900 lóerővel furikázik a svéd klasszis

Zlatan Ibrahimović Porsche 918 Spydert hajt

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.05.27. 09.45

Pár nappal ezelőtt a Porsche 918 Spyder volánja mögött kapták le Zlatan Ibrahimovicot.

Ha össze lehetne hasonlítani embereket az autókkal, akkor a svéd válogatott labdarúgó, Zlatan Ibrahimović képességei alapján tuti a szupersportautó kategóriába kerülne. Jelenleg a Paris Saint-Germain (PSG) csapatát erősítő focistát pár napja a svéd fővárosban, Stockholmban kapták le, ahogy beszáll a Porsche 918 Spyder volánja mögé, és nesztelenül elhajt. 
Láthatóan nem zavarta, hogy fényképezik és kamerázzák, nyugodtan tűrte a dolgot, holott a pályán lobbanékony vérmérsékletéről ismert, és még 17 évesen megszerezte taekwondoból a fekete övet. Szóval nem éri meg felbőszíteni a 195 centiméter magas svédet.
Jól látható, hogy a közel 900 lóerős Porsche anyósülésén egy gyerek ül, aki vélhetően kisebbik fia, Vincent lehet. A közel 200 millió forintos autó árát Zlatan könnyedén ki tudja köhögni (bár arról nincs hivatalos infó, hogy ő vásárolta-e a 918 Spydert), hiszen még egy év eleji beszámoló szerint Ibra a világ legjobban fizetett játékosa. Évente 14,6 millió eurót (4,5 milliárd Ft) keres, csak kicsivel marad el tőle a Real Madrid portugál ásza, Cristiano Ronaldo, aki 14,4 millió eurót (4,4 milliárd Ft) zsebel be, míg a harmadik a Monaco kolumbiai játékosa, Radamel Falcao, átszámítva 4,3 milliárddal.
900 lóerővel furikázik a svéd klasszis 1
De hogy az autóról is ejtsünk pár szót – a Porsche hibridje teljes gázon 887 lóerőt présel ki két villanymotorjából és V8-as szívómotorjából, a rendszernyomaték az aktuális sebességfokozattól függően 917-1280 Nm. A mindössze 1,17 méter magas sportkocsi 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, kétszázon 7,7 mp alatt van fenn, végsebessége 345 km/óra. 
900 lóerővel furikázik a svéd klasszis 2
Hajtáslánca öt különböző üzemben működtethető, a hétköznapitól a sportoson át az időmérőig – utóbbinál az utolsó elektront is kipréseli az akkumulátorokból a vezérlés, nehogy akár egy századmásodpercet is veszítsen az autó. Ezt az üzemmódot alighanem a Nürburgringre optimalizálták a fejlesztők.
900 lóerővel furikázik a svéd klasszis 3
Tisztán elektromos üzemben is képes egyébként közlekedni a 918; ilyenkor legfeljebb 150 km/órával – vagy ha visszafogjuk magunkat, akár 31 kilométeren át – képes haladni. Fordulékonyságát hátsókerék-kormányzás javítja, az átlagos üzemanyag-fogyasztás 3,0-3,3 liter száz kilométeren. 
Közel sem ekkora teljesítménnyel, de hasonlóan patinás múlttal rendelkezik a Ford Mustang, olvassátok el történelmi összefoglalónkat: 

900 lóerővel furikázik a svéd klasszis 4

Kommentek

  • szaboata

    Húú,ezzel talán még 140-el is lehet száguldozni.Aki ilyent,meg ehhez hasonlót vesz,az befizethet már előre éves szinten legalább egy milla trafipénzt.
    Igaz,nemcsak erre az autóra igaz.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.