Milliomos melóskocsi

Ferrari 412 pick-up

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.25. 13.00

Ha az angolok ráteszik a kezüket egy olasz csődörre, annak fix, hogy valami nagyon bizarr vége lesz. Ebben az esetben szó szerint.

Mit csináljon az ember, ha van egy huszonöt éves, nem különösebben sikeres Ferrarija? Épít belőle valami állatot. 

Nem volt egyszerű munka, de megérte: a London Motor Group elkészítette a világ állítólag első Ferrari kisteherautóját. Bár isten állatkertje igen nagy, így nem garantálhatjuk, hogy valahol a világban nem támadt már valakinek ilyen istenkáromló gondolata, mi magunk sem tudjuk megcáfolni a derék brit mesterek állítását, térjünk hát rá inkább a részletekre. 
Az El Camino stílusú átalakítás alapját egy Ferrari 412 adta. Az 1985-ben bevezetett, négyszemélyes modell amilyen innovatív volt, akkorát bukott: a piac nem állt készen a kétajtós kupé-limuzin gondolatára. Lám, a mostani öszvér alkotói ötezer fontért (1,87 millió Ft) megvették egy példányát, és mindössze hat hét alatt készítették el belőle ezt az őrült, de kétségtelenül érdekfeszítő járgányt. 
Először is harminc centivel megkurtították a tetőt, és előrébb tolták az utascellát, így sikerült egy 137 centis platót besuvasztaniuk a hátsó tengely elé. A rakteret teakfával burkolták le, így ha kiömlik a festék, van miért anyázni, de még mindig jobb, mintha az utasteret kennénk össze – kivéve, ha beázik a plató alá beépített Bang & Olufsen audiorendszer. 
Az eredeti 412 4,9 literes V-12 es orrmotorja öt másodperc alatt gyorsította 100 km/órára az autót. A derék Frankenstein-tanoncok viszont nem találták megfelelőnek a sportmotor karakterét a pick-uphoz, ezért kidobták a csodás talján kézműves blokkot, és beszereltek a helyére egy 5,7 literes Chevy V8-ast. 
Az új motort a gépházfedélbe illesztett trombiták lélegeztetik, a kipufogó pedig változó hangolást kapott, így lesz teljes körű a stílustörő, de gépészeti szempontból izgalmas átalakítás.

Kommentek

  • Rick4

    Egy ilyen szarral kezditek a hetet? MA is csak annyira tellett, hogy saját elképzelés helyett idegennyelvű cikkből szemezgettek, azt is félreértelmezve- félrefordítva?
    Az olasz csődör az mi? Szaporodásban jeleskedő állat, ami amúgy nem feltétlenül gyors, nem feltétlenül szép? Hogy jön össze ez a Ferrari 412-vel? Sehogy, az eredeti cikkben nem is írtak ilyen ordas nagy baromságot. Az EL Camino stílusú átalakítás az micsoda? Hogy a srácok visszanézve azu életüket, elindultak egy zarándokúton, miközben megépítették az autót, vagy csak a Chevrolet EL Camino sziluettjét idézi a forma? Én értem, de más is érti? Vagy próbálkozzunk okosan fogalmazni, pl átlinkelve a wikipédiára, hogy mindenki értse, vagy elmegyünk egy vezess.hu-s színvonal alá, és félreérhetően írkálunk- firkálunk? Az utascellát nem tolták sehova, a tető végéből vettek el, és minden ami maradt, az az első rész, már ha értitek az eredeti cikket. Nem kellene ilyen szinten hülyeségeket írni, ha elveszel- melléteszel, legalább ne hazudj bele a közepébe. A V12-es motor elég kötőjel nélkül is, ez nyelvtani kérdés, de úgy látszik, még mindig nem megy ez se, pedig ez már tényleg nem jellem kérdése. A kipufogó nem “változó hangolást” kapott, mert egyébként én ilyesnről még nem hallottam, ha bármi változik, az csak a firkász vérnyomása lehet, ha leesik, elkezdi a hülyeségeket írni… A kipufogó ehelyett kapott kapcsolható hangzású rendszert, valószínű egy egyszerű 60$-os exhaust cut out valve képében, amivel ha akarom üvölt, mert egy méterre a leömlőtől jön ki a csövön a gáz, ha akarom halk, mert a szelepet bezárom, és végigmegy a hangtompított rendszeren a gáz. Frankenstein- tanoncok helyett az eredeti cikk Jekyll- Hyde stílusú átalakításról ír, ami ugye érhető is a sportautó- pickup kettősség láttán, a firkásznak meg csak a rosszul emlékezés marad…
    Csak a tuti kedvéért az eredeti cikk:
    http://truckyeah.jalopnik.com/the-worlds-one-only-ferrari-pickup-truck-is-really-qu-1580580991/1580597632/+ballaban

  • PluginHibrid

    Az is kimaradt, hogy nem magán ötlet + kivitelezés, hanem History Chan.-es nézőszámgenerátorral beoltott marketing torta egy újabb már ezredik bőrt lehúzó autó-átalakítós műsorban…

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.