Milliomos melóskocsi

Ferrari 412 pick-up

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.25. 13.00

Ha az angolok ráteszik a kezüket egy olasz csődörre, annak fix, hogy valami nagyon bizarr vége lesz. Ebben az esetben szó szerint.

Mit csináljon az ember, ha van egy huszonöt éves, nem különösebben sikeres Ferrarija? Épít belőle valami állatot. 

Nem volt egyszerű munka, de megérte: a London Motor Group elkészítette a világ állítólag első Ferrari kisteherautóját. Bár isten állatkertje igen nagy, így nem garantálhatjuk, hogy valahol a világban nem támadt már valakinek ilyen istenkáromló gondolata, mi magunk sem tudjuk megcáfolni a derék brit mesterek állítását, térjünk hát rá inkább a részletekre. 
Az El Camino stílusú átalakítás alapját egy Ferrari 412 adta. Az 1985-ben bevezetett, négyszemélyes modell amilyen innovatív volt, akkorát bukott: a piac nem állt készen a kétajtós kupé-limuzin gondolatára. Lám, a mostani öszvér alkotói ötezer fontért (1,87 millió Ft) megvették egy példányát, és mindössze hat hét alatt készítették el belőle ezt az őrült, de kétségtelenül érdekfeszítő járgányt. 
Először is harminc centivel megkurtították a tetőt, és előrébb tolták az utascellát, így sikerült egy 137 centis platót besuvasztaniuk a hátsó tengely elé. A rakteret teakfával burkolták le, így ha kiömlik a festék, van miért anyázni, de még mindig jobb, mintha az utasteret kennénk össze – kivéve, ha beázik a plató alá beépített Bang & Olufsen audiorendszer. 
Az eredeti 412 4,9 literes V-12 es orrmotorja öt másodperc alatt gyorsította 100 km/órára az autót. A derék Frankenstein-tanoncok viszont nem találták megfelelőnek a sportmotor karakterét a pick-uphoz, ezért kidobták a csodás talján kézműves blokkot, és beszereltek a helyére egy 5,7 literes Chevy V8-ast. 
Az új motort a gépházfedélbe illesztett trombiták lélegeztetik, a kipufogó pedig változó hangolást kapott, így lesz teljes körű a stílustörő, de gépészeti szempontból izgalmas átalakítás.

Kommentek

  • Rick4

    Egy ilyen szarral kezditek a hetet? MA is csak annyira tellett, hogy saját elképzelés helyett idegennyelvű cikkből szemezgettek, azt is félreértelmezve- félrefordítva?
    Az olasz csődör az mi? Szaporodásban jeleskedő állat, ami amúgy nem feltétlenül gyors, nem feltétlenül szép? Hogy jön össze ez a Ferrari 412-vel? Sehogy, az eredeti cikkben nem is írtak ilyen ordas nagy baromságot. Az EL Camino stílusú átalakítás az micsoda? Hogy a srácok visszanézve azu életüket, elindultak egy zarándokúton, miközben megépítették az autót, vagy csak a Chevrolet EL Camino sziluettjét idézi a forma? Én értem, de más is érti? Vagy próbálkozzunk okosan fogalmazni, pl átlinkelve a wikipédiára, hogy mindenki értse, vagy elmegyünk egy vezess.hu-s színvonal alá, és félreérhetően írkálunk- firkálunk? Az utascellát nem tolták sehova, a tető végéből vettek el, és minden ami maradt, az az első rész, már ha értitek az eredeti cikket. Nem kellene ilyen szinten hülyeségeket írni, ha elveszel- melléteszel, legalább ne hazudj bele a közepébe. A V12-es motor elég kötőjel nélkül is, ez nyelvtani kérdés, de úgy látszik, még mindig nem megy ez se, pedig ez már tényleg nem jellem kérdése. A kipufogó nem “változó hangolást” kapott, mert egyébként én ilyesnről még nem hallottam, ha bármi változik, az csak a firkász vérnyomása lehet, ha leesik, elkezdi a hülyeségeket írni… A kipufogó ehelyett kapott kapcsolható hangzású rendszert, valószínű egy egyszerű 60$-os exhaust cut out valve képében, amivel ha akarom üvölt, mert egy méterre a leömlőtől jön ki a csövön a gáz, ha akarom halk, mert a szelepet bezárom, és végigmegy a hangtompított rendszeren a gáz. Frankenstein- tanoncok helyett az eredeti cikk Jekyll- Hyde stílusú átalakításról ír, ami ugye érhető is a sportautó- pickup kettősség láttán, a firkásznak meg csak a rosszul emlékezés marad…
    Csak a tuti kedvéért az eredeti cikk:
    http://truckyeah.jalopnik.com/the-worlds-one-only-ferrari-pickup-truck-is-really-qu-1580580991/1580597632/+ballaban

  • PluginHibrid

    Az is kimaradt, hogy nem magán ötlet + kivitelezés, hanem History Chan.-es nézőszámgenerátorral beoltott marketing torta egy újabb már ezredik bőrt lehúzó autó-átalakítós műsorban…

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.