jobbról megelőzi valaki akkor még neki áll feljebb. Egyébként ha látom hogy valaki jön mögöttem mint a barom akkor lehúzódok a saját érdekemben is had mennyen jobb ha minél messzebb van tőlem. Soha nem tudhatom hogy nem e ép egy súlyos sérültél siet

  • prs

    Az egy dolog, hogy ötcsillagos tahó, a ráadás az, hogy a tahóságáról készült saját felvételét még meg is osztja. Gratulálok. (Biztos azért, mert azt képzeli, hogy neki van igaza, és mindenki más köcsög helikopter.)

  • somebody

    Imike, mi vagy te önkéntes mentő? Hagyjuk már ezt az ócska dumát a sérültekkel. Van erre egy megfelelő “intézmény”, úgy hívják mentő. És bármennyire is utálom a belső sávban bambuló, külvilágra nem reagáló idiótákat senkinek nincs joga mások testi épségét és az autója épségét veszélyeztetni, csak mert ő egy pontagyú barom. Ha annyira sietős villogjon vagy dudáljon a Fiestára, ha nem reagál akkor pedig nyugodjon bele a szituációba. Nem a trafikat kellene eröltetni, hanem az ilyen másokat veszélyeztető agyatlan marhákat kellene legalább 3-400.000-re megbüntetni, plusz egy évre eltiltani a vezetéstől, legközelebb garantáltan idejében indulna és nem lenne olyan marha sietős a baromagyújának.

  • cvn69

    Látom, van aki úgy szól hozzá, hogy nem sokat konyít a KRESZ-hez. :)
    Lakott területen belül a személygépkocsinak nincs jobbra tartási kötelezettsége. Mivel érezhetően a Fiesta is 50 felett haladt, semmi oka, hogy lehúzódjon, csak mert a birkájának száguldozhatnékja akadt.
    A szövegéből ítélve, amúgy is egy ukrán macskajancsi a kameraman.

    Imi001! Nem tudom eldönteni, hogy a helyesírásod vagy a KRESZ tudásod a hiányosabb, de egyikhez sem nagyon értesz, az biztos. Márpedig, míg legalább az egyiken nem javítasz, addig a stílusodon kéne finomítani! :)

  • DTF

    A felvételt megnézve egyértelmű h jó nagy bunkó aki a két autó között ilyen veszélyesen megy el. viszont a Fiestás mi a jó életért megy a belső sávban, ha mögötte ott a gyorsabb autó? Lakott területen belül, párhuzamos úton nem kell a jobbra tartás, de ha jön egy gyorsabb autó (mindegy, hogy miért gyorsabb), azt el kell engedni. Sosem értettem azokat, akik a belsőben, lakott területen belül 50-60-nal poroszkálnak miért nem tudják ezt a küldőben megtenni? Miért olyan nehéz lemenni a külsőbe, majd visszajönni ha elengedtük a gyorsabbat? Miért jó feltartani a gyorsabb autót?
    A másik h a rendőrség le se szarja a jobbra-tartást, nekik csak a gyorshajtás van, mint szabálysértés. Hányszor kellett jobbról előznöm, vagy söpörnöm a belsőből rendőröket, főleg pályán, úgy, hogy kb. 135-140-nel megyek óra szerint, ami bőven belefér a 130 max-ba.
    A jobbra tartás itthon nem működik, de muszáj nevelni a jó népet, persze nem úgy, ahogyan a videóban van…

  • vezess-admin

    Kedves Kommentelők!

    Minden értelmes hozzászólásnak örülünk, de a másokat sértő kommenteket töröljük.
    További jó olvasgatást!

    Üdvözlettel,
    Vezess.hu

  • nyolcegy

    Szituáció veszélyes volt ez tény, de ahogy a kék ford közlekedik az nem korrekt. Simán lehúzódhatna, nem teszi. Ahogy a fiesztás mondta előzött…ha így előz egy sima egy számjegyű főúton hamar megöl valakit.
    Azt, hogy miért szól csak a belső sávra a jogsija sokaknak nem fogom megérteni.

  • gertan

    “Kresz 36. § Párhuzamos közlekedés:
    (2) A …olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha …gépkocsival, motorkerékpárral … a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.”

    Tehát van jobbra tartási kötelezettség, csak amíg előzünk, vagy míg telített a jobb külső; nem kell visszasorolni. Ha valaki gyorsabban jön mögöttünk az elől bizony le kell húzódni, ha van hely a külsőben és nincs sávváltást tiltó vonal. Nincs mérlegelési jogköre a vezetőnek, hogy szabályos-e a száguldozó, vagy sem, nem tarthatja fel!

    A Fiestásnak már a híd előtt ki kellett volna sorolnia jobbra, mert tartva a megengedett sebességet nem akart gyorsabban menni, mint a Focus vezetője, tehát NEM előzött, ott még helye is lett volna kihúzódni a jobb sávba! Később a száguldozó zárta ki erre a lehetőséget azzal, hogy mellé sorolt.

    A Fiestás szemmel láthatóan “nevelte” a bunkó gyorshajtót, tudatosan zárta az akár szabálytalan jobbról való előzés lehetőségét, a sebességét is folyamatosan változtatta; feltartotta, ezzel végső soron a veszélyes helyzet kialakulásában aktívan részt vett…

  • Lipi1945

    1. Így nem előzünk. Vonatkozik mindkét előzőre.
    2. Ha sérült van, akkor mentőt hívsz, elsősegélyt nyújtasz. Ha olyan állapotban van a sérült, hogy személyautóval szállítható, akkor meg nem kell sietni mert ráér.
    3. Az utakon nem kell senkit se nevelni. Ha tényleg sietsz, nem is érsz rá, meg nem is a te dolgod.

  • menőmanó

    gertan – 2014.05.29 // 09:52

    Szerintem túl sokat feltételezel a fiestásról. :)
    Valószínűleg azt sem tudja mi történik körülötte. A tükröt 5 percenként nézi, lődörög az úton a saját kis világában a többiekről tudomást sem véve. Sajnos sok a hozzá hasonló
    Tipikus bamba mazsola.

  • b123

    Ha valaki menni akar had menjen,én még le is huzodok,de direkt zárni a másik sávot,elöbb utóbb egymásnak ugranak,sajnos találkoztam ilyen esettel egyesek szeretik huzni mások idegeit.

  • b123

    Még anyi ha bamba nézzük el neki,de ha direkt bamba megérdemli amit kap.

  • Gólya

    Az a legnagyobb baj,hogy a kommentelők egy része sem képes megkülönböztetni a városi vezetést az autópályától. Gyerekek, ha két sávot láttok a városban az nem azt jelenti hogy autópályára értetek és onnantól kezdve jobbratartás meg 130km/h:)Pár látom sokakat akár a körúti több sáv is megzavar mert 130-al mennek meg levillognak a belváros közepén:D

  • Kartal

    KRESz 36§ (4)
    Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett – a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával – fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban – a gyorsabb előrehaladás érdekében – kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.

  • somebody

    menőmanó
    Szóval, ha valaki nem olyan hatalmas tehetség, mint te, akiben egyszerre veszett el az elmúlt 50 év összes Forma-1es világbajnoka és nem vinnyogtatja folyamatosan 9000-es fordulaton a fűnyíróját, akkor már bárki feljogosítva érezheti magát arra, hogy az életét és testi épségét veszélyeztesse. Sőt a külső sávban szabályosan közlekedőét is. Abban egyetértek, hogy rengeteg olyan ember van sajnos, aki úgy vezet, hogy abszolút nem észleli mi történik körülötte, de ez a hazai oktatás hibája. Ez a rendszer adott, ebben kell élni és közlekedni. És legalább akinek a képességei lehetővé teszik, próbálja inkább kivédeni a mások hiányosságából adódó veszélyhelyzeteket, ne még fokozza a saját felelőtlenségével és baromságával.

  • Fogash73

    ***szátok meg, még ha a kresz betűje nem is mondja, egyszerűen TAHÓSÁG önkéntes rendőrködni, meg a másik MELLETT menni akármilyen sokáig. Ha látod, hogy mögötted jön valaki, aki sietne, milyen alapon érzed magad feljogosítva, hogy TE oktast/büntesd?! Amin jól bepörög az agya és rossz esetben olyan balesetet okoz, amibe te is beledöglesz. Nem volna egyszerűbb és biztonságosabb félrehúzódni, aztán hadd menjen a barma?

    mellesleg:”A két párhuzamos autó egy megkülönböztető jelzés hallatán fékez le” és B+ ha egymás MELLETT lefékeznek, azzal kinek adnak helyet?!

    Ezen a videón egyértelműen a kék fiestás a legnagyobb paraszt. Ha ő nem vonul dafke is az ezüst kókusz mellett hídhosszában, akkor most nincs videó, nincs miről beszélgetnünk. ENNYI. :(

  • menőmanó

    somebody

    Sosem az eszedről voltál híres, így nem csodálkozom a beírásodon.
    Egy szóval nem írtam, hogy a videós helyesen cselekedett.
    A fiestásról alkottam véleményt.

  • prs
  • Atka Utu

    Nem tudom mi bajotok a fiestással. Ha 10 másodperce nézett a tükörbe, akkor még nem láthatta hogy az eszelős 140-el jön mögötte, mire észrevette addigra már mellette volt, ezzel elzárta a lehetőséget hogy lehúzódjon előle. Az utolsó értelmes pillanatban amikor erre lehetősége lett volna záróvonal volt. A fiesztás alapból gyorsabban ment mint a szürke ezért frankón egymás mellé értek… Ha az igaz, hogy nem illő feltartani a másikat, akkor az is igaz hogy gyorshajtásra illetve lassításra sem kényszerítheted…

  • cvn69

    Hihetetlen, hogy mennyi hozzáértő van! :)

    Ki van táblázva az 50-es korlátozás. A kép tetején lévő GPS kijelzés szerint 60-nál kevesebbel nem mentek a felvétel ideje alatt,vagyis, óra szerint 70km/h körül ment a Fiesta is… akkor miért is érezheti feltartva magát a kamerás?
    Ha 120-szal mennek, akkor is ez a végeredmény, mert az az idióta a videó végére 140 fölé gyorsít, vagyis nem a 70-nel volt problémája.

    Persze, defenzív vezetéssel a Fiestás be is engedhette volna, de semmilyen jogszabály, vagy egyéb írott vagy íratlan nem kötelezi erre.
    Ha ebből egy baleset következett volna, kizárólag a kamerásé a jogi és erkölcsi felelősség. És akár lehetett volna, mert egy tapasztalatlan sofőr meg is ijedhet, és elránthatja a kormányt, bármennyire is jó vezetőnek tartja magát a kamerás idióta.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.