900 lóerővel furikázik a svéd klasszis

Zlatan Ibrahimović Porsche 918 Spydert hajt

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.05.27. 09.45

Pár nappal ezelőtt a Porsche 918 Spyder volánja mögött kapták le Zlatan Ibrahimovicot.

Ha össze lehetne hasonlítani embereket az autókkal, akkor a svéd válogatott labdarúgó, Zlatan Ibrahimović képességei alapján tuti a szupersportautó kategóriába kerülne. Jelenleg a Paris Saint-Germain (PSG) csapatát erősítő focistát pár napja a svéd fővárosban, Stockholmban kapták le, ahogy beszáll a Porsche 918 Spyder volánja mögé, és nesztelenül elhajt. 
Láthatóan nem zavarta, hogy fényképezik és kamerázzák, nyugodtan tűrte a dolgot, holott a pályán lobbanékony vérmérsékletéről ismert, és még 17 évesen megszerezte taekwondoból a fekete övet. Szóval nem éri meg felbőszíteni a 195 centiméter magas svédet.
Jól látható, hogy a közel 900 lóerős Porsche anyósülésén egy gyerek ül, aki vélhetően kisebbik fia, Vincent lehet. A közel 200 millió forintos autó árát Zlatan könnyedén ki tudja köhögni (bár arról nincs hivatalos infó, hogy ő vásárolta-e a 918 Spydert), hiszen még egy év eleji beszámoló szerint Ibra a világ legjobban fizetett játékosa. Évente 14,6 millió eurót (4,5 milliárd Ft) keres, csak kicsivel marad el tőle a Real Madrid portugál ásza, Cristiano Ronaldo, aki 14,4 millió eurót (4,4 milliárd Ft) zsebel be, míg a harmadik a Monaco kolumbiai játékosa, Radamel Falcao, átszámítva 4,3 milliárddal.
900 lóerővel furikázik a svéd klasszis 1
De hogy az autóról is ejtsünk pár szót – a Porsche hibridje teljes gázon 887 lóerőt présel ki két villanymotorjából és V8-as szívómotorjából, a rendszernyomaték az aktuális sebességfokozattól függően 917-1280 Nm. A mindössze 1,17 méter magas sportkocsi 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, kétszázon 7,7 mp alatt van fenn, végsebessége 345 km/óra. 
900 lóerővel furikázik a svéd klasszis 2
Hajtáslánca öt különböző üzemben működtethető, a hétköznapitól a sportoson át az időmérőig – utóbbinál az utolsó elektront is kipréseli az akkumulátorokból a vezérlés, nehogy akár egy századmásodpercet is veszítsen az autó. Ezt az üzemmódot alighanem a Nürburgringre optimalizálták a fejlesztők.
900 lóerővel furikázik a svéd klasszis 3
Tisztán elektromos üzemben is képes egyébként közlekedni a 918; ilyenkor legfeljebb 150 km/órával – vagy ha visszafogjuk magunkat, akár 31 kilométeren át – képes haladni. Fordulékonyságát hátsókerék-kormányzás javítja, az átlagos üzemanyag-fogyasztás 3,0-3,3 liter száz kilométeren. 
Közel sem ekkora teljesítménnyel, de hasonlóan patinás múlttal rendelkezik a Ford Mustang, olvassátok el történelmi összefoglalónkat: 

900 lóerővel furikázik a svéd klasszis 4

Kommentek

  • szaboata

    Húú,ezzel talán még 140-el is lehet száguldozni.Aki ilyent,meg ehhez hasonlót vesz,az befizethet már előre éves szinten legalább egy milla trafipénzt.
    Igaz,nemcsak erre az autóra igaz.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.