Milliomos melóskocsi

Ferrari 412 pick-up

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.05.25. 13.00

Ha az angolok ráteszik a kezüket egy olasz csődörre, annak fix, hogy valami nagyon bizarr vége lesz. Ebben az esetben szó szerint.

Mit csináljon az ember, ha van egy huszonöt éves, nem különösebben sikeres Ferrarija? Épít belőle valami állatot. 

Nem volt egyszerű munka, de megérte: a London Motor Group elkészítette a világ állítólag első Ferrari kisteherautóját. Bár isten állatkertje igen nagy, így nem garantálhatjuk, hogy valahol a világban nem támadt már valakinek ilyen istenkáromló gondolata, mi magunk sem tudjuk megcáfolni a derék brit mesterek állítását, térjünk hát rá inkább a részletekre. 
Az El Camino stílusú átalakítás alapját egy Ferrari 412 adta. Az 1985-ben bevezetett, négyszemélyes modell amilyen innovatív volt, akkorát bukott: a piac nem állt készen a kétajtós kupé-limuzin gondolatára. Lám, a mostani öszvér alkotói ötezer fontért (1,87 millió Ft) megvették egy példányát, és mindössze hat hét alatt készítették el belőle ezt az őrült, de kétségtelenül érdekfeszítő járgányt. 
Először is harminc centivel megkurtították a tetőt, és előrébb tolták az utascellát, így sikerült egy 137 centis platót besuvasztaniuk a hátsó tengely elé. A rakteret teakfával burkolták le, így ha kiömlik a festék, van miért anyázni, de még mindig jobb, mintha az utasteret kennénk össze – kivéve, ha beázik a plató alá beépített Bang & Olufsen audiorendszer. 
Az eredeti 412 4,9 literes V-12 es orrmotorja öt másodperc alatt gyorsította 100 km/órára az autót. A derék Frankenstein-tanoncok viszont nem találták megfelelőnek a sportmotor karakterét a pick-uphoz, ezért kidobták a csodás talján kézműves blokkot, és beszereltek a helyére egy 5,7 literes Chevy V8-ast. 
Az új motort a gépházfedélbe illesztett trombiták lélegeztetik, a kipufogó pedig változó hangolást kapott, így lesz teljes körű a stílustörő, de gépészeti szempontból izgalmas átalakítás.

Kommentek

  • Rick4

    Egy ilyen szarral kezditek a hetet? MA is csak annyira tellett, hogy saját elképzelés helyett idegennyelvű cikkből szemezgettek, azt is félreértelmezve- félrefordítva?
    Az olasz csődör az mi? Szaporodásban jeleskedő állat, ami amúgy nem feltétlenül gyors, nem feltétlenül szép? Hogy jön össze ez a Ferrari 412-vel? Sehogy, az eredeti cikkben nem is írtak ilyen ordas nagy baromságot. Az EL Camino stílusú átalakítás az micsoda? Hogy a srácok visszanézve azu életüket, elindultak egy zarándokúton, miközben megépítették az autót, vagy csak a Chevrolet EL Camino sziluettjét idézi a forma? Én értem, de más is érti? Vagy próbálkozzunk okosan fogalmazni, pl átlinkelve a wikipédiára, hogy mindenki értse, vagy elmegyünk egy vezess.hu-s színvonal alá, és félreérhetően írkálunk- firkálunk? Az utascellát nem tolták sehova, a tető végéből vettek el, és minden ami maradt, az az első rész, már ha értitek az eredeti cikket. Nem kellene ilyen szinten hülyeségeket írni, ha elveszel- melléteszel, legalább ne hazudj bele a közepébe. A V12-es motor elég kötőjel nélkül is, ez nyelvtani kérdés, de úgy látszik, még mindig nem megy ez se, pedig ez már tényleg nem jellem kérdése. A kipufogó nem “változó hangolást” kapott, mert egyébként én ilyesnről még nem hallottam, ha bármi változik, az csak a firkász vérnyomása lehet, ha leesik, elkezdi a hülyeségeket írni… A kipufogó ehelyett kapott kapcsolható hangzású rendszert, valószínű egy egyszerű 60$-os exhaust cut out valve képében, amivel ha akarom üvölt, mert egy méterre a leömlőtől jön ki a csövön a gáz, ha akarom halk, mert a szelepet bezárom, és végigmegy a hangtompított rendszeren a gáz. Frankenstein- tanoncok helyett az eredeti cikk Jekyll- Hyde stílusú átalakításról ír, ami ugye érhető is a sportautó- pickup kettősség láttán, a firkásznak meg csak a rosszul emlékezés marad…
    Csak a tuti kedvéért az eredeti cikk:
    http://truckyeah.jalopnik.com/the-worlds-one-only-ferrari-pickup-truck-is-really-qu-1580580991/1580597632/+ballaban

  • PluginHibrid

    Az is kimaradt, hogy nem magán ötlet + kivitelezés, hanem History Chan.-es nézőszámgenerátorral beoltott marketing torta egy újabb már ezredik bőrt lehúzó autó-átalakítós műsorban…

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.